Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch POS

Najczęstsze problemy związane z działaniem Comarch POS

Brak aktualizacji stanów

Jeśli na stanowisku często występują rozbieżności między stanami magazynowymi w systemie ERP, a stanami dostępnymi w POS i konieczne jest częste uzgadnianie stanów, najprawdopodobniej występuje problem w komunikacji pomiędzy komponentami POS Agent Broker oraz POS Agent. To właśnie one odpowiadają za bieżącą synchronizację stanów między ERP a POS, dlatego ich prawidłowe działanie jest kluczowe.

 

W pierwszej kolejności należy zweryfikować poprawność działania Comarch POS Agent Broker. Test konfiguracji kolejki wiadomości w systemie ERP powinien zakończyć się pozytywnie. W systemie rozproszonym należy pamiętać o tym, że adres usługi kolejki wiadomości powinien wskazywać zewnętrzny adres IP. Informacja o adresie POS Agent Brokera przesyłana jest do POS Agenta podczas jego rejestracji. Jeśli w konfiguracji wskazano localhost, agent będzie próbował nawiązać połączenie lokalne, co jest najczęstszą przyczyną braku komunikacji pomiędzy komponentami. Jeśli adres usługi kolejki wiadomości został zmieniony w systemie ERP, należy pamiętać o konieczności ponownej rejestracji wszystkich POS Agentów.

 

Jeśli działanie POS Agent Brokera wydaje się prawidłowe oraz link weryfikacyjny zarówno z maszyny, na której zainstalowany jest POS Agent Broker, jak i z maszyny, na której zainstalowany jest POS Agent wskazuje wartość ‘Healthy’ to należy zweryfikować poprawność działania usługi POS Agent. W tym celu należy otworzyć POSAgentConfigurator.exe, a następnie zweryfikować czy:

  • Stan usługi wskazuje: „Usługa jest uruchomiona”,
  • Po wybraniu przycisku [Sprawdź] wyświetla się komunikat: „Połączenie z usługą POS Agent – OK! Połączenie z ERPem – OK!
  • Po wybraniu przycisku [Rejestruj] pojawia się komunikat: „Aktualizacja parametrów usługi POS Agent zakończona pomyślnie!”

 

Nadpisywanie edytowanej definicji wydruku (Comarch ERP XL)

 

W przypadku podmiany definicji wydruku, aby nie była ona przywracana do standardowej, należy odznaczyć parametr Wysyłaj do POS na odpowiednich stanowiskach na oddziale w ERP XL:

Konfiguracja oddziału Comarch POS w systemie ERP XL

 

Trwa oczekiwanie na ukończenie operacji” po zeskanowaniu artykułu czytnikiem kodów kreskowych (Comarch ERP XL)

W przypadku tego problemu, należy zweryfikować czy w procedurze CDN.POS_EksportRegulyKodowKreskowych na bazie Comarch ERP XL zarówno dla Lot jak i LoyaltyCard jest ustawiona wartość ’^d{13}$’ dla kolumny Pattern tak jak poniżej:

Definicja procedury
Definicja procedury

Jeżeli tak, należałoby dokonać w procedurze zmiany i ustawić Pattern dla LoyaltyCard na wartość odpowiadającą ilości znaków w kodzie kart kontrahentów, tak aby Pattern '^d{13}$’ się nie powtarzał np. jeżeli kod na kartach kontrahentów składa się z 15 znaków to należy ustawić ’^\d{15}$’. Po dokonaniu zmiany należy wykonać aktualizacje na POS, a następnie zweryfikować na bazie POS czy wartość w kolumnie Pattern w tabeli Configuration.BarcodeRules została zaktualizowana.

 

Wskazany dokument/kontrahent/bon/kupon/artykuł nie został odnaleziony

 

W przypadku wystąpienia takiego komunikatu istnieje możliwość, że podczas skanowania kody EAN są ucinane. W tym przypadku należy zwiększyć parametr BarcodeReaderTimeout w pliku konfiguracyjnym POS2.exe.config problematycznych stanowisk POS:

<add key=”BarcodeReaderTimeout” value=”50″ />

Czy ten artykuł był pomocny?