Słownik pojęć
Comarch e-Sale – aplikacja w wersji online (w Chmurze Comarch) za pomocą które można prowadzić sprzedaż przez popularne platformy sprzedażowe takie jak: Allegro, eBay, Amazon.
Comarch e-Sklep – jest to:
- adapter za pomocą którego system Comarch ERP Enterprise może połączyć się z aplikacją Comarch e-Sale
- sklep internetowy, do którego można połączyć się za pomocą adaptera Comarch e-Sklep
Wymagania
Aby utworzyć połączenie systemu Comarch ERP Enterprise z aplikacją Comarch e-Sale należy przeprowadzić konfigurację wstępną po stronie systemu Comarch ERP Enterprise w obszarze Sprzedaż wielokanałowa: aktywować funkcję Comarch e-Sklep oraz Comarch e-Sale w aplikacji Konfiguracja za pomocą parametru Aktywne.
Instrukcja
Aby utworzyć połączenie systemu Comarch ERP Enterprise z aplikacją Comarch e-Sale należy:
- Zamówić pełną wersję lub wersje demo Comarch e-Sale według instrukcji.
- Zalogować się do panelu administracyjnego Comarch e-Sale według instrukcji.
- Utworzyć kanał sprzedaży w aplikacji Kanały sprzedaży używając adaptera Comarch e-Sklep. Na zakładce Comarch e-Sklep należy wprowadzić dane do synchronizacji dostępne w panelu administracyjnym e-Sale na zakładce Mój profil -> Mój e-Sale -> Ogólne. Dane należy wprowadzić w odpowiednie pola:
- Pole URL e-Sklepu – adres serwera wymiany
- Pole Nazwa e-Sklepu – nazwa e-sale
- Pole Nazwa firmy – nazwę firmy
- Uruchomić aplikację w tle Aktywacja synchronizacji Comarch e-Sklep, używając hasła dostępnego w panelu administracyjnym e-Sale na zakładce Mój profil -> Mój e-Sale -> Ogólne.
Po poprawnie zakończonej synchronizacji pola Nazwa e-Sklepu oraz Nazwa firmy w aplikacji Kanały sprzedaży są dezaktywowane i pełnią funkcję jedynie informacyjną.
- Przyporządkować języki w aplikacji Przyporządkowania języków Comarch e-Sklep. Niezbędne jest przyporządkowanie co najmniej jednego języka.
Zalecane jest wykonywanie eksportów i importów w odpowiedniej kolejności, opisanej w artykule Wprowadzenie: Sprzedaż wielokanałowa.
Komunikaty dotyczące synchronizacji danych można podejrzeć w aplikacji Zlecenie przetwarzania, wybierając lewym przyciskiem myszy konkretną aplikację, a następnie przycisk Rejestr komunikatów. Po stronie Comarch e-Sale, komunikaty dotyczące synchronizacji dostępne są na zakładce Ustawienia -> Dziennik zdarzeń.