Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży jest wykorzystywana do mapowania jednostek systemu źródłowego z jednostkami systemu docelowego w trakcie transferów w obszarze sprzedaży wielokanałowej.

Opis aplikacji

Aby istniała możliwość obsługi jednostek pomocniczych wprowadzona została osobna aplikacja mapująca Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży. Za pomocą tej aplikacji możliwe jest mapowanie jednostek z różnych kanałów sprzedaży do odpowiednich jednostek CEE (zakładając, że jednostki są utworzone w obydwu systemach).

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży stosowana jest do przeglądania, tworzenia i edytowania przyporządkowań m.in. następującego typu:

  • Artykuły rozliczeniowe
  • Formy płatności
  • Warunki płatności
  • Warunki wysyłki
  • Rodzaje komunikacji

Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży składa się z kilku widoków odpowiadających rodzajom przyporządkowania. Każdy widok składa się z sekcji głównej i obszaru roboczego wraz z tabelą.

Nagłówek aplikacji

W nagłówku aplikacji istnieje możliwość filtrowania według wskazanego kanału sprzedaży. Dostępne jest również pole Kod przyporządkowania oraz dodatkowe pola w zależności od wybranego widoku:

  • Artykuł – definiowany jest w aplikacji Artykuły
  • Artykuł wysyłkowy – definiowany jest w aplikacji Artykuły jako nowy artykuł rozliczeniowy
  • Forma płatności – swoje źródło bierze z aplikacji Formy płatności
  • Warunek płatności – definiowany jest w aplikacji Warunki płatności
  • Warunek wysyłki – swoje źródło znajduje w aplikacji Warunki wysyłki
  • Rodzaje komunikacji – definiowany jest aplikacji Sposoby komunikacji

Kod przyporządkowania – to pole identyfikujące wskazane przyporządkowanie.

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży w widoku Artykuł wysyłkowy

Obaszar roboczy

Obszar roboczy ma strukturę tabelaryczną i wywoływany jest za pomocą przycisku [Dodaj]. Umożliwia wyszukanie kanału sprzedaży w odniesieniu do danego adaptera:

Funkcja wyszukiwania dla kanału sprzedaży w aplikacji Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży

Widok Artykuł wysyłkowy

W widoku Artykuł wysyłkowy można przypisać uprzednio zdefiniowany artykuł wysyłkowy:

Funkcja wyszukiwania dla artykułu rozliczeniowego w aplikacji Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży

Widok Forma płatności

W widoku Forma płatności należy podać metodę płatności, która ma zostać użyta do przypisania. Przy przejęciu zamówienia sprzedaży z systemu zewnętrznego ta metoda płatności jest wprowadzana do zamówienia sprzedaży.

Widok Warunek płatności

Pole Warunek płatności daje możliwość wyszukanie i dodanie uprzednio zdefiniowanych wartości dotyczących takich typów warunków płatności jak Umowa ratalna czy Przedpłata:

Funkcja wyszukiwania dla warunków płatności w aplikacji Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży

Widok Warunek wysyłki

W widoku Warunek wysyłki podaje się uprzednio zdefiniowany artykuł i metody wysyłki. Po określeniu artykułu wybrana metoda wysyłki zostanie wprowadzona na zamówieniu sprzedaży dla danego artykułu.

Widok Rodzaje komunikacji

Ponadto widok Rodzaje komunikacji umożliwia ustawienie preferowanych metod komunikacji dla każdego typu kanału w momencie importu klienta. Widok ten ma następujące kolumny:

  • Kanał sprzedaży – wybrany kanał sprzedaży
  • Typ klienta – B2B lub B2C
  • Nośnik – wartość pobierana z aplikacji Sposoby komunikacji dla wybranego typu metody komunikacji
  • Rodzaje komunikacji – typ metody komunikacji

Jednostki bizensowe

Następujące jednostki biznesowe mają znaczenie dla aplikacji Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży:

com.sem.ext.app.mcs.obj.EntityAssignment

Stosowane jest to przykładowo do:

  • Ustalania warunku płatności i formy płatności zaimportowanych zamówień sprzedaży

Jednostka biznesowa nie jest częścią żadnej grupy jednostek biznesowych.

Przyporządkowanie organizacji

Struktury organizacyjne są stosowane do kontrolowania, które dane mogą zostać wyświetlone, zastosowane lub edytowane. W tym celu funkcja Uprawnienia do treści musi być aktywowana w aplikacji Konfiguracja.

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży będzie widoczna w menu użytkownika, gdy zostanie przypisany użytkownik do organizacji, która jest powiązana co najmniej z jedną z następujących  struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Dalsze informacje o uprawnieniach do treści znajdują się w dokumentacji Uprawnienia do treści.

Czy ten artykuł był pomocny?