Aktywacja konta Supervisor
Po założeniu konta w systemie Supervisor, aby zalogować się po raz pierwszy należy aktywować swoje konto. W tym celu należy zalogować się do swojej poczty elektronicznej na e-maila podanego podczas rejestracji konta.
Po odszukaniu wiadomości z systemu dostaniemy wiadomość powitalną w systemie oraz link aktywacyjny.
Po kliknięciu w przycisk Zaktualizuj hasło następuje przeniesie do nowej strony z aktualizacją hasła.
W następnym kroku po kliknięciu w przycisk Zaktualizuj hasło następuje przejście do formularza ustawienia nowego hasła.
W celu bezpieczeństwa dostępu do systemu hasło w systemie musi spełniać odpowiednie warunki takie jak:
- Co najmniej 8 znaków, ale nie więcej niż 64
- Co najmniej 1 wielka litera
- Co najmniej 1 mała litera
- Co najmniej 1 liczba lub symbol specjalny (, . ! @ # $ % ^ &)
Logowanie do systemu Supervisor
W celu zalogowania się do systemu Supervisor należy przejść pod indywidualny adres URL aplikacji IoT MES z dopiskiem .../office/ (przykładowo: https://iot-mes.comarch/office/). Po wpisaniu adresu domeny zostaje wyświetlony formularz do logowania:
Do zalogowania do systemu należy użyć loginu nadanego przez administratora oraz indywidualnie ustawionego hasła. Po wprowadzeniu danych do logowania tj. poprawnego loginu oraz hasła oraz kliknięciu przycisku Zaloguj się następuje zalogowanie do systemu.
Dostęp do kafelków w menu bocznym w systemie uzależnione jest od uprawnień, jakie zostały przypisane do użytkownika podczas zakładania konta (role użytkownika).
Po zakończonej pracy istnieje możliwość wylogowania z systemu, klikając przycisk Wyloguj. W celu wylogowania w systemie pojawia się dodatkowe okno potwierdzające chęć opuszczenia danej sekcji - należy ponownie kliknąć przycisk Wyloguj.
Po wylogowaniu z systemu istnieje możliwość ponownego zalogowania się.
Resetowanie hasła do systemu Supervisor
W przypadku utraty lub potrzeby ustawienia nowego hasła do systemu Supervisor należy przejść do ekranu głównego do logowania do systemu i kliknąć przycisk Nie pamiętasz hasła? znajdujący się pod przyciskiem Zaloguj się.
W następnym oknie należy podać adres mailowy przypisany do konta i kliknąć przycisk Resetowanie hasła
Następuje przejście do strony logowania i zostaje wyświetlona informacja o przesłaniu maila resetującego.
W kolejnym kroku należy zalogować się do klienta pocztowego na adres e-mail podany przy zakładaniu konta i odnaleźć wiadomość z systemu. W treści wiadomości należy kliknąć w przycisk Zresetuj hasło.
Nastąpi przekierowanie do formularza zmiana hasła.
W celu bezpieczeństwa dostępu do systemu hasło w systemie musi spełniać odpowiednie warunki takie jak:
- Co najmniej 8 znaków, ale nie więcej niż 64
- Co najmniej 1 wielka litera
- Co najmniej 1 mała litera
- Co najmniej 1 liczba lub symbol specjalny (, . ! @ # $ % ^ &)
Zakładanie konta użytkownika
Zarządzanie kontami użytkowników aplikacji IoT MES - zarówno operatorów produkcji jak i użytkowników, posługujących się aplikacją Supervisor - znajduje się w zakładce Użytkownicy. Zakładka ta składa się z dwóch części składowych:
Po uzupełnieniu pierwszego kroku istnieje możliwość zapisania danych, klikając przycisk Potwierdź.
Po wprowadzeniu wszystkich danych tak jak to miało miejsce dla typu użytkownika Supervisor należy zapisać zmiany klikając przycisk Potwierdź. Po potwierdzeniu danych następuje powrót do listy użytkowników.
3. Typ użytkownika Supervisor i MES
System pozwala również na utworzenie użytkownika posiadającego podwójny typ Supervisora + MES. Taki typ użytkownika zaleca się osobom potrzebującym dostęp zarówno do panelu operatorskiego, jak i części administracyjnej systemu - np. kierownik produkcji.
Formularz nie różni się niczym od tego służącego do zakładania zwykłych użytkowników z tą różnicą, że oba formularze (Supervisor i MES) są dostępne jednocześnie.
Edycja Użytkowników
Istnieje możliwość edycji stworzonego wcześniej użytkownika w systemie. W tym celu należy kliknąć na ikonę trzech kropek znajdującą się z prawej strony od daty utworzenia użytkownika. Z menu rozwijalnego należy wybrać opcję Edytuj.
Po wprowadzeniu zmiany do formularza zarówno w kroku pierwszym, jak i drugim istnieje możliwość zapisania zmian. Należy kliknąć przycisk Zapisz, znajdujący się w prawym dolnym rogu. Po zapisaniu zmian następuje powrót do listy użytkowników.
Zablokowanie dostępu użytkownikowi do systemu
System umożliwia zablokowanie dostępu użytkownikowi do systemu. W celu ograniczenia dostępu danemu użytkownikowi do systemu należy kliknąć w ikonę trzech kropek (tak jak to miało miejsce podczas edycji), ale tym razem wybrać opcję Wyłącz. Status użytkownika zmieni się z Aktywnego na Wyłączony.
Wyłączenie użytkownika jest procesem odwracalnym - każdego wcześniej wyłączonego użytkownika można ponownie włączyć w systemie. Należy ponownie odszukać go na liście użytkowników, nacisnąć ikonę trzech kropek i tym razem wybrać opcję Włącz. Status użytkownika zmienia się z Wyłączony na Aktywny.
Istnieje możliwość zresetowania kodu PIN użytkownikowi Panelu Operatora poprzez przycisk Zresetuj PIN. Należy wtedy podać nowy kod PIN. Użytkownik przy pierwszej próbie logowania w Panelu Operatora zostanie poproszony o podanie nowego kodu PIN.
Szukaj oraz Filtruj
W systemie wprowadzone są dodatkowe opcje umożliwiające sprawniejsze wyszukiwanie użytkowników, należą do nich: pole Szukaj oraz Filtruj.
W polu Szukaj należy wpisać cześć lub całą nazwę frazy, jaką chcemy wyszukać. Zostaną wyświetlone wszystkie rekordy, spełniające warunki danej frazy wyszukiwania. Wyszukiwać można po nazwie oraz imieniu i nazwisku użytkownika.
Oprócz pola wyszukiwania w systemie znajduje się opcja filtru po stanie użytkownika. W celu wejścia w jego ustawienie należy kliknąć w przycisk Filtruj.
Zostanie wyświetlone nowo okno Filtr zaawansowany, który posiada menu rozwijalne z możliwością wybrania opcji stanu.
W obecnej chwili istnieje możliwość filtrowania po trzech stanach to jest:
- Użytkownicy Industry - zarządzanie użytkownikami (część omawiana w bieżącym rozdziale)
- Role - zarządzanie sposobem grupowania uprawnień dla konkretnych rodzajów stanowisk pracy (np. kontroler jakości, kierownik produkcji) - część omawiana w rozdziale: https://pomoc.comarch.pl/iotmes/index.php/dokumentacja/role-uzytkownika/
- Login - unikalna nazwa służąca się do logowania do systemu
- Imię
- Nazwisko
- Typ użytkownika - rodzaj konta w systemie służący do logowania się do systemu Supervisor, MES lub obu jednocześnie
Uwaga
Login musi być nazwą unikatową. W przypadku wprowadzenia nazwy, która już istnieje w systemie zostanie wyświetlony komunikat Użytkownik o takiej nazwie już istnieje. System uniemożliwi zapisanie takiego użytkownika
Wskazówka
W zależności od wybranego Typu użytkownika krok drugi może różnić się od siebie.
- Typ użytkownika: Supervisor
- adres e-mail - wymagany do aktywacji swojego konta w systemie (patrz rozdział Aktywacja konta)
- Rola - uprawnienie dostępu do modułów systemu (patrz rozdział Role w systemie )
- Role - uprawnienie dostępu do modułów systemu (patrz rozdział Role w systemie)
Uwaga
Role użytkownika Supervisor a role użytkownika MES są to różne uprawnienia w systemie. Brak jest możliwości podpięcia uprawnień między różnymi typami użytkownika
- Zasób produkcyjny - tożsamość pozwalająca na działanie na panelu operatora (patrz rozdział Zasoby Produkcyjne)
- Stanowisko - miejsce pracy użytkownika. Stanowisko jest opcją niewymaganą - w przypadku jego braku użytkownik będzie miał dostęp do wszystkich miejsc pracy.
- PIN oraz Powtórz PIN - są to opcje służące do zalogowania się do systemu MES. W odróżnieniu od użytkownika Supervisor, który może zalogować się do systemu tylko hasłem, użytkownik systemu MES może logować się PIN-em lub kartą do logowania (patrz rozdział Podpięcie karty użytkownikowi)
Uwaga
Utworzeniu PIN-u służy do pierwszego logowania do systemu MES. Podczas pierwszego logowania użytkownik zostanie poproszony o ustawienie swojego własnego PIN-u
Uwaga
Podczas edycji użytkownika brak jest możliwości zmiany Login-u
Uwaga
Po wyłączeniu danego użytkownika nie ma on możliwości zalogowania się do systemu.
Uwaga
W systemie zablokowano możliwość wyłączenia użytkownika Administratora - w celu zabezpieczenia systemu przed utratą dostępu do systemu
Uwaga
W przypadku wprowadzenia nazwy, która nie istnieje w systemie, zostanie wyświetlony komunikat: "Nie znaleziono użytkowników/Nie znaleziono użytkowników pasujących do wprowadzonych kryteriów wyszukiwania."
- Aktywny
- Wyłączony
- Zablokowany