Instrukcje: Centra kosztów

Opis zagadnienia

Więcej informacji na temat aplikacji Centra kosztów znajduje się w dokumencie Centra kosztów, który opisuje m.in. działanie pól i przycisków oraz innych obiektów.

Tworzenie nowego centrum kosztów

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi.
    • Aplikacja przejdzie do trybu dodawania nowego centrum, a pole Centrum kosztów w obszarze roboczym zostanie podświetlone.
  1. Należy wprowadzić nowe, unikalne dane identyfikacyjne dla dodawanego centrum kosztów.
  2. W polu Oznaczenie należy wprowadzić opis dodawanego centrum kosztów.
  3. Przy pomocy edytora pozycji należy wprowadzić przynajmniej jedną stawkę kosztową dla nowego centrum kosztów.
Uwaga
Instrukcje tworzenia stawek kosztowych przy pomocy edytora pozycji znajdują się w rozdziale opisującym procedurę Tworzenie nowej stawki kosztowej.
  1. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów oraz stawkę kosztową.

Duplikowanie centrum kosztów

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, które ma zostać zduplikowane.
  3. Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać przycisk [Duplikuj].
    • Aplikacja przejdzie do trybu dodawania nowego centrum, a pole Centrum kosztów w obszarze roboczym zostanie podświetlone.
    • System wygeneruje nowe centrum kosztów ze zduplikowanymi wartościami. Wartość pola Centrum kosztów jest usuwana.
Uwaga
Stawki kosztowe duplikowanego centrum kosztów również są duplikowane.
  1. Należy wprowadzić nowe, unikalne dane identyfikacyjne dla dodawanego centrum kosztów.
  2. W polu Oznaczenie w razie potrzeby należy zmienić opis duplikowanego centrum kosztów.
  3. W polu Stawki kosztowe w razie potrzeby należy zmienić wybraną stawkę kosztową duplikowanego centrum kosztów.
  4. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów oraz stawkę kosztową.

Otwieranie i edytowanie centrum kosztów

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, które ma zostać edytowane.
  3. Na standardowym pasku narzędzi należy wybrać przycisk [Zaktualizuj].
    • System otworzy centrum kosztów.
  1. W razie potrzeby można zmienić oznaczenie centrum kosztów. Nie ma możliwości modyfikacji danych identyfikacyjnych po ich zapisaniu.
    Uwaga
    Instrukcje edytowania stawek kosztowych przy pomocy edytora pozycji znajdują się w rozdziale opisującym procedurę Edytowanie stawki kosztowej w edytorze pozycji.
  2. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów.

Usuwanie centrum kosztów

Rezultaty

Wraz z usunięciem centrum kosztów usuwane są stawki kosztowe.

Warunek wstępny

Aby usunąć centrum kosztów, użytkownik musi mieć uprawnienia administracyjne do jednostki biznesowej.

Instrukcje

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, które ma zostać usunięte.
  3. Na standardowym pasku narzędzi należy rozwinąć przycisk [Wstaw znacznik usuwania] i wybrać opcję [Usuń].
    • Otworzy się okno dialogowe.

Uwaga
Wybór przycisku [Nie] w oknie dialogowym anuluje operację usuwania.

  1. Aby całkowicie usunąć centrum kosztów i powiązane z nim stawki kosztowe należy wybrać przycisk [Tak].
    • Po zwalidowaniu operacji system usunie centrum kosztów i powiązane stawki kosztowe.

Wstawianie znacznika usuwania dla centrum kosztów

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, na którym ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
  3. Na standardowym pasku narzędzi należy rozwinąć przycisk [Wstaw znacznik usuwania] i wybrać opcję [Wstaw znacznik usuwania].
Uwaga
Znacznik usuwania jest zapisywany automatycznie.
    • Znacznik usuwania zostanie dodany dla centrum kosztów.
    • Centrum kosztów zostanie zapisane automatycznie.

Usuwanie znacznika usuwania dla centrum kosztów

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, na którym ma zostać usunięty znacznik usuwania.
  3. Na standardowym pasku narzędzi należy rozwinąć przycisk [Wstaw znacznik usuwania] i wybrać opcję [Usuń znacznik usuwania].
    Uwaga
    Usunięcie znacznika usuwania jest zapisywane automatycznie.
    • Znacznik usuwania zostanie usunięty z centrum kosztów.
    • Centrum kosztów zostanie zapisane automatycznie.

Stawki kosztowe

Stawki kosztowe wykorzystywane są w rachunku kosztów lub kalkulacji wstępnej do wyceny wewnątrzzakładowych świadczeń centrów kosztów. Stawki kosztowe są wykorzystywane z jednej strony do odzwierciedlenia relacji między centrami kosztów, a z drugiej do doliczania kosztów do odpowiedniej jednostki kosztowej. Jednostka, w której rejestrowane są koszty stawki kosztów w centrum kosztów, określana jest poprzez rodzaj świadczenia.

Tworzenie nowej stawki kosztowej

Warunek wstępny

Dla każdego centrum kosztów można utworzyć jedną stawkę kosztową z dowolną kombinacją rodzaju usługi i zastosowania stawki.

Instrukcje

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, na którym ma zostać dodana stawka kosztowa.
  3. Na standardowym pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać przycisk [Nowa stawka kosztowa].
  4. W odpowiednich polach edytora pozycji trzeba wprowadzić rodzaj usługi oraz rodzaj kosztu.
  5. W razie potrzeby można zmienić ustawienia domyślne.
  6. Na standardowym pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać przycisk [Akceptuj obecną pozycję].
    • Nowa stawka kosztowa zostanie dodana do listy pozycji.
  7. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów oraz stawkę kosztową.

Edytowanie stawki kosztowej w edytorze pozycji

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, oraz wybrać stawkę kosztową w edytorze pozycji, która ma zostać edytowana.
  3. Na standardowym pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać przycisk [Edytuj wybraną pozycję].
    Uwaga
    Można również przenieść stawkę kosztową do edytora pozycji, klikając ją dwukrotnie na liście pozycji.
    • Stawka kosztowa zostanie wyświetlona w edytorze pozycji.
  4. W edytorze pozycji należy zmodyfikować dane dotyczące stawki kosztowej.
  1. Na standardowym pasku narzędzi edytora pozycji należy wybrać przycisk [Akceptuj obecną pozycję].
    • Zmiany zostaną zaakceptowane i wyświetlone na liście pozycji.
    • Zmieniona pozycja zostanie oznaczona ikoną Pozycja przetwarzana.
  2. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów oraz edytowaną stawkę kosztową.

Edytowanie stawki kosztowej na liście pozycji

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, oraz wybrać stawkę kosztową na liście pozycji, która ma zostać edytowana.
  3. Na standardowym pasku narzędzi listy pozycji należy wybrać przycisk [Edytuj wybraną pozycję].
  4. Na liście pozycji należy zmodyfikować dane dotyczące stawki kosztowej.
  5. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • System przeprowadzi walidację wprowadzonych danych i zapisze centrum kosztów oraz edytowaną stawkę kosztową.

Usuwanie stawki kosztowej

  1. Należy otworzyć aplikację Centra kosztów.
  2. Należy otworzyć centrum kosztów, w którym ma zostać usunięta stawka kosztowa.
  3. Na liście pozycji należy wybrać stawkę kosztową, która ma zostać usunięta.
  4. Na standardowym pasku narzędzi na liście pozycji należy rozwinąć przycisk [Wstaw znacznik usuwania] i wybrać opcję [Usuń].
    • Pozycja zostanie oznaczona do usunięcia.
  1. Aby zapisać dane należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi.
    • Stawka kosztowa zostanie usunięta.
    • Centrum kosztów zostanie zapisane.

                           

 

Czy ten artykuł był pomocny?