Kanały sprzedaży

 

Opis zagadnienia

 

Dostępna w obszarze Sprzedaż wielokanałowa aplikacja Kanały sprzedaży umożliwia tworzenie i edycję kanałów sprzedaży. Każdy kanał sprzedaży jest indywidualnym obiektem w systemie. Pozwala on na wykonanie niezbędnej konfiguracji połączenia z systemem zewnętrznym.

Kanały sprzedaży łączą się z systemami zewnętrznymi za pośrednictwem adapterów przeznaczonych dla tych systemów, wśród których można wyróżnić dostępne adaptery:

  • Amazon
  • Cloud
  • Comarch e-Sklep
  • Comarch Retail POS
  • Comarch SFA
  • OXID eSales
  • Magento

Zadaniem adaptera jest zarządzanie połączeniem z danym systemem zewnętrznym, a także wymiana i  synchronizacja danych pomiędzy systemami.

Utworzone w aplikacji kanały sprzedaży są bezpośrednio wykorzystywane przez inne aplikacje dostępne w obszarze Sprzedaż wielokanałowa:

  • aplikacje w tle wykorzystują obiekty kanałów sprzedaży w celu identyfikacji systemów zewnętrznych, dla których wykonywane są transfery
  • aplikacje powiązane z dodatkowymi ustawieniami konfiguracyjnymi kanałów sprzedaży. Aplikacje te to:
  • Przyporządkowanie jednostek kanałów sprzedaży
  • Ewidencja stanów magazynowych artykułów kanału sprzedaży
  • Rezerwacje w kanałach sprzedaży
  • Pozostałe aplikacje dotyczące adaptera
  • aplikacje typu Lista, dostępne w obszarze Sprzedaż wielokanałowa, umożliwiające weryfikacje różnych informacji dotyczących poszczególnych kanałów sprzedaży

Definicje pojęć

 

Klient okazjonalny

W aplikacji zewnętrznej klient taki może składać zamówienia bez posiadania w nim konta. Należy pamiętać, że klienci okazjonalni nie są nigdy importowani podczas uruchamiania działającej w tle aplikacji Akceptacja klientów.  Po zaimportowaniu do Comarch ERP Enterprise zamówienia sprzedaży klienta okazjonalnego, zleceniodawca zamówienia ustawiany jest jako „pseudo partner” (określany w odpowiednim kanale sprzedaży).

Pseudopartner

Pseudo partner jest szczególnym rodzajem partnera i reprezentuje klienta, który ma jednorazową relację biznesową. Opcję Pseudopartner stosuje się wtedy, gdy klient kanału sprzedaży jest gościem. Wprowadzony do kanału sprzedaży pseudopartner używany jest jako zleceniodawca okazjonalnych zamówień sprzedaży.

Klient zarejestrowany

W aplikacji zewnętrznej klient taki posiada konto. Dane klienta można zaimportować do systemu Comarch ERP Enterprise za pomocą działającej w tle aplikacji Import klientów dostępnej w obszarze sprzedaży wielokanałowej. Alternatywnie, klient może zostać utworzony w systemie CEE i wyeksportowany do kanału sprzedaży za pomocą działającej w tle aplikacji Eksport klientów.

Kanał sprzedaży

W zależności od kontekstu termin ten może mieć jedno z następujących znaczeń:

  • System zewnętrzny, za pomocą którego prowadzi się sprzedaż towarów (np. sklep internetowy, sprzedaż telefoniczna). Więcej informacji znajduje się w artykule Wprowadzenie: Sprzedaż wielokanałowa
  • Jednostka biznesowa ERP przechowująca konfigurację połączenia z kanałem sprzedaży w rozumieniu punktu 1

 

Opis aplikacji

 

Aplikacja Kanały sprzedaży służy do przeglądania, tworzenia i edycji kanałów sprzedaży w celu konfiguracji kanału sprzedaży względem określonych wymagań systemu zewnętrznego.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Nagłówek zawiera najważniejsze pola dotyczące kanału sprzedaży, natomiast w obszarze roboczym znajdują się pola dodatkowe, w tym pola specyficzne i uzależnione od  danego adaptera.

 

Nagłówek

 

Nagłówek aplikacji Kanały sprzedaży pozwala na zdefiniowanie  kanału sprzedaży oraz dostęp do jego podstawowych właściwości.

Uwaga
Poniższe pola są standardowo dostępne dla każdego kanału sprzedaży.  

Dostępne pola:

  • Kanał sprzedaży – zawiera identyfikator kanału sprzedaży. Składa się on z kombinacji maksymalnie trzech znaków (cyfr i liter). Identyfikator kanału sprzedaży musi być unikalny w ramach bazy OLAP
  • Oznaczenie – stanowi dodatkowe oznaczenie kanału. Może zawierać dowolny tekst, który jednak w celu ułatwienia wyszukiwania powinien być jednoznaczny
  • Organizacja sprzedaży – organizacja sprzedaży zajmuje się realizacją zamówień sprzedaży wystawionych w ramach danego kanału sprzedaży
  • Adapter – przypisanie kanału sprzedaży do konkretnego adaptera, którego wybór determinuje dostępne na zakładce adaptera ustawienia
  • Typ sklepu – pole o wartości domyślnej: sklep pojedynczy. W przypadku niektórych adapterów (np. Comarch POS) może dodatkowo przyjąć wartość: sklep główny i sklep podrzędny. Sklep podrzędny dziedziczy ustawienia ze sklepu głównego wskazanego w polu Główny kanał sprzedaży
  • Główny kanał sprzedaży – w przypadku, gdy typ sklepu to sklep podrzędny w tym polu wskazuje się główny kanał sprzedaży, z którego mają zostać pobrane ustawienia.
  • Typ klienta – w polu należy określić, czy kanał sprzedaży będzie obsługiwał klientów końcowych (B2C), klientów biznesowych (B2B) czy oba typy klientów (B2C & B2B)
  • Kategoria artykułów kanału sprzedaży – w polu należy wskazać kategorię artykułów kanału sprzedaży, która będzie wykorzystywana do klasyfikacji artykułów w kanale sprzedaży
  • Waluta – w polu należy wskazać walutę stosowaną dla wszystkich cen w ramach danego kanału
  • Zastosowanie kursu walutowego – w polu należy określić zastosowanie kursu walutowego, który powinien zostać użyty do przeliczania waluty podczas eksportu cenników sprzedaży. W przypadku braku określonego zastosowania zostaną użyte wartości domyślne zdefiniowane w konfiguracji w ramach funkcji Sprzedaż
  • Lista asortymentu – w polu należy określić listę asortymentu, który może być sprzedawany poprzez kanał sprzedaży
Uwaga
Pole to jest niedostępne, jeśli funkcja Asortyment, dostępna w aplikacji Konfiguracja, jest dezaktywowana dla danej organizacji sprzedaży. W takim przypadku brana jest pod uwagę cała sprzedaż tych artykułów w organizacji, która jest odpowiedzialna za kanał sprzedaży. W przypadku zmiany danych w aplikacji Listy asortymentu należy uruchomić działającą w tle aplikację Aktualizacja asortymentu w celu uwzględnienia tych zmian.
  • Pochodzenie ceny – w polu tym określa się pochodzenie ceny zaimportowanych pozycji zamówienia sprzedaży. Dostępne do wyboru wartości to:
  • Ręcznie

Cena każdej pozycji jest ustalana przez kanał sprzedaży (system zewnętrzny, czyli np. e-Sklep).

  • Cennik sprzedaży

Cena każdej pozycji ustalana jest zgodnie z cennikiem sprzedaży danego kanału sprzedaży

  • Rodzaj zamówienia sprzedaży

Cena każdej pozycji ustalana jest na podstawie pochodzenia ceny dla danego rodzaju zamówienia sprzedaży. Pochodzenie cen dostępne jest w aplikacji Rodzaje zamówień sprzedaży na zakładce Dane faktury. Jeżeli w aplikacji Rodzaje zamówień sprzedaży pochodzenie ceny ustawione jest na ręczne, to cena będzie brana z systemu zewnętrznego, np. e-Sklepu; jeśli na cennik, to z cennika

  • Rynek sprzedaży – aktywuje bądź dezaktywuje obsługę rynku sprzedaży międzynarodowej w ramach sprzedaży wielokanałowej. Opcja ta ma wpływ na następujące obszary:
  • Rynek krajowy – sprzedaż i wysyłka towaru w obrębie jednego kraju
  • Rynek międzynarodowy – sprzedaż i wysyłka towaru za granicę. Możliwość zdefiniowania wysyłki towaru dla poszczególnych krajów na podstawie różnych szablonów partnera
  • Aktywny – określa, czy kanał sprzedaży jest aktywny czy nie (tj. czasowo niewykorzystywany). Wszystkie nieaktywne kanały sprzedaży będą pomijane podczas transferów danych 

Funkcja Sprzedaż wielokanałowa umożliwia aktywowanie lub dezaktywowanie modułu Sprzedaż wielokanałowa na bazie danych OLTP, z uwzględnieniem aplikacji Kanały sprzedaży.

Uwaga
Z uwagi na wiele ograniczeń, które mogą zostać naruszone w momencie dezaktywacji aplikacji Sprzedaż wielokanałowa, funkcjonalność sprzedaży wielokanałowej nie może zagwarantować, że kanały sprzedaży będą nadal obowiązywały, gdy aplikacja zostanie ponownie aktywowana.

Z tego też względu wszystkie kanały sprzedaży są nieodwracalnie dezaktywowane wraz z dezaktywacją modułu Sprzedaż wielokanałowa.

Po ponownej aktywacji modułu można definiować nowe kanały sprzedaży lub skopiować kanały dezaktywowane.

 

Obszar roboczy

 

Obszar roboczy aplikacji zawiera dodatkowe pola pogrupowane w następujących zakładkach:

  • B2C – służy określeniu ustawień specyficznych dla sprzedaży typu business-to-customer
  • B2B – służy określeniu ustawień specyficznych dla sprzedaży typu business-to-business
  • Wspólne – służy określeniu ustawień wspólnych dla B2B i B2C
  • Ewidencja stanów magazynowych – służy określeniu ustawień dotyczących magazynów
  • Grupy cech artykułu PIM – służy do przyporządkowywania grup cech artykułu do kanału sprzedaży
  • Ustawienia cech artykułu PIM – służy do specyficznej dla kanału sprzedaży konfiguracji cech artykułów
  • Zakładka dedykowana dla adaptera – zawiera ustawienia dotyczące konkretnego adaptera
  • Status transferów – zawiera informacje dotyczące daty ostatniej wymiany poszczególnych danych miedzy systemem CEE, a systemem zewnętrznym (Kanał sprzedaży)
  • Dalsze pola – zawiera dodatkowe pola zdefiniowane przez administratora w systemie

 

Zakładka B2C

 

Zakładka B2C zawiera specyficzne ustawienia konfiguracyjne do obsługi procesów typu business-to-customer, czyli sprzedaży dla klienta detalicznego.

Uwaga
Zakładka B2C jest edytowalna tylko w przypadku kanałów sprzedaży o typie klienta B2C lub B2B & B2C.
  • Lista cenników sprzedaży – lista cenników sprzedaży zawiera ceny artykułów oferowanych w danym kanale sprzedaży. Lista może zawierać tylko cenniki z aktywowanym parametrem Zastosuj okres obowiązywania (składniki cen obowiązują w tym samym okresie, co cennik)
  • Klasyfikacja kont klienta – klasyfikacja kont klienta wykorzystywana jest podczas transferu danych klienta z kanałów sprzedaży. W przypadku transferu klientów o takim samym identyfikatorze konta klienta z różnych kanałów sprzedaży(jeśli kanały są przypisane do tej samej klasyfikacji kont klienta) dane tych klientów traktowane są jako duplikaty i są generowane tylko raz
Uwaga
W przypadku braku określenia klasyfikacji, podczas synchronizacji danych klientów z danego kanału sprzedaży system zawsze tworzy nowych klientów. Klasyfikacje kont klienta kanału sprzedaży są tworzone i edytowane w aplikacji Klasyfikacje.
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – pole określające rodzaj zamówienia sprzedaży dla importowanych zamówień sprzedaży bez przedpłaty.
  • Rodzaj zamówień sprzedaży z przedpłatą – pole określające rodzaj zamówienia sprzedaży dla importowanych zamówień sprzedaży z przedpłatą
  • Domyślna forma płatności – pole określające formę płatności (np. płatność kartą, przelew bankowy, czek, gotówka), która jest domyślnie używana dla importowanych zamówień sprzedaży
Uwaga
Forma płatności jest przypisywana automatycznie z poziomu adaptera (aplikacje przyporządkowań poszczególnych adapterów). Jeśli adapter nie może określić pasującej formy płatności dla danego zamówienia sprzedaży, wówczas używana jest wartość domyślna.
  • Domyślne warunki płatności – rodzaj warunków płatności (np. przedpłata, raty), który jest domyślnie używany dla importowanych zamówień sprzedaży
Uwaga
Warunki płatności są przypisywane automatycznie z poziomu adaptera (aplikacje przyporządkowań poszczególnych adaterów). Jeśli adapter nie może określić pasujących warunków płatności dla danego zamówienia sprzedaży, wówczas używana jest wartość domyślna.
  • Pseudopartner – pseudopartner stosowany jest jako zleceniodawca dla zamówień sprzedaży pochodzących z kanału sprzedaży. Pseudopartnera stosuje się zawsze wtedy, gdy klient kanału sprzedaży nie jest zarejestrowany jako klient w systemie ERP lub gdy nie jest jeszcze dostępny
  • Szablon partnera – szablon partnera wykorzystywany jest do transferu danych klientów z kanałów sprzedaży do systemu CEE. Definiuje on jakie dane i w jaki sposób zostaną wprowadzone do systemu ERP.
Uwaga
Szablony tworzone są w aplikacji Szablony partnerów, a przypisywane do kanałów sprzedaży w aplikacji Szablony partnerów kanału sprzedaży.
  • Użyj pseudopartnera – parametr służy do określenia, czy system ma użyć pseudopartnera podczas importu zamówień sprzedaży niezarejestrowanych klientów. W przypadku jego aktywowania, określony w kanale pseudopartner zostanie użyty jako zleceniodawca na przychodzącym zamówieniu sprzedaży. W przypadku jego dezaktywacji, system utworzy nowego partnera dla każdego niezarejestrowanego zamawiającego
  • Rodzaj zwrotu od klienta – pole określa typ zwrotu wykorzystywany dla zwrotów od klientów z systemu zewnętrznego

 

Rabaty

 

  • Rodzaj składników ceny nagłówka – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych w nagłówku zamówienia sprzedaży
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.
  • Rodzaj składników ceny pozycji – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych na pozycjach zamówienia sprzedaży z wyjątkiem artykułów rozliczeniowych
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.
  • Rodzaj składników ceny pozycji rozliczeniowych – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych na pozycjach rozliczeniowych zamówienia sprzedaży
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.

 

Reguły rozsyłania

 

Uwaga
Reguły rozsyłania mają zastosowanie w przypadku międzynarodowych kanałów sprzedaży.
  • Kraj dostawy – determinuje kraj dostawy w oparciu o rynek sprzedaży
  • Organizacja sprzedaży – determinuje organizację sprzedaży  w oparciu o aktualną regułą rozsyłania.
  • Domyślna forma płatności – wybrana w polu forma płatności będzie stosowana jako domyślna w przypadku braku jej zdefiniowania w kanale sprzedaży
  • Domyślne warunki płatności – wybrane w polu warunki płatności będą stosowane jako domyślne w przypadku braku ich zdefiniowania w kanale sprzedaży
  • Szablon odbiorcy faktury – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału klienta B2C, odbiorca (partner) faktury będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon odbiorcy dostawy – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o zasady marszruty. W przypadku importu z kanału klienta B2C, odbiorca (partner) dostawy będzie tworzony według tego szablonu

 

Zakładka B2B

 

Zakładka B2B zawiera specyficzne ustawienia konfiguracyjne do obsługi procesów typu business-to-business. Zakładka ta edytowalna jest tylko w przypadku kanału sprzedaży o typie klienta B2B lub B2B & B2C.

  • Lista cenników sprzedaży – lista cenników sprzedaży zawiera ceny artykułów oferowanych w danym kanale sprzedaży. Lista może zawierać tylko cenniki z aktywowanym parametrem Zastosuj okres obowiązywania (składniki cen obowiązują w tym samym okresie, co cennik)
  • Klasyfikacja kont klienta – klasyfikacja kont klienta wykorzystywana jest podczas transferu danych klienta z kanałów sprzedaży. W przypadku transferu klientów o takim samym identyfikatorze konta klienta z różnych kanałów sprzedaży (jeśli kanały są przypisane do tej samej klasyfikacji kont klienta) dane tych klientów traktowane są jako duplikaty i są generowane tylko raz
Uwaga
W przypadku braku określenia klasyfikacji, podczas synchronizacji  danych klientów z danego kanału sprzedaży  system zawsze tworzy nowych klientów. Klasyfikacje kont klienta kanału sprzedaży są tworzone i edytowane w aplikacji Klasyfikacje.
  • Rodzaj zamówień sprzedaży – pole określające rodzaj zamówienia sprzedaży dla importowanych zamówień sprzedaży bez przedpłaty
  • Rodzaj zamówień sprzedaży z przedpłatą – pole określające rodzaj zamówienia sprzedaży dla importowanych zamówień sprzedaży z przedpłatą
  • Domyślna forma płatności – pole określające formę płatności (np. płatność kartą, przelew bankowy, czek, gotówka), która jest domyślnie używana dla importowanych zamówień sprzedaży, jeśli forma płatności używana w systemie zewnętrznym nie może być automatycznie przypisana do istniejącej formy płatności w systemie ERP
Uwaga
Forma płatności jest przypisywana automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującej formy płatności dla danego zamówienia sprzedaży, wówczas używana jest wartość domyślna.
  • Domyślne warunki płatności – przypisanie warunków płatności odbywa się w adapterze. Jeśli adapter nie może określić dla określonego zamówienia sprzedaży pasujących warunków płatności, użyta zostaje wartość domyślna
  • Szablon partnera dla organizacji z numerem VAT – w polu należy przypisać szablon partnera, który powinien zostać użyty w przypadku tworzenia partnera dla kanału sprzedaży jako organizacji z własnym numerem identyfikacji podatkowej
  • Szablon partnera – w polu należy przypisać szablon partnera, który powinien zostać użyty w przypadku tworzenia partnera dla kanału sprzedaży jako osoby
  • Szablon partnera dla organizacji bez numeru VAT – w polu należy wskazać szablon partnera, który powinien zostać użyty w przypadku tworzenia partnera dla kanału sprzedaży jako organizacji bez własnego numeru identyfikacji podatkowej
  • Rodzaj zwrotu od klienta – pole określa rodzaj zwrotu wykorzystywany dla zwrotów od klientów importowanych z systemu zewnętrznego
  • Weryfikuj numer NIP – waliduje poprawność numeru NIP w aplikacji Kraje
  • Zindywidualizowane wykazy asortymentu – parametr służy do określenia, czy kanał sprzedaży powinien dopuszczać asortymenty specyficzne dla klienta
  • Wiele list cenników sprzedaży – parametr pozwala na użycie wielu list cenników w celu wygenerowania zindywidualizowanych cen
  • Potwierdzenia klientów – parametr decyduje o tym, czy funkcja potwierdzenia klientów ma zostać włączona w kanale sprzedaży. Ustawienie parametru ma wpływ na następujące obszary sprzedaży wielokanałowej:
  • Aplikacja Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży

– w przypadku włączonej funkcji, status potwierdzenia może zostać zmieniony w kolumnie Status

  • Aplikacja w tle Import zamówień sprzedaży

– w przypadku włączonej funkcji, określona na zamówieniu sprzedaży osoba kontaktowa musi uzyskać potwierdzenie klienta zanim będzie można zaimportować zamówienie sprzedaży

 

Rabaty

 

  • Rodzaj składników ceny nagłówka – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych w nagłówku zamówienia sprzedaży
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.
  • Rodzaj składników ceny pozycji – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych na pozycjach zamówienia sprzedaży z wyjątkiem artykułów rozliczeniowych.
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.
  • Rodzaj składników ceny pozycji rozliczeniowych – w polu należy określić rodzaj składników ceny sprzedaży, który zostanie użyty jako domyślny rodzaj składników dla wszystkich rabatów określonych na pozycjach rozliczeniowych zamówienia sprzedaży
Uwaga
Rodzaj składników ceny sprzedaży przypisywany jest automatycznie z poziomu adaptera. Jeśli adapter nie może określić pasującego rodzaju składników ceny, wówczas stosowana jest wartość domyślna.

 

Reguły rozsyłania

 

Reguły rozsyłania mają zastosowanie w przypadku międzynarodowych kanałów sprzedaży.

  • Kraj dostawy determinuje kraj dostawy w oparciu o kraj sprzedaży
  • Organizacja sprzedaży – determinuje organizację sprzedaży w oparciu o reguły rozsyłania
  • Domyślna forma płatności – wybrana w polu forma płatności będzie stosowana jako domyślna w przypadku braku jej zdefiniowania w kanale sprzedaży
  • Domyślne warunki płatności – wybrane w polu warunki płatności będą stosowane jako domyślne w przypadku braku ich zdefiniowania w kanale sprzedaży
  • Szablon odbiorcy faktury dla osób – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału osoby, odbiorca (partner) faktury będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon partnera faktury dla organizacji z NIP – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału organizacji z numerem NIP, partner (odbiorca) faktury będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon partnera faktury dla organizacji bez NIP – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału organizacji bez numeru NIP, partner (odbiorca) faktury będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon odbiorcy dostawy dla osób – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału osoby, odbiorca (partner) dostawy będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon partnera dostawy dla organizacji z NIP – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału organizacji z numerem NIP, partner (odbiorca) dostawy będzie tworzony według tego szablonu
  • Szablon partnera dostawy dla organizacji bez NIP – wybrany szablon partnera będzie użyty w oparciu o reguły rozsyłania. W przypadku importu z kanału organizacji bez numerem NIP, partner (odbiorca) dostawy będzie tworzony według tego szablonu

 

Zakładka Wspólne

 

Zakładka Wspólne zawiera ustawienia wykorzystywane podczas wykonywania transferów sprzedaży wielokanałowej w kontekście zarówno B2C jak i B2B. Dostępne pola to:

  • Czas opóźnienia przyjęcia zamówienia sprzedaży – w przypadku określenia czasu opóźnienia brane pod uwagę będą tylko te zamówienia sprzedaży, które są starsze niż zdefiniowana w polu wartość. Pole to może mieć zastosowanie, na przykład do zdefiniowania okresu, w którym klienci mogą wprowadzać zmiany w swoich zamówieniach w systemie zewnętrznym do czasu ich importu do CEE
Uwaga
W przypadku braku zdefiniowania opóźnienia zastosowanie ma wartość zero.
  • Klasyfikacje cech artykułów dla typu wariant– domyślna klasyfikacja z charakterystykami artykułów wykorzystywana dla tworzenia powiązań wariantów artykułów
  • Szablon artykułu – szablon artykułu wykorzystywany jest do transferu danych dotyczących artykułów z kanałów sprzedaży do CEE
Uwaga
Szablony tworzone są w aplikacji Szablony artykułów.
  • Przenieś dokumenty – parametr umożliwia transfer obsługiwanych typów dokumentów, np. faktury jako pdf podczas eksportu statusów zamówień sprzedaży na konto użytkownika w systemie zewnętrznym

 

Zakładka Ewidencja stanów magazynowych

 

Na zakładce Ewidencja stanów magazynowych dostępne są pola do obliczania dostępności oraz określania magazynów dostaw.

  • Pochodzenie właściciela stanów magazynowych – w polu określa się pochodzenie właściciela stanów magazynowych. Dostępne do wyboru wartości to:
  • Firma partnera dostawy
  • Firma organizacji sprzedaży
Uwaga
Jeśli kanał sprzedaży oferuje towary należące do firmy przyporządkowanej do lokalizacji magazynowej należy wybrać opcję Firma partnera dostawy.  Jeśli kanał sprzedaży oferuje towary należące do firmy, do której przypisana jest organizacja sprzedaży, należy wybrać opcję Firma organizacji sprzedaży.
  • Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży – zaznaczenie parametru pozwala na wyświetlenie stanów magazynowych w kanale sprzedaży. Aktywacja parametru umożliwia zdefiniowanie bardziej szczegółowych ustawień (jak regułę dostępności, czas trwania dostępności, alarmowy stan magazynowy czy magazyny do obliczania dostępności, metodę wyboru dla wyliczenia dostępności)
Uwaga
Gdy parametr jest odznaczony artykuły są traktowane jako dostępne, bez względu na ich aktualnie dostępną ilość.
  • Reguła dostępności – reguła dostępności określa ilości artykułu, jakimi dysponuje kanał sprzedaży w magazynie. Dostępność pola zależy od parametru Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży
  • Zezwól na ujemną dostępność – zaznaczenie parametru pozwala na sprzedaż towaru poniżej stanów magazynowych. Parametr ten decyduje o tym, czy dostępna ilość artykułu może w kanale sprzedaży mieć wartość ujemną. Dostępność ujemna oznacza zazwyczaj, że artykuł może być sprzedawany poprzez kanał sprzedaży bez względu na ilość dostępną
Uwaga
Jeśli w systemie ERP określane są również ilości rezerwowe dla artykułu, to dostępność ujemna może spowodować, że kanał sprzedaży wykorzysta ilości rezerwowe systemu ERP.
  • Czas trwania dostępności – czas trwania dostępności określa liczbę dni, jaka może upłynąć między datą obliczenia dostępności a planowanymi przyjęciami lub wydaniami, aby przyjęte towary zostały uwzględnione w obliczaniu dostępności. Domyślnie ilość w tym polu to zero dni
Uwaga
Jeśli pole ma wartość zero, żadne przyjęcia ani wydania nie są uwzględniane.
  • Alarmowy stan magazynowy – pole określa minimalną ilość, jaka jest wymagana dla artykułu magazynowanego w kanale sprzedaży, aby była uznana za dostępną.

Ilość tą należy określić tylko wtedy, gdy artykuł jest magazynowany w kanale sprzedaży. Artykuły niemagazynowane są ogólnie traktowane jako dostępne w kanale sprzedaży bez względu na ich aktualnie dostępną ilość.  Więcej informacji znajduje się w artykule Ewidencja stanów magazynowych w kanale sprzedaży

Uwaga
W kanałach sprzedaży stosujących oznakowanie sygnalizacji świetlnej do informowania o statusie dostępności, stan alarmowy oznaczony jest sygnalizacją zieloną. Dostępna ilość artykułu mniejsza od ilości alarmowej oznaczona jest sygnalizacją żółtą. Zerowa lub ujemna dostępna ilość artykułu oznaczona jest sygnalizacją czerwoną.
  • Metoda wyboru dla obliczania dostępności – w polu określa się metodę, która ma umożliwić wyliczanie dostępności dla wskazanych magazynów
  • Magazyny do obliczania dostępności – w polu należy określić jeden lub więcej magazynów, które mają być uwzględnione do obliczania dostępności
  • Klasyfikacja magazynu SWK – w polu należy określić jedną lub więcej klasyfikacji magazynu SWK. Pole aktywne po wyborze metody wyboru dla wyliczenia dostępności
  • Klasyfikacja magazynu – w polu należy określić klasyfikację magazynu, jaka ma być użyta do obliczenia dostępności. Pole jest aktywne po wyborze metody wyboru dla wyliczania dostępności
  • Metoda wyboru dla magazynu wysyłki – w polu określa się metodę, która ma zostać użyta do wyboru magazynu wysyłki dla zamówień sprzedaży
  • Magazyn wysyłki – w polu należy określić magazyn, który ma zostać użyty jako magazyn wysyłki. Pole się aktywuje po wyborze metody wyboru dla magazynu wysyłki

 

Zakładka dotycząca adaptera

 

Zakładka ta zawiera ustawienia konfiguracyjne adaptera dla kanału sprzedaży. Więcej informacji znajduje się w artykule dotyczącej adaptera.

 

Zakładka Grupy cech artykułu PIM

 

Zakładka Grupy cech artykułu PIM umożliwia sortowanie cech według grup specyficznych dla danego kanału sprzedaży. W dostępnej na zakładce tabeli można dodawać, usuwać i edytować grupy. Tabela ta składa się z następujących kolumn:

  • ID grupy – identyfikator (ID) wybranej grupy
  • Oznaczenie grupy – nazwa wybranej grupy
  • Sortowanie – w kolumnie określa się kolejność sortowania grup cech

Grupy cech można definiować i modyfikować w aplikacji Grupy cech artykułu. Więcej informacji znajduje się w artykule Grupy cech artykułu.

 

Zakładka Ustawienia cech artykułu PIM

 

Zakładka Ustawienia cech artykułu PIM umożliwia definiowanie specyficznych dla danego kanału dodatkowych ustawień cech artykułu używanych w danym kanale sprzedaży. W  tabeli można dodawać, usuwać i edytować ustawienia. Tabela ta składa się z następujących kolumn:

  • Cecha artykułu – w kolumnie należy podać cechę w celu określenia, czy jest to wariant i/lub czy jest to pole niewidoczne
  • Oznaczenie zewnętrzne – w kolumnie należy wprowadzić dodatkowe zewnętrzne oznaczenie (nazwę) cechy, jakie ma być prezentowane w systemie zewnętrznym
  • Zastosowanie wariantów – w kolumnie definiuje się, czy wybrana cecha jest użyta dla wariantów artykułu
  • Ukryte – w kolumnie definiuje się, czy wybrana cecha ma być niewidoczna w systemie zewnętrzym, np. e-Sklepie
  • ID grupy – identyfikator (ID) wybranej grupy
  • Oznaczenie grupy – oznaczenie (nazwa) wybranej grupy
  • Sortowanie – w kolumnie określa się kolejność sortowania cech

Zakładka Status transferów

 

Zakładka Status transferów umożliwia szybki przegląd statusów transferów w kanale sprzedaży. Wszystkie wartości w tych polach są automatycznie uzupełniane wartościami zdefiniowanymi w obszarze Sprzedaż wielokanałowa. Jeśli dla kanału sprzedaży nie został wykonany konkretny transfer, to odpowiadające transferowi pole jest wówczas puste.

  • Ostatni transfer artykułów – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy artykuły sprzedawane przez kanał sprzedaży zostały przekazane do zintegrowanych systemów zewnętrznych
  • Ostatni import artykułów – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy artykuły zostały przekazane do CEE
  • Ostatni eksport klientów – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy klienci zostali przekazani do systemów zewnętrznych
  • Ostatnie przejęcie danych klientów – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy dane klientów z systemu zewnętrznego zostały przejęte i przekazane do CEE
  • Ostatnia aktualizacja zamówienia – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy pochodzące z kanału sprzedaży zamówienia zrealizowane w CEE zostały przekazane do systemu zewnętrznego
  • Ostatnie przejęcie zamówienia – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy pochodzące z systemu zewnętrznego zamówienia zostały przejęte i przekazane do CEE
  • Ostatni transfer dostępności – pole prezentuje ostatnia datę, kiedy dane dotyczące dostępności zostały obliczone i przekazane z CEE do systemu zewnętrznego
  • Ostatni import kategorii – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy pochodzące z systemu zewnętrznego kategorie zostały przejęte i przekazane do CEE
  • Ostatni transfer cenników sprzedaży – pole prezentuje ostatnią datę, kiedy cenniki sprzedaży, obowiązujące dla artykułów wybranych kanałów sprzedaży, zostały przekazane do systemów zewnętrznych

Zakładka Dalsze Pola

Umożliwia opisanie kanałów sprzedaży dodatkowymi polami o zadanym typie:

  • Tekst
  • Adres e-mail
  • URL
  • Data
  • Data i godzina
  • Klasyfikacja
  • Kwota
  • Cena
  • Kwota w walucie wewnętrznej
  • Cena w walucie wewnętrznej
  • Ilość
  • Pole wyboru
  • Jednostka biznesowa
  • Długi tekst

Jednostki biznesowe

 

Jednostka biznesowa dotyczy aplikacji Kanały sprzedaży. Jest ona stosowana podczas:

  • rezerwacji ilości artykułu dla danego kanału sprzedaży
  • zmiany ustawień stanów magazynowych dla konkretnego artykułu w kanale sprzedaży

 

Kanały sprzedaży

com.sem.ext.app.mcs.obj.SalesChannel

Jednostka biznesowa nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych.

 

Przyporządkowywania organizacji

 

Aby zapewnić dostęp do aplikacji Kanały sprzedaży, użytkownik musi być przypisany do organizacji przyporządkowanej do jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Czy ten artykuł był pomocny?