Spis treści
Zmiany zostały dodane ze względu na wprowadzenie obsługi kodów EAN-128. W przypadku dostawy, w której część artykułów jest oznaczona kodem EAN-128, a część przyjmowana jest jako pojedyncze produkty z kodem EAN-13, przy skanowaniu EAN-128 odczytane zostaną dodatkowe informacje o numerze partii i dacie ważności. System identyfikuje istniejącą partię lub tworzy nową, jeżeli nie jest jeszcze dostępna w sklepie. Dla towarów oznaczonych tylko z kodem kreskowym EAN-13 użytkownik ma możliwość ręcznego ustawienia tych wartości lub wprowadzenia artykułu zgodnie z metodą FEFO. Przyjmowane są również artykuły, które posiadają informację o swojej wadze zapisane w kodzie:
- EAN-128
 - wagowym EAN-13
 
Dodatkowo wszystkie rozbieżności musza być zgłaszane w związku z dostawą:
- ilość przedmiotów jest inna niż oczekiwana
 - niektóre artykuły są wybrakowane – należy je odrzucić
 
Obsługa metody FEFO została wprowadzona ze względu na konieczność posiadania w punkcie sprzedaży szczegółowych informacji o ilościach poszczególnych partii towaru w magazynie. Ta funkcjonalność jest szczególnie ważna w przypadku sklepów spożywczych, które sprzedają artykuły objęte datą ważności. Metoda FEFO pozwala aktualizować artykuły z najkrótszą datą ważności.
- ilości poszczególnych partii towaru
 - całkowitej ilości towaru
 
Na stanowisku POS wprowadzono następujące zmiany w procesie przyjęcia:
- możliwość podania powodu odrzucenia artykułu – zdefiniowana w systemie ERP rozbieżność pomiędzy artykułem oczekiwanym a dostarczonym
 - dodanie odpowiedniej ilości artykułu na protokół przyjęcia w momencie skanowania kodu EAN-13 i EAN-128
 - możliwość przyjęcia artykułu z określoną datą ważności, jeżeli jest podana na dokumencie MM-
 - dodanie informacji o ilości rolek/palet/kartonów na dokumencie MM-
 - możliwość zapisania informacji o temperaturze na dokumencie MM+ przypadku artykułów mrożonych
 
W momencie przyjęcia artykułów zgodnie z metodą FEFO możliwe są dwie sytuacje:
- w bazie nie istnieje partia skanowanego artykułu
 - w bazie istnieje partia skanowanego artykułu
 
Brak partii wprowadzanego artykułu w bazie
W przypadku skanowania artykułu z partią, która nie istnieje w bazie, użytkownik może:
- ręcznie wskazać partię, która ma zostać wprowadzona tzn. zdefiniować datę ważności i numer partii
 - nie wskazywać konkretnej partii i w momencie zatwierdzania przyjęcia, wtedy system automatycznie przypisze wskazaną ilość do partii z najdłuższą datą ważności
 
Partia wprowadzanego artykułu znajduje się w bazie
Jeżeli skanowany jest artykuł, którego partia już istnieje w bazie, to ilość tego artykułu zostanie zaktualizowana.
Zmiany na liście artykułów
W systemie ERP dodane zostały parametry, z których jeden decyduje o sposobie prezentacji towarów, tj. czy artykuły mają być wyświetlane ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi partii.
Drugi parametr dotyczy podglądu artykułu, a jego aktywacja powoduje dodanie przycisku [Szczegóły partii] na zakładce Zasoby.

- Szczegóły partii
 - Magazyn
 - Ilość
 - Rezerwacje
 - Braki
 - Dostępna ilość
 
Dostępny jest parametr umożliwiający wyświetlanie partii z ilością równą 0.
