Lista zamówień sprzedaży

image_print

Na stanowisku POS możliwa jest obsługa ofert i zamówień sprzedaży, między innymi:

  • wystawienie OS/ZS
  • realizacja zamówień z systemu ERP oraz Comarch e-Sklep
  • całościowa lub częściowa realizacja zamówień sprzedaży
  • generowanie OS -> ZS
Uwaga
Funkcjonalność obsługi OS oraz ZS wymaga posiadania przez użytkownika odpowiednich uprawnień, które można nadać z poziomu systemu ERP.
Kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]
Kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]
W celu przejścia na listę zamówień i ofert sprzedaży należy z poziomu głównego menu wybrać kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]. Bezpośrednio z poziomu menu głównego operator może również wystawić OS/ZS przy pomocy domyślnie ukrytych kafli: [Nowa oferta]/[Nowe zamówienie].

Lista zamówień i ofert sprzedaży
Lista zamówień i ofert sprzedaży
Uwaga
Na stanowisku POS dostępne są wyłącznie zamówienia sprzedaży (ZS) wystawione w walucie systemowej.

Na liście zamówień i ofert sprzedaży prezentowane są zamówienia wystawione w systemie ERP lub na innych stanowiskach POS, jeżeli:

  • ich właścicielem jest centrum, do którego należy dane stanowisko POS i znajdują się w stanie Zatwierdzony, Zrealizowany lub W realizacji
  • punktem odbioru jest centrum, do którego należy stanowisko POS i znajdują się w stanie Zatwierdzony, Zrealizowany lub W realizacji
  • punktem odbioru jest magazyn dostępny dla tego centrum, do którego należy stanowisko POS i znajdują się w stanie Zatwierdzony, Zrealizowany lub W realizacji
Uwaga
Na stanowisku Comarch POS widoczne są dokumenty ZS w stanie Zrealizowany wyłącznie jeżeli wcześniej dana ZSka została wysłana do POS, przed jej realizacją. Dokument ZS o stanie Zrealizowany, który nigdy wcześniej nie trafił do POS, nie będzie wyświetlany na liście.

Natomiast zamówienia pochodzące z Comarch e-Sklep są widoczne na liście zamówień sprzedaży, jeżeli posiadają stan Zatwierdzony lub Zrealizowany oraz wskazano na nich sklep/centrum, do którego należy dane stanowisko POS jako punkt odbioru.
Informacja o modyfikacji zamówienia pobranego z systemu ERP lub innego stanowiska POS (przykładowo operacja anulowania) również jest synchronizowana.

Na liście prezentowane są kolumny:

  • Numer
  • Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, W realizacji, Anulowany, Zamknięty, Przyjęty, Odrzucony, Zrealizowany
  • Kontrahent
  • Adres
  • Brutto
  • Data utworzenia
  • Data realizacji
  • Dokumenty powiązane

oraz istnieją domyślnie ukryte kolumny:

  • Obsługa transakcji
  • Status realizacji – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Data ważności
  • Netto
  • Status płatności – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP
  • Odbiorca
  • Źródło – przyjmuje wartości zdefiniowane z poziomu systemu ERP

W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego umożliwiające przeszukiwanie listy dokumentów OS oraz ZS na podstawie numeru dokumentu.

Uwaga
W zależności od parametru Sposób wyszukiwania dokumentów w konfiguracji stanowiska POS z poziomu systemu ERP dokumenty mogą być wyszukiwane:

  • lokalnie w bazie danych stanowiska POS
  • lokalnie oraz w systemie ERP

Wyszukiwanie można również zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:

  • Wartość
  • Wartość netto
  • Data wystawienia
  • Data realizacji
  • Źródło
  • Data ważności
  • Status płatności
  • Status realizacji
  • Typ – przyjmuje wartości: Oferta sprzedaży, Zamówienia sprzedaży
  • Stan

Na liście ofert i zamówień sprzedaży są dostępne następujące przyciski:

  • [Dodaj] -> [Oferta]/[Zamówienie] – dodaje nowy dokument OS/ZS
  • [Drukuj] – drukuje dokument
  • [Podgląd] – wyświetla do podglądu dokument OS/ZS
  • [Zmień stan] – zmienia status dokumentu
  • [Anuluj] – anuluje dokument znajdujący się w stanie Zatwierdzony, do którego nie został wygenerowany dokument bądź dokument ten został anulowany
  • [Zamknij] – rezygnuje z realizacji zamówienia sprzedaży będącego w stanie Zatwierdzony lub W realizacji, do którego nie został wygenerowany dokument bądź dokument ten został anulowany
  • [Otwórz] – otwiera zamówienie sprzedaży znajdujące się w stanie Zatwierdzony, które nie posiada dokumentów powiązanych bądź dokumenty te zostały anulowane
  • [Generuj dokument] – generuje dokument handlowy do zamówienia sprzedaży znajdującego się w stanie Zatwierdzony lub W realizacji
  • [Faktura zaliczkowa] – generuje do zamówienia znajdującego się w stanie Zatwierdzony lub W realizacji fakturę zaliczkową. Taka operacja wymaga od użytkownika odpowiednich uprawnień nadawanych w systemie ERP do obiektu Faktura zaliczkowa.
  • [Paragon] – generuje do zamówienia znajdującego się w stanie Zatwierdzony lub W realizacji paragon. Taka operacja wymaga od użytkownika odpowiednich uprawnień nadawanych w systemie ERP do obiektu Paragon. Nie jest możliwe wygenerowanie paragonu do zamówienia sprzedaży, do którego została już wystawiona faktura zaliczkowa.
  • [Faktura] – generuje do fakturę sprzedaży do zamówienia znajdującego się w stanie Zatwierdzony lub W realizacji. Taka operacja wymaga od użytkownika odpowiednich uprawnień nadawanych w systemie ERP do obiektu Faktura sprzedaży.
Uwaga
Dla dokumentów OS oraz ZS istnieje możliwość ich zatwierdzenia również w przypadku, gdy cena elementu dodanego na dokument lub suma całego dokumentu wynosi 0 PLN.

Czy ten artykuł był pomocny?