Lista ofert sprzedaży

Lista ofert sprzedaży

 

Na stanowisku POS możliwa jest obsługa ofert i zamówień sprzedaży, między innymi:

  • wystawienie OS/ZS
  • realizacja zamówień z systemu ERP oraz Comarch e-Sklep
  • całościowa lub częściowa realizacja zamówień sprzedaży
  • generowanie OS -> ZS
Uwaga
Funkcjonalność obsługi OS oraz ZS wymaga posiadania przez użytkownika odpowiednich uprawnień nadawanych w systemie ERP.
Kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]
W celu przejścia na listę zamówień i ofert sprzedaży należy z poziomu głównego menu wybrać kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]. Bezpośrednio z poziomu menu głównego operator może również wystawić OS/ZS przy pomocy domyślnie ukrytych kafli: [Nowa oferta]/[Nowe zamówienie].

Lista zamówień i ofert sprzedaży

Na liście prezentowane są kolumny:

  • Numer
  • Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, W realizacji, Anulowany, Zamknięty, Przyjęty, Odrzucony, Zrealizowany
  • Kontrahent
  • Adres
  • Brutto
  • Data wystawienia
  • Data realizacji
  • Dokumenty powiązane

oraz istnieją domyślnie ukryte kolumny:

  • Obsługa transakcji
  • Status realizacji – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Data ważności
  • Netto
  • Brutto
  • Status płatności – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Odbiorca
  • Źródło – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Realizacja zamówienia w punkcie odbioru
  • Właściciel zamówienia
  • Termin ważności

W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego umożliwiające przeszukiwanie listy dokumentów OS oraz ZS na podstawie numeru dokumentu.

Uwaga
W zależności od parametru PODLINKOWAĆ Sposób wyszukiwania dokumentów w konfiguracji stanowiska POS z poziomu systemu ERP dokumenty mogą być wyszukiwane:

  • lokalnie w bazie danych stanowiska POS
  • lokalnie oraz w systemie ERP

Parametr dostępny jest w aplikacji Comarch POS: Stanowiska -> zakładka Ogólne -> sekcja Przetwarzanie dokumentów.[/alert]

Wyszukiwanie można zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:

  • Wartość
  • Wartość netto
  • Data wystawienia
  • Źródło
  • Data ważności
  • Termin ważności
  • Status płatności
  • Status realizacji
  • Typ – przyjmuje wartości: Oferta sprzedaży, Zamówienie sprzedaży
  • Stan
  • Data dostawy
Uwaga
Domyślnie ukryte są również filtry:

  • MD: Adres kontrahenta zewnętrznego
  • MD: Odbiór w magazynie
  • MD: Odbiór w sklepie
  • MD: Zewnętrzny punkt odbioru
  • Realizacja zamówienia w punkcie odbioru

Na liście ofert i zamówień sprzedaży są dostępne następujące przyciski:

  • [Dodaj] -> [Oferta]/[Zamówienie] – dodaje nowy dokument OS/ZS
  • [Drukuj] – drukuje dokument
  • [Podgląd] – wyświetla do podglądu dokument OS/ZS
  • [Zmień stan] – zmienia status dokumentu
    • [Odbiór przez klienta] – dodanie
    • [Zmień status] – umożliwia zmianę statusu
    • [Anuluj] – anuluje dokument znajdujący się w stanie Zatwierdzony, do którego nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
    • [Zamknij]
    • [Odrzuć] – odrzuca ofertę sprzedaży, do której nie został wygenerowany dokument, bądź dokument ten został anulowany
    • [Przyjmij] – przyjmuje ofertę sprzedaży znajdującą się w stanie Zatwierdzony
  • [Generuj zamówienie] – generuje zamówienie do oferty znajdującej się w stanie Przyjęty lub
    Zatwierdzony
  • [Dokumenty powiązane] – otwiera okno z listą wszystkich dokumentów skojarzonych z danym dokumentem
  • [Kopiuj dokument] – przycisk dostępny wyłącznie dla ofert sprzedaży, umożliwia kopiowanie dokumentu pierwotnego. Kopiowanie oferty sprzedaży jest rozwiązaniem przydatnym gdy klient po zatwierdzeniu dokumentu lub po upłynięciu daty ważności decyduje się na ponowną renegocjację oferty.
Uwaga
W systemie Comarch ERP Enterprise dostępny jest parametr Stosowanie pierwotnych cen na kopiach ofert sprzedaży. Waliduje on ceny na ofercie sprzedaży generowanej poprzez kopiowanie dokumentu. W przypadku dezaktywacji parametru ceny na kopiowanym dokumencie zostaną ustawione zgodnie z aktualnym cennikiem, nie będą przenoszone z pierwotnej oferty sprzedaży. Parametr dostępny jest w aplikacji Kanały sprzedaży → zakładka Comarch POS → sekcja Ogólne.[/alert

  • [Odśwież] – odświeża listę zamówień i ofert sprzedaży
  • [Generuj dokument] – generuje dokumenty handlowe, pod przyciskiem dostępne są opcje:
    • [Paragon]
    • [Faktura]
    • [Faktura zaliczkowa]
  • [Kompletuj] – przycisk dostępny do zamówień sprzedaży, jeżeli w systemie ERP została włączona kompletacja zamówień
  • [Oferta] – domyślnie ukryty, generuje nową ofertę sprzedaży
[Zamówienie] – domyślnie ukryty, generuje nowe zamówienie sprzedaży

Uwaga
Dokumenty OS oraz ZS mogą zostać zatwierdzone również w przypadku, gdy cena artykułu dodanego na dokument lub suma całego dokumentu wynosi 0 PLN.

Wyszukiwanie online ofert sprzedaży

Oferty sprzedaży są często tworzone w sklepie internetowym. Następnie Klient odwiedza sklep stacjonarny i chciałby skonsultować ofertę z Pracownikiem. W związku z wymaganiami na stanowisku Comarch POS dostępna jest możliwość wyszukiwania online ofert sprzedaży, w celu podglądu przez Pracownika dokumentu podczas obsługi Klienta.

Uwaga
W celu wyszukiwania online ofert sprzedaży należy dla parametru Sposób wyszukiwania dokumentów ustawić wartość Globalnie w systemie Comarch ERP Enterprise. Parametr dostępny jest w aplikacji Comarch POS: Stanowiska → zakładka Ogólne → sekcja Przetwarzanie dokumentów.
Lista ofert i zamówień sprzedaży z aktywnym parametrem wyszukiwania online ofert sprzedaży

Po przejściu na listę ofert i zamówień sprzedaży lub parking, użytkownik ma możliwość wyszukania oferty w nowym oknie Wybierz jeden parametr, na podstawie:

  • Numeru referencyjnego
  • Numeru dokumentu
  • Kodu klienta
  • Nazwy firmy/klienta
  • E-mail
  • Wszystkie (domyślna wartość)

Po aktywacji parametru w systemie Comarch ERP Enterprise, na stanowisku POS oferta jest najpierw wyszukiwana w lokalnej bazie POS, a następnie w bazie systemu ERP. W przypadku, gdy żadna oferta nie zostanie znaleziona w bazie lokalnej, pojawi się komunikat z pytaniem: „Brak wyników wyszukiwania. Jeżeli chcesz przeszukać globalną bazę dokumentów, sprawdź czy wyszukiwana fraza zawiera minimum 3 znaki i czy został wybrany parametr dokumentu, którego fraza dotyczy?”. W sytuacji, gdy zostanie znaleziona co najmniej jedna pasująca oferta, u dołu listy wyświetlone zostanie pytanie: „Czy chcesz kontynuować wyszukiwanie również w systemie ERP?”. W obu przypadkach, po naciśnięciu przycisku [Szukaj online], zostanie przeszukana baza ERP w ramach organizacji, do której należy stanowisko POS.

Automatyczne wyszukiwanie rozpoczyna się po wprowadzeniu minimum 3 znaków. Jeżeli użytkownik wprowadzi 1-2 znaki powinien wybrać przycisk [Szukaj online]. Po zmianie parametru wyszukiwania, wyszukiwanie będzie obejmować tylko jedną kolumnę (również, jeżeli nie jest ona wyświetlana jako kolumna na liście).

Uwaga
Funkcjonalność wyszukiwania ofert wymaga pracy w trybie online.

 

Czy ten artykuł był pomocny?