Aktualizacja

Aktualizacja

Aktualizacja aplikacji POS Backoffice do wyższej wersji może odbywać się na dwa sposoby:

  • ręcznie
  • poprzez narzędzie Comarch Update Agent

 

Aktualizacja ręczna

Aktualizacja ręczna, polega na wgraniu na urządzenie nowego pliku APK – pobranego na komputer i przesłanemu na urządzenie mobilne na przykład przy pomocy kabla USB.

Po jego uruchomieniu na urządzeniu, należy wybrać opcję Zainstaluj. Obecnie zainstalowana wersja aplikacji zostanie zaktualizowana do nowszej, a wszystkie ustawienia zachowane.

 

Aktualizacja poprzez Comarch Update Agent

Pierwszym krokiem jest dodanie komponentu Comarch POS Backoffice do produktu Comarch Retail. Ten krok wykonujemy jednorazowo na profilu Agenta.

W tym celu należy uruchomić Comarch Update Agent i przejść na zakładkę Konfiguracja (Więcej -> Konfiguracja).

Należy zaznaczyć produkt Comarch Retail i wybrać dodaj komponent. A następnie wskazać Comarch POS Backoffice, dodać, zapisać i zrestartować usługę.

Okno dodania komponentu Comarch POS Backoffice

Drugim krokiem jest zdefiniowanie stanowiska Comarch POS Backoffice jako agenta podrzędnego.

W tym celu należy wejść w Struktura agentów (Więcej -> Struktura agentów).

Zgodnie ze strukturą swojej organizacji należy dodać agenta podrzędnego za pomocą przycisku [Dodaj].

W oknie należy wpisać kod agenta, czyli identyfikator unikalny dla agenta podrzędnego jakim jest POS Backoffice oraz przy odpowiednim profilu wskazać produkt Comarch POS Backoffice.

Okno definiowania agenta podrzędnego

Udostępnianie aktualizacji na urządzeniu końcowym

Należy pobrać wersję Comarch POS Backoffice, która zostanie udostępniona na urządzeniu. W tym celu należy wejść w Struktura agentów (Więcej -> Struktura agentów) i zaznaczyć agenta podrzędnego, a następnie z listy Comarch Retail z menu wybrać [Pobierz].

W kolejnym kroku trzeba wskazać wersję, którą chcemy przesłać na urządzenie. Jeśli wybrana wersja nie jest dostępna lokalnie, tzn. nie została wcześniej pobrana na agenta nadrzędnego, to zostanie wyświetlony stosowny komunikat.

Komunikat informujący o niedostępności wybranej wersji komponentu

Wywołanie tej akcji umożliwi aktualizację wersji w Comarch POS Backoffice na urządzeniu końcowym.

W przypadku udostępnienia aktualizacji POS Backoffice:

  1. Jeśli pierwsza synchronizacja nie została przeprowadzona, to zostanie sprawdzone, czy jest dostępna nowa wersja do pobrania na urządzenie.
  2. W przypadku korzystania z aplikacji, pokaże się powiadomienie, że nowa wersja czeka na zainstalowanie. W celu instalacji należy wybrać [Aktualizuj teraz].
Uwaga
Aktualizacja nie zostanie zainstalowana automatycznie.
Okno aktualizacji wersji Comarch POS Backoffice

Należy zezwolić na urządzeniu na aktualizację tak jak w przypadku instalacji POS Backoffice, czyli w ustawieniach zezwolić na instalację z tego źródła.

Czy ten artykuł był pomocny?