Rejony

Pozycja Rejony w menu głównym umożliwia zarządzanie rejonami kontrahentów. Z tego poziomu możliwe jest przeglądanie przypisanych do pracownika rejonów oraz przypisywanie, odpinanie i edycja opiekunów w rejonach.

Rejony

Na liście rejonów dostępny jest filtr [Szukaj rejonów] umożliwiający wyfiltrowanie rejonów po nazwie lub na podstawie imienia i nazwiska opiekuna głównego.

Dla każdego rejonu prezentowane są następujące informacje:

  • Nazwa rejonu
  • Ilość aktywnych w danym momencie opiekunów rejonu. Uwzględnia zarówno opiekuna głównego, jak i opiekunów czasowych
  • Informacja odnośnie głównego opiekuna: Imię i Nazwisko pracownika lub akronim jeżeli nie zostały zdefiniowane.

W przypadku braku opiekunów przy kaflu widoczna jest informacja [Brak opiekunów], co w wyraźny sposób informuje kierownika o konieczności jego przypisania.

Szczegóły rejonu

Przejście do szczegółów rejonu następuje po kliknięciu w kafelek z rejonem.

Szczegóły rejonu

Z poziomu okna prezentowane są następujące informacje:

  • Nazwa rejonu
  • Ilość pracowników- aktywni w danym momencie opiekunowie rejonu. Ilość uwzględnia zarówno opiekuna głównego, jak i opiekunów czasowych
  • Opiekun główny rejonu: Imię i nazwisko lub akronim oraz numer telefonu komórkowego

Dodatkowo dostępny jest filtr: [Szukaj rejonów] (pole testowe) umożliwiający wyfiltrowanie rejonów po nazwie rejonu lub na podstawie imienia i nazwiska opiekuna głównego.

Jeżeli rejon posiada zdefiniowane podrejony wówczas lista podrejonów z prezentacją danych jest analogiczna jak na liście rejonów.

Dodanie nowego rejonu

Przycisk [+ Dodaj rejon] dostępny w prawym górnym rogu aplikacji umożliwia dodanie nowego rejonu.

Proces definiowania nowego rejonu składa się z trzech etapów:

  1. Informacje podstawowe
  2. Dodaj pracownika do rejonu
  3. Dodaj kontrahentów do rejonu
Opcja [+ Dodaj rejon] na zakładce Rejony

Informacje podstawowe

W pierwszym etapie użytkownik uzupełnia wymagane pole Nazwa.

Ekran podczas dodawania nowego rejonu

Utworzenie rejonu wymaga wypełnienia wymaganego pola Nazwa.

Dodawanie pracownika do rejonu

W drugim etapie istnieje możliwość dodawania/przypisania nowych opiekunów do rejonu poprzez opcję: Dodaj pracownika.

Drugi krok dodawania nowego rejonu: Dodaj pracownika do rejonu

Po wybraniu opcji: [Dodaj pracownika] prezentowane będzie okno z wyborem typu opiekuna:

  • Główny
  • Czasowy – możliwość określenia daty Od i Do
  • Czasowy bez daty końcowej – możliwość określenia daty Od, data Do domyślnie jest zapisana w bazie jako Bez ograniczeń.

 

Po wybraniu typu opiekuna wyświetli się okno [Dodawanie pracownika do rejonu]. Listę pracowników można odfiltrować wpisując zarówno nazwisko, imię jak i miasto pracownika w polu [Szukaj pracowników].

We wspomnianym oknie prezentowane są następujące informacje:

  • Pełne imię i nazwisko pracownika
  • Numer telefonu komórkowego zdefiniowany na formularzu pracowniczym, z możliwością wykonania połączenia
  • Adres e-mail z formularza pracowniczego, z możliwością przekierowania do poczty elektronicznej w celu wysłania nowej wiadomości na podany adres e-mail
  • Miasto, określone na formularzu pracowniczym, co może ułatwić kierownikowi zarządzanie czy zaplanowanie wizyty u kontrahenta w danym mieście
Drugi krok dodawania nowego rejonu: Dodaj pracownika do rejonu

Wybranie pracownika następuje poprzez zaznaczenie checku obok pracownika. Wybrany pracownik jest oznaczany niebieskim podświetleniem. Zatwierdzenie wyboru pracownika/pracowników z listy następuje poprzez opcję Dodaj.

Drugi krok dodawania nowego rejonu: Lista pracowników przypisanych do rejonu

Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych pracowników:

  • – edycja jednego pracownika
  • – usuwa jednego pracownika
  • – usuwa wszystkich wybranych pracowników

Dodawanie kontrahentów do rejonu

W trzecim etapie istnieje możliwość dodawania/przypisania kontrahentów do rejonu poprzez opcję [Przypisz kontrahentów].

Trzeci krok dodawania nowego rejonu: Przypisanie kontrahentów

Okno Przypisz kontrahentów do rejonu prezentuje listę kontrahentów, którą użytkownik ma możliwość wyfiltrować wpisując zarówno nazwę, kod kontrahenta i miasto w polu [Szukaj kontrahentów wg nazwy lub kodu].

Trzeci krok dodawania nowego rejonu: Przypisanie kontrahentów

We wspomnianym oknie prezentowane są następujące informacje:

  • Nazwa kontrahenta
  • Kod kontrahenta
  • Adres kontrahenta

Wybranie kontrahenta/kontrahentów następuje poprzez zaznaczenie checku obok ich nazwy. Wybrani kontrahenci są oznaczeni niebieskim podświetleniem. Zatwierdzenie wyboru następuje poprzez opcję Dodaj.

Trzeci krok dodawania nowego rejonu: Lista kontrahentów przypisanych do rejonu

Użytkownik ma możliwość edytowania listy wybranych kontrahentów:

  • ustawienie rejonu jako domyślnego dla wybranego kontrahenta
  • – usuwa jednego kontrahenta
  • – usuwa wszystkich wybranych kontrahentów

Zatwierdzenie utworzonego nowego rejonu następuje poprzez wybranie opcji  [Utwórz rejon].

Edycja rejonu

Opcja [Edytuj] umożliwia użytkownikowi modyfikację edycji. Proces jest podobny jak w przypadku dodawania nowego rejonu.

Usuwanie rejonu

Opcja [Usuń] jest możliwa, jeżeli rejon nie posiada podrejonów oraz nie jest ustawiony jako domyślny na jakimś kontrahencie. Po wybraniu opcji [Usuń] pojawi się dodatkowy komunikat:

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?