Lista: Pracownicy

Aplikacja Lista: Pracownicy zapewnia przegląd danych zarejestrowanych w systemie pracowników zgodnie z kryteriami wyszukiwania znajdującymi się w nagłówku aplikacji. Wyświetlane są informacje o danych pracowników, które można wprowadzić w danych podstawowych partnera w aplikacji Partnerzy. Pracowników można filtrować m.in. po identyfikatorze, organizacji, kraju czy statusie pracownika. Aplikacja umożliwia przeglądanie informacji na temat pracowników, ich edycję oraz pozwala na usuwanie użytkowników. Możliwy jest również eksport wyświetlonych obiektów.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

 W nagłówku dostępne są pola wyszukiwania:

  • Partner — w tym miejscu można wskazać partnera, którego dane mają zostać wyświetlone
  • Hasło wyszukiwania partnera — w tym polu można wprowadzić pełne lub częściowe hasło wyszukiwania, które posłuży jako kryterium wyszukiwania pracownika
  • Właściwa organizacja — w tym miejscu można wpisać właściwą organizację, która jest przypisana w danych podstawowych pracownika
  • Obsługujący — w tym miejscu można wpisać partnera, który wpisany jest w ustawieniach pracownika w polu Obsługujący, jako kryterium wyszukiwania.
  • Język — w tym miejscu można wybrać język korespondencji przypisany partnerowi w W obszarze roboczym zostaną wyświetleni wyłącznie pracownicy, których język korespondencji odpowiada wybranemu w tym polu językowi.
  • Kraj — w tym miejscu można wybrać kraj, który pracownik ma przypisany w ustawieniach partnera, w polu Adresy
  • Miejscowość — w tym miejscu można wybrać miejscowość, którą pracownik ma przypisaną w ustawieniach partnera, w polu Adresy
  • Przynależność — w tym miejscu można wybrać przynależność pracownika.
    Dostępne są opcje:
    • (wszystkie)
    • Wewnętrzna
    • Zewnętrzna
  • Funkcja — w tym miejscu można wybrać funkcję jako kryterium wyszukiwania. Funkcje są przypisywane do pracowników w widoku Pracownik, w aplikacji Partnerzy.
  • Status pracownika — w tym miejscu można wybrać jaki status mają mieć wyszukiwani pracownicy.
    Możliwe są opcje:
    • (wszystkie)
    • Udostępniony
    • Zablokowany
    • (pozostałe)
  • Dane pracownika zablokowane do — w tym miejscu można wybrać datę, do której dane pracownika są zablokowane
  • Znacznik usuwania — w tym miejscu można wybrać, czy wyświetlani pracownicy mogą mieć znacznik usuwania.
    Możliwe są opcje:
    • (wszystkie)
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania
  • Osoba — w tym miejscu można wybrać, czy wyświetlani w obszarze roboczym pracownicy są fizycznymi osobami

Wyszukiwanie szczegółowe

 Pod nagłówkiem można zdefiniować dodatkowe pola zapytań dla wyszukiwania szczegółowego. Wyszukiwanie szczegółowe składa się z opcji [Relacje (wychodzące)], [Relacje (przychodzące)], [Relacje (przychodzące na poziomie firmy głównej)], [Dane kontaktowe] i [Konta użytkowników]. W standardowym systemie, główne pola zapytań są wstępnie zdefiniowane dla wyszukiwania szczegółowego. Dodatkowe pola zapytań można jednak wybrać spośród pól odpowiedniego wyszukiwania szczegółowego. Więcej informacji na temat wyszukiwania szczegółowego można znaleźć w artykule Ustawienia aplikacji typu Lista.

Wyszukiwanie szczegółowe Relacje (wychodzące)

 W wyszukiwaniu szczegółowym [Relacje (wychodzące)] można użyć dodatkowych pól wyszukiwania:

  • Oznaczenie typu relacji — w tym miejscu można wskazać oznaczenie definiujące typ relacji pomiędzy partnerem a pracownikiem
  • Kolejność — w tym miejscu można określić kolejność wyświetlania lub przetwarzania relacji w przypadku występowania wielu wpisów. Pole to wykorzystywane jest do ustalania priorytetu.
  • Numer partnera — w tym miejscu można wskazać unikalny numer identyfikacyjny partnera, z którym powiązany jest dany pracownik
  • Nazwa partnera — w tym miejscu wyświetlana lub wprowadzana jest nazwa skrócona partnera powiązanego z danym pracownikiem
  • Obowiązuje od — w tym miejscu można określić datę początkową obowiązywania danej relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obowiązuje do — w tym miejscu można wskazać datę końcową obowiązywania relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obszar — w tym miejscu można przypisać obszar w ramach którego obowiązuje dana relacja.
    Możliwe wartości to:
    • (wszystkie)
    • Struktura organizacji
    • Sprzedaż
    • Zakup
    • Ogólne
    • Rachunkowość
    • Zasoby ludzkie
  • Preferowane — w tym miejscu można określić, czy dana relacja lub partner ma status preferowanego (np. główny kontakt lub domyślny dostawca).
    Możliwe opcje to:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Typ relacji — w tym miejscu można wskazać typ relacji pomiędzy pracownikiem a partnerem (np. pracodawca, zleceniobiorca, konsultant). Typ relacji pochodzi ze zdefiniowanej listy wartości.
  • Pełna nazwa — w tym miejscu można wskazać lub wyświetlić pełną nazwę partnera

Wyszukiwanie szczegółowe Relacje (przychodzące)

 W wyszukiwaniu szczegółowym [Relacje (przychodzące)] można użyć dodatkowych pól wyszukiwania:

  • Kolejność — w tym miejscu można określić kolejność wyświetlania lub przetwarzania relacji w przypadku występowania wielu wpisów. Pole to wykorzystywane jest do ustalania priorytetu.
  • Numer partnera — w tym miejscu można wskazać unikalny numer identyfikacyjny partnera, z którym powiązany jest dany pracownik
  • Nazwa partnera — w tym miejscu wyświetlana lub wprowadzana jest nazwa skrócona partnera powiązanego z danym pracownikiem
  • Obowiązuje od — w tym miejscu można określić datę początkową obowiązywania danej relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obowiązuje do — w tym miejscu można wskazać datę końcową obowiązywania relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obszar — w tym miejscu można przypisać obszar w ramach którego obowiązuje dana relacja.
    Możliwe wartości to:
    • (wszystkie)
    • Struktura organizacji
    • Sprzedaż
    • Zakup
    • Ogólne
    • Rachunkowość
    • Zasoby ludzkie
  • Oznaczenie typu relacji — w tym polu można wybrać oznaczenie typu relacji jako kryterium wyszukiwania
  • Preferowane — w tym miejscu można określić, czy dana relacja lub partner ma status preferowanego (np. główny kontakt lub domyślny dostawca).
    Możliwe opcje to:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Typ relacji — w tym miejscu można wskazać typ relacji pomiędzy pracownikiem a partnerem (np. pracodawca, zleceniobiorca, konsultant). Typ relacji pochodzi ze zdefiniowanej listy wartości.

Wyszukiwanie szczegółowe Relacje (przychodzące na poziomie firmy głównej)

 W wyszukiwaniu szczegółowym [Relacje (przychodzące na poziomie firmy głównej)] można użyć dodatkowych pól wyszukiwania:

  • Kolejność — w tym miejscu można określić kolejność wyświetlania lub przetwarzania relacji w przypadku występowania wielu wpisów. Pole to wykorzystywane jest do ustalania priorytetu.
  • Numer partnera — w tym miejscu można wskazać unikalny numer identyfikacyjny partnera, z którym powiązany jest dany pracownik
  • Nazwa partnera — w tym miejscu wyświetlana lub wprowadzana jest nazwa skrócona partnera powiązanego z danym pracownikiem
  • Obowiązuje od — w tym miejscu można określić datę początkową obowiązywania danej relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obowiązuje do — w tym miejscu można wskazać datę końcową obowiązywania relacji lub danych przypisanych do pracownika
  • Obszar — w tym miejscu można przypisać obszar w ramach którego obowiązuje dana relacja.
    Możliwe wartości to:
    • (wszystkie)
    • Struktura organizacji
    • Sprzedaż
    • Zakup
    • Ogólne
    • Rachunkowość
    • Zasoby ludzkie
  • Oznaczenie typu relacji — w tym polu można wybrać oznaczenie typu relacji jako kryterium wyszukiwania
  • Preferowane — w tym miejscu można określić, czy dana relacja lub partner ma status preferowanego (np. główny kontakt lub domyślny dostawca).
    Możliwe opcje to:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Typ relacji — w tym miejscu można wskazać typ relacji pomiędzy pracownikiem a partnerem (np. pracodawca, zleceniobiorca, konsultant). Typ relacji pochodzi ze zdefiniowanej listy wartości.

Wyszukiwanie szczegółowe Dane kontaktowe

  W wyszukiwaniu szczegółowym [Dane kontaktowe] można użyć dodatkowych pól wyszukiwania:

  • Rodzaj komunikacji — w tym polu można wybrać rodzaj komunikacji pracownika jako kryterium wyszukiwania
  • Preferowane — w tym miejscu można określić, czy dana relacja lub partner ma status preferowanego (np. główny kontakt lub domyślny dostawca).
    Możliwe opcje to:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Priorytet wyświetlenia — w tym miejscu można zaznaczyć, z jakim priorytetem mają zostać wyświetleni pracownicy w obszarze roboczym. Do pola należy wpisać wartości numeryczne.
  • Nazwa rodzaju komunikacji — w tym miejscu można wpisać nazwę rodzaju komunikacji jako kryterium wyszukiwania
  • Medium — w tym miejscu można wybrać sposób komunikacji z partnerem jako kryterium wyszukiwania.
    Możliwe są do wyboru opcje:
    • (wszystkie)
    • E-mail
    • Telefaks
    • Telefon
    • Telex
    • URL
    • VoIP
    • (pozostałe)
  • Dane kontaktowe — w tym miejscu można wpisać dane kontaktowe jako kryterium wyszukiwania

Wyszukiwanie szczegółowe Konta użytkownika

  W wyszukiwaniu szczegółowym [Konta użytkownika] można użyć dodatkowych pól wyszukiwania:

  • Obowiązuje od — w tym miejscu można określić datę początkową obowiązywania pracownika jako kryterium wyszukiwania
  • Obowiązuje do — w tym miejscu można wskazać datę końcową obowiązywania pracownika jako kryterium wyszukiwania

Obszar roboczy

 Obszar roboczy składa się z tabeli, w której wyświetlani są pracownicy odpowiadający kryteriom wyszukiwania ustawionym w nagłówku.

  • Partner — w tej kolumnie zapisany jest identyfikator partnera
  • Nazwa partnera — w tej kolumnie zapisane jest oznaczenie partnera
  • PESEL — w tej kolumnie zapisany jest numer PESEL pracownika
  • Właściwa organizacja — w tej kolumnie zapisana jest właściwa organizacja, która jest przyporządkowana do pracownika
  • Funkcja — w tej kolumnie widoczna jest przypisana danemu pracownikowi funkcja
  • Przynależność — w tej kolumnie zapisana jest przynależność pracownika
  • Obsługujący — w tej kolumnie zapisany jest partner, który przyporządkowany jest jako obsługujący do danego pracownika 

Konfiguracja

 Aplikacja Lista: Pracownicy nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

 Jednostka biznesowa Lista: Pracownicy:
com.cisag.app.general.cockpit.ui.EmployeeCockpit– wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Pracownicy między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu i eksportu danych

Obiekt ten należy do grupy obiektów biznesowych:
com.cisag.app.general.MasterData 

Uprawnienia

 Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Pracownicy nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

 Dla aplikacji Lista: Pracownicy nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

 Dla aplikacji Lista: Pracownicy nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Pracownicy nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?