Pierwsze kroki w Systemie Supervisor

Aktywacja konta Supervisor

Po założeniu konta w systemie Supervisor, aby zalogować się po raz pierwszy należy aktywować swoje konto. W tym celu należy zalogować się do swojej poczty elektronicznej na e-maila podanego podczas rejestracji konta. Po odszukaniu wiadomości z systemu dostaniemy wiadomość powitalną w systemie oraz link aktywacyjny.
Widok maila aktywacyjnego
  Po kliknięciu w przycisk Zaktualizuj hasło następuje przeniesie do nowej strony z aktualizacją hasła.
Aktualizacja hasła
W następnym kroku po kliknięciu w przycisk Zaktualizuj hasło następuje przejście do formularza ustawienia nowego hasła.
Tworzenie nowego hasła
W celu bezpieczeństwa dostępu do systemu hasło w systemie musi spełniać odpowiednie warunki takie jak:
  • Co najmniej 8 znaków, ale nie więcej niż 64
  • Co najmniej 1 wielka litera
  • Co najmniej 1 mała litera
  • Co najmniej 1 liczba lub symbol specjalny (, . ! @ # $ % ^ &)
Po ustawieniu nowego hasła i po wprowadzeniu go ponownie należy kliknąć przycisk Resetowanie hasła. W tym momencie nowe hasło zostaje zapisane w systemie do danego użytkownika. Następuje powrót do okna logowania do systemu.

Logowanie do systemu Supervisor

W celu zalogowania się do systemu Supervisor należy przejść pod indywidualny adres URL aplikacji IoT MES z dopiskiem .../office/ (przykładowo: https://iot-mes.comarch/office/). Po wpisaniu adresu domeny zostaje wyświetlony formularz do logowania:
Widok formularza logowania
Do zalogowania do systemu należy użyć loginu nadanego przez administratora oraz indywidualnie ustawionego hasła. Po wprowadzeniu danych do logowania tj. poprawnego loginu oraz hasła oraz kliknięciu przycisku Zaloguj się następuje zalogowanie do systemu.
Widok aplikacji po udanym logowaniu
Dostęp do kafelków w menu bocznym w systemie uzależnione jest od uprawnień, jakie zostały przypisane do użytkownika podczas zakładania konta (role użytkownika). Po zakończonej pracy istnieje możliwość wylogowania z systemu, klikając przycisk Wyloguj. W celu wylogowania w systemie pojawia się dodatkowe okno potwierdzające chęć opuszczenia danej sekcji - należy ponownie kliknąć przycisk Wyloguj.
Wylogowywanie z systemu
Po wylogowaniu z systemu istnieje możliwość ponownego zalogowania się.

Resetowanie hasła do systemu Supervisor

W przypadku utraty lub potrzeby ustawienia nowego hasła do systemu Supervisor  należy przejść do ekranu głównego do logowania do systemu i kliknąć przycisk Nie pamiętasz hasła? znajdujący się pod przyciskiem Zaloguj się.
Widok logowania
W następnym oknie należy podać adres mailowy przypisany do konta i kliknąć przycisk Resetowanie hasła
Widok okna resetowania hasła
Następuje przejście do strony logowania i zostaje wyświetlona informacja o przesłaniu maila resetującego.
Informacja o wysłaniu maila resetującego
Treść maila resetu hasła
W kolejnym kroku należy zalogować się do klienta pocztowego na adres e-mail podany przy zakładaniu konta i odnaleźć wiadomość z systemu. W treści wiadomości należy kliknąć w przycisk Zresetuj hasło.
Ustawianie nowego hasła
Nastąpi przekierowanie do formularza zmiana hasła. W celu bezpieczeństwa dostępu do systemu hasło w systemie musi spełniać odpowiednie warunki takie jak:
  • Co najmniej 8 znaków, ale nie więcej niż 64
  • Co najmniej 1 wielka litera
  • Co najmniej 1 mała litera
  • Co najmniej 1 liczba lub symbol specjalny (, . ! @ # $ % ^ &)
Po ustawieniu nowego hasła i po wprowadzeniu go ponownie należy kliknąć przycisk Reset hasła. W tym momencie nowe hasło zostaje zapisane w systemie do danego użytkownika. Następuje powrót do okna logowania do systemu.

Zakładanie konta użytkownika

Zarządzanie kontami użytkowników aplikacji IoT MES - zarówno operatorów produkcji jak i użytkowników, posługujących się aplikacją Supervisor - znajduje się w zakładce Użytkownicy. Zakładka ta składa się z dwóch części składowych: W celu utworzenia nowego konta użytkownika należy w menu po lewej stronie wybrać zakładkę Użytkownicy, a następnie kliknąć w przycisk  Dodaj nowego użytkownika (znajdujący się w prawym górnym rogu).
Przejście do zakładki Użytkownicy
Po kliknięciu w przycisk następuje załadowanie formularza tworzenia użytkownika. Formularz składa się z dwóch części -  Szczegóły użytkownika oraz Typ użytkownika.
Formularz tworzenia konta użytkownika
Sekcja pierwsza - Szczegóły użytkownika Sekcja ta zawiera podstawowe dane wymagane do stworzenia nowego użytkownika w systemie takie jak:
  • Login - unikalna nazwa służąca się do logowania do systemu
  • Imię 
  • Nazwisko
  • Typ użytkownika - rodzaj konta w systemie służący do logowania się do systemu Supervisor, MES lub obu jednocześnie
Szczegóły pierwszej części formularza
Uwaga
Login musi być nazwą unikatową. W przypadku wprowadzenia nazwy, która już istnieje w systemie zostanie wyświetlony komunikat Użytkownik o takiej nazwie już istnieje. System uniemożliwi zapisanie takiego użytkownika 
Po uzupełnieniu pierwszego kroku istnieje możliwość zapisania danych, klikając przycisk Potwierdź. 
Wskazówka
W zależności od wybranego Typu użytkownika krok drugi może różnić się od siebie.
  1. Typ użytkownika: Supervisor
Po wybraniu w kroku pierwszym typu użytkownika Supervisor formularz przyjmuje dwa pola które należy uzupełnić.
  • adres e-mail - wymagany do aktywacji swojego konta w systemie (patrz rozdział Aktywacja konta)
  • Rola - uprawnienie dostępu do modułów systemu (patrz rozdział Role w systemie )
Szczegóły pola do tworzenia użytkownika Supervisor
Po uzupełnieniu tych danych tak jak to miało miejsce w kroku pierwszym przycisk Potwierdź jest aktywny. Gdy wszystkie wprowadzone przez nad dane są poprawne, należy wcisnąć przycisk Utwórz. Nowe konto z uprawnieniem Supervisor zostanie stworzone w systemie. Formularz tworzenia użytkownika zamyka się i następuje powrót do listy użytkowników. 2.Typ użytkownika: MES Drugim typem, który można wybrać w pierwszym kroku jest użytkownik typu MES. Typ ten służy do logowania się do systemu produkcyjnego aplikacji. Formularz tworzenia tego użytkownika różni się nieco od pierwszego typu Supervisor. Występują tutaj inne pola wymagane. Formularz ten składa się z takich pól jak:
  • Role - uprawnienie dostępu do modułów systemu (patrz rozdział Role w systemie)
Uwaga
Role użytkownika Supervisor a role użytkownika MES są to różne uprawnienia w systemie. Brak jest możliwości podpięcia uprawnień między różnymi typami użytkownika
  • Zasób produkcyjny - tożsamość pozwalająca na działanie na panelu operatora (patrz rozdział Zasoby Produkcyjne)
  • Stanowisko - miejsce pracy użytkownika. Stanowisko jest opcją niewymaganą - w przypadku jego braku użytkownik będzie miał dostęp do wszystkich miejsc pracy.
  • PIN oraz Powtórz PIN - są to opcje służące do zalogowania się do systemu MES. W odróżnieniu od użytkownika Supervisor, który może zalogować się do systemu tylko hasłem, użytkownik systemu MES może logować się PIN-em lub kartą do logowania (patrz rozdział Podpięcie karty użytkownikowi)
Uwaga
Utworzeniu PIN-u służy do pierwszego logowania do systemu MES. Podczas pierwszego logowania użytkownik zostanie poproszony o ustawienie swojego własnego PIN-u
Po wprowadzeniu wszystkich danych tak jak to miało miejsce dla typu użytkownika Supervisor należy zapisać zmiany klikając przycisk Potwierdź. Po potwierdzeniu danych następuje powrót do listy użytkowników.
Szczegóły pola do tworzenia konta Operatora
3. Typ użytkownika Supervisor i MES System pozwala również na utworzenie użytkownika posiadającego podwójny typ Supervisora  + MES. Taki typ użytkownika zaleca się osobom potrzebującym dostęp zarówno do panelu operatorskiego, jak i części administracyjnej systemu - np. kierownik produkcji. Formularz nie różni się niczym od tego służącego do zakładania zwykłych użytkowników z tą różnicą, że oba formularze (Supervisor i MES) są dostępne jednocześnie.
Widok formularza dodawania użytkownika Supervisor i Panelu Operatora
  Edycja Użytkowników Istnieje możliwość edycji stworzonego wcześniej użytkownika w systemie. W tym celu należy kliknąć na ikonę trzech kropek znajdującą się z prawej strony od daty utworzenia użytkownika. Z menu rozwijalnego należy wybrać opcję Edytuj.
Przejście do edycji konta użytkownika
Uwaga
Podczas edycji użytkownika brak jest możliwości zmiany Login-u
Po wprowadzeniu zmiany do formularza zarówno w kroku pierwszym, jak i drugim istnieje możliwość zapisania zmian. Należy kliknąć przycisk Zapisz, znajdujący się  w prawym dolnym rogu. Po zapisaniu zmian następuje powrót do listy użytkowników.
Edycja formularza
Zablokowanie dostępu użytkownikowi do systemu System umożliwia zablokowanie dostępu użytkownikowi do systemu. W celu ograniczenia dostępu danemu użytkownikowi do systemu należy kliknąć w ikonę trzech kropek (tak jak to miało miejsce podczas edycji), ale tym razem wybrać opcję Wyłącz. Status użytkownika zmieni się z Aktywnego na Wyłączony. 
Dezaktywacja konta użytkownika
Uwaga
Po wyłączeniu danego użytkownika nie ma on możliwości zalogowania się do systemu.
Wyłączenie użytkownika jest procesem odwracalnym - każdego wcześniej wyłączonego użytkownika można ponownie włączyć w systemie. Należy ponownie odszukać go na liście użytkowników, nacisnąć ikonę trzech kropek i tym razem wybrać opcję Włącz. Status użytkownika zmienia się z Wyłączony na Aktywny.
Aktywacja konta użytkownika
Uwaga
W systemie zablokowano możliwość wyłączenia użytkownika Administratora - w celu zabezpieczenia systemu przed utratą dostępu do systemu
Istnieje możliwość zresetowania kodu PIN użytkownikowi Panelu Operatora poprzez przycisk Zresetuj PIN. Należy wtedy podać nowy kod PIN. Użytkownik przy pierwszej próbie logowania w Panelu Operatora zostanie poproszony o podanie nowego kodu PIN.
Zresetuj kod PIN
Szukaj oraz Filtruj W systemie wprowadzone są dodatkowe opcje umożliwiające sprawniejsze wyszukiwanie użytkowników, należą do nich: pole Szukaj oraz Filtruj.
Wyszukiwanie użytkowników
W polu Szukaj należy wpisać cześć lub całą nazwę frazy, jaką chcemy wyszukać. Zostaną wyświetlone wszystkie rekordy, spełniające warunki danej frazy wyszukiwania. Wyszukiwać można po nazwie oraz imieniu i nazwisku użytkownika.
Widok odfiltrowanej listy
Uwaga
W przypadku wprowadzenia nazwy, która nie istnieje w systemie, zostanie wyświetlony komunikat: "Nie znaleziono użytkowników/Nie znaleziono użytkowników pasujących do wprowadzonych kryteriów wyszukiwania."
Oprócz pola wyszukiwania w systemie znajduje się opcja filtru po stanie użytkownika. W celu wejścia w jego ustawienie należy kliknąć w przycisk Filtruj.
Filtrowanie listy
Zostanie wyświetlone nowo okno Filtr zaawansowany, który posiada menu rozwijalne z możliwością wybrania opcji stanu.
Widok szczegółowy filtra
W obecnej chwili istnieje możliwość filtrowania po trzech stanach to jest:
  • Aktywny
  • Wyłączony
  • Zablokowany
Po wybraniu kryteriów wyszukiwania należy kliknąć przycisk Zastosuj. Nastąpi zamknięcie okna filtru zaawansowane i powrót do listy użytkowników. Wyświetlona zostaje lista użytkowników, spełniających wymagania ustawiona w filtrze.
Przefiltrowana lista
Ustawienia filtra można też wyłączyć - należy ponownie wejść w Filtr, kliknąć opcję Wyczyść a następnie Zastosuj. Nastąpi wyczyszczenie filtra oraz powrót do listy użytkowników. Ponownie dostępni są wszyscy użytkownicy.
Usuwanie filtrów