Dodawanie lub edycja adresu kontrahenta możliwe jest:
- z poziomu okna Szczegóły kontrahenta biznesowego/detalicznego , zakładki Adresy
- z poziomu okna Edycja kontrahenta biznesowego/detalicznego, zakładki Adresy
Uwaga
Dodawanie/edycja adresu kontrahenta wymaga odpowiednich uprawnień (Dodawanie i edycja kontrahenta) operatora.
W oknie Edycja kontrahenta biznesowego/detalicznego, na zakładce Adresy:
- prezentowany jest domyślny adres typu Główny
- wyświetlana jest lista pozostałych adresów. W zależności od typu, adresy oznaczone są odpowiednimi ikonami.
W oknie Dodaj adres/Edycja adresu oraz dla domyślnego adresu na zakładce Adresy prezentowane są pola:
- Typ adresu – umożliwia wybranie jednej z opcji: Główny, Korespondencyjny, Zamieszkania, Dostawy, Faktury, Oddziału. Nie dotyczy domyślnego adresu, który zawsze jest typu Główny.
- Kraj
- Kod pocztowy
- Miasto
- Lokalna nazwa
- Ulica
- Numer domu
- Uzupełnienie adresu 1
- Uzupełnienie adresu 2
- Telefon – nie jest widoczny dla domyślnego adresu z poziomu zakładki Adresy, ponieważ jest prezentowany na zakładce Szczegóły kontrahenta
- Adres e-mail – nie jest widoczny dla domyślnego adresu z poziomu zakładki Adresy, ponieważ jest prezentowany na zakładce Szczegóły kontrahenta
- Zgody – dotyczące kanału komunikacji
Oraz domyślnie ukryte pola:
- Typ adresu
- Nr mieszkania
- Gmina
- Powiat
- Poczta
- Województwo
Przykład
Pani Iwona przeprowadziła się do większego mieszkania, w tym samym mieście. W związku z tym, przy wykonywaniu kolejnych zakupów w sklepie meblowym prosi obsługującego transakcję o zmianę swojego adresu dostawy. Operator wyszukuje na liście kontrahentów Panią Iwonę i wybiera przycisk [Edytuj]. Następnie przechodzi na zakładkę Adresy oraz naciska dotychczasowy adres dostawy klienta. W formularzu wprowadza odpowiednie zmiany i zatwierdza.
Czy ten artykuł był pomocny?
( 1 )
( 0 )