Na zakładce Statystyki, w oknie Szczegóły kontrahenta biznesowego/detalicznego prezentowane są podstawowe statystyki dotyczące danego kontrahenta:
- Historia – oznacza datę ostatniej transakcji zarejestrowanej dokumentem PAR, FS lub DN na stanowisku POS lub w systemie ERP
- Częstotliwość – oznacza ilość transakcji zarejestrowanych dokumentem PAR, FS oraz DN na stanowisku POS oraz w systemie ERP, w ciągu ostatniego roku
- Zakupy – wartość wyliczana na podstawie dokumentów: FS, PAR, DN oraz korekt wystawionych na stanowisku POS oraz w systemie ERP, w ciągu ostatniego roku
Przykład
W sklepie XYZ wprowadzono strategię przyznawania kart stałego klienta w dwóch etapach:
- Niebieska karta – uprawnia do 5% rabatu na zakupione towary w sklepach stacjonarnych. Warunkiem przyznania karty jest osiągnięcie przez klienta łącznej kwoty z zakupów (w sklepach stacjonarnych oraz internetowym) w wysokości 500 PLN w ciągu ostatniego roku kalendarzowego.
- Zielona karta – uprawnia do 10% rabatu na zakupione towary w sklepach stacjonarnych. Warunkiem przyznania karty jest posiadanie Niebieskiej karty oraz osiągnięcie przez klienta łącznej kwoty z zakupów (w sklepach stacjonarnych oraz internetowym) w wysokości 1000 PLN w ciągu ostatniego roku kalendarzowego.
Klient podczas zakupów w sklepie XYZ dopytuje czy spełnia warunki otrzymania Niebieskiej karty. Operator z poziomu listy kontrahentów wyszukuje kontrahenta i wybiera przycisk [Podgląd]. Następnie przechodzi na zakładkę Statystyki. W ostatniej kolumnie zakładki prezentowana jest wartość 560,99 PLN. Kasjer może więc wydać klientowi Niebieską kartę.