Spis treści
Zgody (Altum, Enterprise)
Zgody na przetwarzanie danych (np. Newsletter) prezentowane są:
- na dwóch zakładkach okna Edycja kontrahenta biznesowego/detalicznego:
- Szczegóły kontrahenta – domyślnie prezentowane zgody niedotyczące kanału komunikacji
- Adresy – domyślnie prezentowane zgody dotyczące kanału komunikacji
- w oknie Edycja osoby kontaktowej/członka rodziny
Dla nowo dodawanego kontrahenta zgody na obu zakładkach są domyślnie odznaczone.
W aplikacji istnieje możliwość:
- Zarejestrowania wyrażenia lub wycofania różnych kategorii zgód (np. na przetwarzanie danych, marketing)
- Podejrzenia pełnej treści zgody poprzez najechanie myszką lub naciśnięcie na przycisk [Szczegóły zgody]
- Wydrukowania formularza zgód przy pomocy przycisku [Drukuj formularz]
W przypadku wyrażania zgód dotyczących kanału komunikacji wymagane jest również uzupełnienie pól dotyczących danego kanału. Przykładowo dla kanału komunikacyjnego E-mail obowiązkowe jest wypełnienie w danych kontrahenta/osoby kontaktowej/członka rodziny również pola Adres e-mail.
Klient ma założone konto w firmie XYZ i okresowo otrzymuje fakturę elektroniczną. Nie zawsze ma czas sprawdzić pocztę mailową. W związku z tym jej mąż w punkcie sprzedaży firmy XYZ wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną. Operator na liście kontrahentów wyszukuje Panią Iwonę, a następnie przechodzi w oknie Edycja kontrahenta detalicznego na zakładkę Członkowie rodziny. Wybiera męża i zaznacza odpowiednią zgodę. W efekcie firma XYZ będzie mogła wysyłać fakturę drogą elektroniczną na dodatkowy adres mailowy.
RODO: obsługa nieznanego statusu zgód oraz podpisu, zmiany dla Francji (Enterprise)
Została wprowadzona obsługa nieznanego statusu zgód na rynku francuskim. Obsługa nieznanego statusu ma na celu rozróżnienie statusów zgód: nieokreślonego oraz zadecydowanego (zgody zaakceptowane/odrzucone) są one wymaganiem rynku francuskiego. Dzięki temu możliwe jest rozróżnienie faktu świadomego odrzucenia przez klienta danej zgody od sytuacji, w której nie został dotąd poproszony o jej udzielenie.
Zarejestrowany podpis zgody w zewnętrznym systemie (Enterprise)
Comarch POS obsługuję parametr informujący, że podpis klienta potwierdzający stan zgód na przetwarzanie danych osobowych został zarejestrowany za pośrednictwem zewnętrznego systemu. Dzięki temu – w takim przypadku aplikacja POS nie wyświetla komunikatu o brakującym wymaganym podpisie klienta.