Comarch Loyalty Management poprawka 1.2025 (45.1)

W wersji 45.1 rozszerzenia adaptera Comarch Loyalty Management do wersji systemu CEE640PB-Fix04 zostały wprowadzone następujące zmiany i rozszerzenia:

Integracja Comarch ERP Enterprise z Comarch Loyalty Management

Obszary: Comarch Loyalty Management, Zarządzanie systemem, Podstawowe, Sprzedaż wielokanałowa

Aplikacja: Konfiguracja, Schematy numeracji, Partnerzy, Rodzaje kart lojalnościowych, Karty lojalnościowe, Artykuły, Cele przetwarzania, Eksport transakcji CLM, Eksport prośby o zamknięcie konta CLM, Eksport danych klienta do CLM, Eksport danych dotyczących zapisu do CLM, Eksport artykułów do CLM, Eksportuj transakcje zwrotów CLM, Import zgód CLM, Import danych CLM.

Kategoria: Nowe aplikacje, nowe pola.

Wprowadzenie

Integracja pomiędzy trzema systemami: Comarch ERP Enterprise (CEE), Comarch Loyalty Management (CLM) oraz Comarch POS (POS).

CLM to modułowy system pozwalający na zarządzanie programem lojalnościowym, a Comarch POS umożliwia obsługę transakcji sprzedaży we współpracy z terminalami płatniczymi i kasami fiskalnymi.

Integracja pomiędzy CEE, CLM i POS umożliwia:

  • dodanie nowego członka programu CLM z poziomu POS. Wysyłanie informacji o nowej rejestracji przez CEE do CLM i aktualizację danych nowego członka w CLM.
  • aktualizacja klienta, gdy dane zostały zmienione w POS lub CEE,
  • zamknięcie konta lojalnościowego i aktualizacja danych na podstawie zamknięcia,
  • eksport informacji o transakcjach w celu przypisania punktów lojalnościowych i realizacji kuponów rabatowych wykorzystanych w transakcjach,
  • eksport informacji o zwrotach klientów w celu wycofania punktów ojalnościowych dla określonych członków,
  • eksport artykułów,
  • import członków programu lojalnościowego z CLM i aktualizacja ich danych,
  • import karty lojalnościowej i przypisanie jej do klienta, punktów lojalnościowych (tylko punkty bez zdefiniowanego typu)i wyświetlenie ich na kliencie,
  • import kuponów i przypisanie ich do odpowiedniej promocji w CEE i do klienta,
  • import segmentów (klasyfikacji klientów) i przypisywanie członków programu do segmentów programu lojalnościowego z CLM,
  • obsługa braków/błędu połączenia z usługą CLM i potwierdzenie transakcji na POS.

Konfiguracja

Konfiguracja w ramach tej integracji odbywa się w aplikacji Konfiguracja w funkcji Comarch Loyalty Management.

W funkcji Comarch Loyalty Management zostały dodane nowe parametry dla ustanowionego połączenia pomiędzy CEE i CLM:

  • Kod partnera – pozwala na zdefiniowanie parametru o kodzie partnera w CLM zdefiniowanym w systemie CLM.
  • Numer programu CLM – pozwala na zdefiniowanie kodu organizacji (programu) który będzie korzystał z systemu CLM,
  • Kanał CLM – pozwala zdefiniować typ kanału (medium) używanego do komunikacji z CLM.
  • Login – logowanie do CLM potrzebne do uzyskania tokena uwierzytelniającego,
  • Hasło – hasło do CLM potrzebne do uzyskania tokena uwierzytelniającego,
  • Adres serwera CLM – umożliwia zdefiniowanie adresu IP/hosta potrzebnego do połączenia z API CLM,
  • Schemat numeracji dla partnera CLM – schemat numeracji, który zostanie użyty do utworzenia owego partnera zaimportowanego z CLM,
  • Szablon partnera dla partnera CLM – szablon partnera, który będzie używany do tworzenia partnera importowanego z CLM. Na razie obsługiwani będą tylko partnerzy B2C,
  • Schemat numeracji dla segmentu CLM – schemat numeracji, który musi być użyty do utworzenia
  • Schemat numeracji dla zgody CLM – schemat numeracji, który będzie używany do tworzenia zgód w aplikacji Cele przetwarzania.

Zakładka Ustawienia Kafka:

  • Serwer – serwer do połączenia z Kafką
  • Login Kafki – to pole pozwala zdefiniować login potrzebny do uwierzytelnienia systemu CEE w brokerze Kafka.
  • Hasło Kafki – to pole pozwala zdefiniować hasło potrzebne do uwierzytelnienia systemu CEE w brokerze Kafka.
  • Temat Kafki – to pole pozwala zdefiniować temat zdarzenia potrzebny do importu danych z brokera Kafka

Nowe aplikacje i nowe funkcjonalności w module Comarch Loyalty Management

Nowe aplikacje w tle do wymiany i konwersji danych pomiędzy odpowiednimi systemami:

  • Import danych CLM

Aplikacja służy do importu następujących obiektów:

    • Import segmentów klientów CLM,
    • Import klientów CLM,
    • Import kuponów rabatowych CLM,
    • Import kart lojalnościowych CLM,
    • Import punktów lojalnościowych CLM.

Aplikacja służy do importowania wszystkich danych pochodzących z CLM w celu tworzenia / aktualizowania / blokowania obiektów Comarch ERP Enterprise.

  • Import zgód CLM

Aplikacja służy do importowania wartości słownikowych zgód tworzących obiekty w aplikacji Cele przetwarzania.

  • Eksport prośby o zamknięcie konta CLM

Aplikacja służy do eksportowania informacji o zamknięciu konta użytkownika do CLM.

  • Eksport danych klienta do CLM

Aplikacja służy do eksportowania informacji o zmianach dokonanych na klientach na POS lub danych z systemu Comarch ERP Enterprise do CLM.

  • Eksportuj danych dotyczących zapisu do CLM

Aplikacja służy do rejestracji klienta w CLM. Rejestracja odbywa się poprzez komunikację między CEE i CLM. Nie dokonuje się bezpośredniej rejestracji klienta pomiędzy POS i CLM. Najpierw klient musi zostać zaimportowany z POS do Comarch ERP Enterprise, a następnie wyeksportowany z CEE do CLM.

  • Eksport artykułów do CLM

Aplikacja służy do eksportowania informacji o artykułów, aby nałożyć rabat i rozpoznać transakcję.

  • Eksport transakcji zwrotów CLM

Aplikacja służy do eksportowania informacji o zwrotach klientów do CLM w celu wycofania punktów lojalnościowych.

  • Eksport transakcji CLM

Aplikacja służy do eksportowania informacji o transakcjach (tylko w przypadku, gdy transakcje nie są eksportowane bezpośrednio przez POS) w celu przypisania punktów lojalnościowych.

Nowe funkcjonalności w istniejących aplikacjach zostały wprowadzone w Comarch Loyalty Management.

  • Schematy numeracji

Dodano nowe kategorie schematu numeracji związane z modułem CLM: Zgoda CLM oraz Klasyfikacja klientów CLM.

  • Klasyfikacje

Dodano nową klasyfikację segmentów klientów CLM. Klasyfikacja będzie używana do mapowania segmentów klientów zaimportowanych z CLM.

  • Partnerzy

Dodano nowy widok Comarch Loyalty Management. Po aktywacji tego widoku widoku widoczna będzie nowa zakładka Comarch Loyalty Management oraz nowe parametry w widoku Podstawowe:

    • Punkty – aby wyświetlić punkty przypisane do partnera w CLM,
    • Przypisane segmenty – aby wyświetlić, do których segmentów należy partner w CLM,
    • Użytkownik CLM – parametr informacyjny, czy partner jest zarejestrowany w CLM.

W com.sem.ext.app.clm.partner.obj.PartnerExt (rozszerzenie obiektu biznesowego partnera CLM) dodano następujące pola, które nie są wyświetlane w interfejsie użytkownika, ale są dostępne w trybie projektowania:

    • clmCustomerID: pole do przechowywania numeru identyfikacyjnego klienta wygenerowanego w CLM,
    • transferred: pole informujące, czy partner został już przeniesiony do CLM.
  • Rodzaje kart lojalnościowych

Dodano nowy widok Comarch Loyalty Management. Po aktywacji tego widoku widoczny jest nowy parametr Karta CLM. Parametr służy do określenia, czy rodzaj karty jest używany w systemie lojalnościowym. Takie karty muszą być skonfigurowane jako Wirtualne i Zewnętrzne.

  • Karty lojalnościowe

Dodano nowy widok Comarch Loyalty Management. Po aktywacji tego widoku, w nowej zakładce Comarch Loyalty Management widoczne jest pole Powód dezaktywacji. Pole to pokazuje powód zamknięcia karty lojalnościowej dostarczonej przez klienta w zewnętrznym systemie sprzedaży.

  • Artykuły

Dodano nowy widok Comarch Loyalty Management. Po aktywacji tego widoku w nowej zakładce Comarch Loyalty Management widoczny jest parametr Ograniczony.

Pole to określa, czy dany artykuł może być wykorzystywany w programie lojalnościowym CLM.

  • Cele przetwarzania

Dodano nowy widok Comarch Loyalty Management. Po aktywacji tego widoku widoczne jest nowe pole Status. Pole to pokazuje status zgody CLM.

 

Czy ten artykuł był pomocny?