Raport Wyniki planowania

Opis zagadnienia

Za pomocą aplikacji Raport: Wyniki planowania można przedstawić raport z danych umieszczonych w aplikacji Zapytanie o zapotrzebowanie materiałowe. Do każdego artykułu możliwe jest otrzymanie przeglądu danych planowania, które zostały wykorzystane podczas przebiegu planowania, listę planowanych okresów wraz
z przyjęciami i wydaniami oraz listę wszystkich generatorów zapotrzebowania i sposobów ich pokrycia wraz
z konfliktami.

Dokument ten w szczególności informuje o parametrach aplikacji, za pomocą których określa się w jaki sposób raport ma zostać utworzony. Znajdują się w nim również informacje o rezultatach wydania towarów. Możliwe w tej aplikacji ustawienia wydania odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym, powiązanym
z dowolnym wydaniem. Opis możliwych ustawień wydania znajduje się w dokumencie Instrukcja Obsługi.

Procedury obsługi aplikacji znajdują się w dokumencie Procedury: Wydanie dokumentów raportowych.

Definicje pojęć

Raport

Wydrukowanie dokumentu lub przesłanie go do pliku, skutkuje pojawieniem się odpowiedniego dokumentu
w systemie. Raport zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Raport zawsze zawiera obiekt, który stanowi
np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty te mogą być archiwizowane lub np. wysłane do partnera faksem lub pocztą elektroniczną.

Planowanie zapotrzebowania materiałowego

W tej aplikacji definiowane są wszystkie parametry, które są używane do sterowania logiką podczas przeprowadzania procesu planowania. W aplikacji raportu zawsze może występować dokładnie jedna instancja planowania zapotrzebowania materiałowego, z której odczytywane są wyniki planowania dla danego raportu.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Raport: Wyniki planowania można utworzyć raport danych umieszczonych w aplikacji Zapytanie o zapotrzebowanie materiałowe. W raporcie można sprawdzić jakie wnioski dotyczące planowania zostały wygenerowane w trakcie planowania artykułu oraz jakie konflikty wystąpiły w trakcie tego procesu.

Zakładka Parametr

Zakładka Parametr

Za pomocą parametrów można określić charakter wyszukiwania i w konsekwencji wynik końcowy.

Poniżej zostały opisane poszczególne pola mieszczące się w zakładce Parametry.

  • Tytuł – zawiera tytuł dokumentu raportu. Zazwyczaj nazwa raportu jest wprowadzana jako wartość domyślna, natomiast możliwe jest indywidualne wprowadzenie nazwy raportu. W polu tym można wprowadzić żądany tytuł lub zmienić wartość ustawioną domyślnie.
  • Artykuł – za pomocą tego parametru można użyć numeru artykułu, aby ograniczyć zakres wydawanego raportu. Kiedy parametr ten nie zostanie określony, wówczas spowoduje to wydanie raportu dotyczącego przebiegu procesu planowania dla wszystkich artykułów.
  • Klasyfikacja 1 – Klasyfikacja artykułów zakupu 1 – klasyfikacja może być wprowadzana jako cecha wyboru. W przypadku pominięcia tego parametru nie będzie on brany pod uwagę.
  • Klasyfikacja 1 – Klasyfikacja artykułów produkcyjnych 1 – klasyfikacja może być wprowadzana jako cecha wyboru. W przypadku pominięcia tego parametru nie będzie on brany pod uwagę.
  • Lokalizacja – pole to stanowi ograniczenie poprzez podanie konkretnej lokalizacji, dla której ma zostać wygenerowany raport z wynikami planowania.
  • Planowanie zapotrzebowania materiałowego – należy wprowadzić numer planowania zapotrzebowania materiałowego, dla którego ma zostać wygenerowany raport z wynikami końcowymi procesu planowania.
  • Horyzont planowania – należy wprowadzić datę, do której ma zostać wygenerowany raport
    z wynikami planowania. Horyzont planowania musi przypadać po momencie wykonania planowania zapotrzebowania materiałowego.
  • Długość okresu – należy określić ilość dni kalendarzowych obejmujących podsumowanie wyników planowania w raporcie. Wartość domyślna to 1 dzień.
  • Opcje – możliwe jest definiowanie opcji, które mają wpływ na układ raportu:
    • Wydaj dane dyspozycji:
      Określa, czy dane planowania zapotrzebowania materiałowego artykułu są wydawane według konkretnej lokalizacji.
    • Wydaj inicjatorów zapotrzebowania/źródła pokrycia zaopatrzenia:
      Określa, czy na raporcie ma być wyświetlana lista inicjatorów zaopatrzenia/źródeł zapotrzebowania.
    • Wydaj konflikty:
      Kontroluje, czy konflikty inicjatorów zaopatrzenia/źródeł zapotrzebowania mają być uwzględnione w raporcie jako linie podrzędne. Opcja ta jest dostępna tylko w przypadku, jeśli opcja Wydaj inicjatorów  zapotrzebowania/źródła pokrycia zaopatrzenia została wybrana.
    • Pomiń puste okresy:
      Określa, czy mają być wyświetlane okresy bez przyjęć/wydań lub propozycji planowania.

Wyniki planowania

Raport zawiera zawartość aplikacji Zapytanie o zapotrzebowanie materiałowe na podstawie zdefiniowanych parametrów. Dokument raportu jest podzielony na następujące sekcje:

  • Dane artykułu i parametry raportu,
  • Dane planowania artykułu,
  • Tabela okresów,
  • Inicjator zapotrzebowania/źródła zapotrzebowania,
  • Konflikty planowania.
Szablon dokumentu raportu

Te obszary raportu mogą być częściowo ukryte w celu osiągnięcia najbardziej kompaktowej formy z zawartymi wyłącznie pożądanymi informacjami. Różny jest również sposób wyświetlania obszarów. Dane artykułu i dane planowania zapotrzebowania materiałowego są wyświetlane w formie arkusza danych, tabeli okresów, natomiast inicjatorzy zapotrzebowania/źródła pokrycia zapotrzebowania i konflikty jako tabela.

Poszczególne pola/kolumny zostały poniżej opisane oddzielnie dla każdego obszaru:

Sekcja Dane artykułu i parametry raportu

  • Artykuł – pole to zawiera identyfikację artykułu, dla którego wyświetlane są wyniki planowania.
  • Oznaczenie – pole to zawiera nazwę artykułu.
  • Data bazowa planowania – pole to zawiera datę bazową planowania zapotrzebowania materiałowego, tj. 1. okres planowania.
  • Horyzont planowania – pole to zawiera horyzont planowania w postaci ostatniego dnia kalendarzowego wystawionego okresu planowania. Horyzont planowania jest jednym
    z parametrów raportu, jeżeli wprowadzono datę późniejszą niż ostatni dzień planowania zapotrzebowania materiałowego. Wyświetlany jest ostatni dzień planowania.
  • Długość okresu (w dniach) – pole to stanowi parametr raportu, określający ile dni kalendarzowych jest podsumowanych w okresie planowania. Domyślną wartością jest 1 dzień.
  • Wyświetlenie danych planowaniapole to odpowiada wartości parametru raportu o tej samej nazwie w polu wyboru Opcje.
  • Wyświetlenie inicjatora zapotrzebowania/źródła pokrycia zapotrzebowaniapole to odpowiada wartości parametru raportu o tej samej nazwie w polu wyboru Opcje.
  • Wyświetlenie konfliktówpole to odpowiada wartości parametru raportu o tej samej nazwie
    w polu wyboru Opcje.
  • Pomijanie pustych okresówpole to odpowiada wartości parametru raportu o tej samej nazwie
    w polu wyboru Opcje.

Wskazówka:

Jeżeli w tym obszarze wyświetlany jest komunikat Planowanie nie może odpowiedzieć na zapytanie dla tego artykułu, wówczas wyniki planowania nie mogły zostać zapisane z pamięci roboczej do tymczasowych obiektów biznesowych. Może to się zdarzyć, gdy serwer planowania jest aktualnie zajęty. Należy powtórzyć działanie
w późniejszym czasie.

Sekcja Dane planowania artykułu:

Pola zawarte w tym obszarze dokładnie odpowiadają tym, które są w zawarte w aplikacji Zapytanie o zapotrzebowanie materiałowe w zakładce Dane dyspozycji. Dalsze szczegółowe informacje znajdują się
w dokumentacji Zapytanie o zapotrzebowanie materiałowe.

  • Lokalizacja – pole to zawiera numer i nazwę lokalizacji, dla której wyświetlane są dane dotyczące planowania.
  • Status artykułu – pole to zawiera status planowania dla danego artykułu. Możliwe wartości to:
  • Zaplanowano pomyślnie,
  • Przerwano,
  • Zaplanowano pomyślnie z konfliktami,
  • Odwołanie cykliczne dot. zakupów wewnętrznych.
  • Pokrycie zapotrzebowania – pole to określa, w jaki sposób planowanie pokrywa zapotrzebowanie na dany artykuł w danej lokalizacji.
  • Czas magazynowania – pole to zawiera czas magazynowania artykułu planowania.
  • Metoda wielkości partii – w tym polu opisana jest metoda ustalania wielkości partii określona
    w danych planowania zapotrzebowania materiałowego artykułu.
  • Minimalny stan magazynowy – pole to zawiera informacje o minimalnym stanie magazynowym artykułu planowania.
  • Czas przebiegu – to pole zawiera czas przebiegu określony w danych produkcyjnych artykułu planowania.
  • Wewnętrzna wielkość partii zakupu – pole to zawiera wielkość partii zamówienia zdefiniowaną
    w wewnętrznych danych zamówienia dla artykułu planowania.
  • Sygnalny stan magazynowy – w tym polu określany jest punkt ponownego zamawiania pochodzący z danych planowania artykułu.
  • Czas odnowienia zapasów – pole to definiuje czas realizacji odnowienia zapasów zdefiniowany
    w danych planowania artykułu. Jeżeli dla głównego dostawcy zostały wprowadzone dane, w których został określony czas odnowienia zapasów, to są one wykorzystywane.
  • Wielkość partii zakupu – to pole definiuje wielkość partii zamówienia zdefiniowaną
    w zewnętrznych danych zamówienia dla artykułu planowania. Jeżeli dla głównego dostawcy zostały zapisane określone dane to wykorzystywana jest podana tam wartość.
  • Poziom uzupełnienia stanu – w tym polu określony jest poziom uzupełnienia stanu artykułu planowania.
  • Wewnętrzny czas odnowienia zapasów – w tym polu określony jest czas odnowienia zapasów zdefiniowany w wewnętrznych danych zamówienia artykułu planowania.
  • Wielkość partii produkcji – pole to definiuje wielkość partii produkcji zdefiniowaną w danych produkcyjnych artykułu planowania.
  • Ustawienie podziału – w tym polu określane jest czy i w jakim czasie następuje podział ilości zapotrzebowania. Możliwe do wyświetlenia są następujące ustawienia:
    • Brak podziału,
    • Podział podczas generowania propozycji produkcji,
    • Podział podczas generowania propozycji planowania.

Ustawienie to pochodzi z danych produkcyjnych artykułu.

  • Ilość podziału – w tym polu wyświetlana jest ilość podziału, która została zdefiniowana w danych produkcyjnych artykułu. Ilość podziału jest cechą decydującą dla generowania wielu propozycji planowania i produkcji.
  • Czas przestoju przed przyjęciem na magazyn,
  • Wewnętrzny czas przestoju przed przyjęciem na magazyn,
  • Maksymalna ilość propozycji – w tym polu wyświetlane są informacje ile propozycji produkcji lub planowania może powstać przy podziale ilości zapotrzebowania. Maksymalna ilość jest zdefiniowana w danych produkcyjnych artykułu.

Sekcja Tabela okresów:

  • Lokalizacja – pole zawiera numer i nazwę bieżącej lokalizacji i jest wyświetlane tylko wtedy, gdy dane planowania artykułu nie zostały wprowadzone.
  • Aktualny stan magazynowy – wyświetlany jest fizyczny stan magazynowy danego artykułu. Rezerwacje magazynowe zmniejszają aktualny stan magazynowy.
  • Okres – kolumna ta zawiera datę okresu planowania dla wiersza planowania w formacie „Dzień.Miesiąc”. Jako pierwszy wiersz Tabeli okresów, kolumna ta zawiera wpis Poprzedni okres. W przypadku długości okresu > 1 początkiem okresu planowania jest wydanie.
  • Prognoza – kolumna ta zawiera ilość według prognozy dla danego okresu planowania.
  • Rozchód – kolumna ta zawiera ilość wydań w danym okresie planowania. Rezerwacje na wydania zmniejszają ilość artykułu.
  • Zapotrzebowanie – kolumna ta zawiera ilość wynikającą z prognozy i wydań dla okresu planowania.
  • Wygenerowana propozycja – kolumna ta pokazuje wartość dla wygenerowanych lub ręcznie wprowadzonych propozycji:
    • Propozycji zamówień,
    • Propozycji produkcji.
      W środowisku wielofirmowym:
    • Propozycje dystrybucji.
  • Przychód – kolumna ta zawiera ilość dla przychodów w danym okresie planowania. Rezerwacje dla przychodów zmniejszają ilość przychodów.
  • Planowany przychód – kolumna ta zawiera ilość dla propozycji planowania w danym okresie planowania.
  • Stan magazynowy – kolumna ta zawiera ilość dla planowanego stanu magazynowego dla danego okresu planowania. Rezerwacje redukują tą ilość.
  • Zarezerwowany rozchód – kolumna ta zawiera ilość zarezerwowanych wydań w danym okresie planowania i jest wyświetlana tylko wtedy, gdy dostępne są zarezerwowane ilości.
  • Zarezerwowane przyjęcie – ta kolumna zawiera ilość zarezerwowanych przyjęć w danym okresie planowania i jest wyświetlana tylko wtedy, gdy dostępne są zarezerwowane ilości.
  • Zarezerwowany stan magazynowy – ta kolumna zawiera ilość dla zarezerwowanego stanu magazynowego. Ilość ta wyświetlana jest tylko dla poprzedniego okresu i tylko wtedy, gdy istnieją ilości zarezerwowane.
  • Suma – wiersz ten zawiera skumulowane ilości dla wszystkich kolumn Tabeli okresów.

Sekcja Inicjator zapotrzebowania/źródła pokrycia zapotrzebowania:

  • Typ – kolumna ta wyświetla typ inicjatora zapotrzebowania/źródła pokrycia zapotrzebowania.
  • Zlecenie/Propozycja – w kolumnie tej wprowadzana jest identyfikacja zlecenia, pozycji zlecenia lub identyfikacja propozycji.
  • Ilość – kolumna ta wyświetla ilość inicjatorów zapotrzebowania/źródeł pokryć zapotrzebowania.
  • Zarezerwowana ilość – kolumna ta wyświetla zarezerwowaną ilość inicjatorów zapotrzebowania/źródła pokryć zapotrzebowania.
  • Okres – kolumna zawiera datę powiązaną z inicjatorem zapotrzebowania/źródłem pokrycia zapotrzebowania.
  • Notatka – w tej kolumnie umieszczane są dodatkowe informacje na temat inicjatorów zapotrzebowania/źródeł pokrycia zapotrzebowania, np. lokalizacja źródłowa dla zamówień wewnętrznych. Pole to nie jest wypełniane dla wszystkich typów.
  • Konfiguracja – kolumna ta jest wypełniania w przypadku kiedy inicjator zapotrzebowania/źródła pokrycia zapotrzebowania zostały stworzone dla konfigurowalnego artykułu i sam jest również skonfigurowany.
  • Typ konfliktu – pole to zawiera typ konfliktu planowania.
  • Ilość korekty – jeżeli typ konfliktu został określony jako Za duża ilość zlecenia/propozycji lub Za mała ilość zlecenia/propozycji, należy w tym miejscu wprowadzić wymaganą ilość.
  • Termin korekty – jeżeli typ konfliktu został określony jako Wcześniejszy termin zlecenia/propozycji lub Późniejszy termin zlecenia/propozycji należy w tym miejscu podać wymagany termin.

Konfiguracja

Dla aplikacji Raport: Wyniki planowania nie trzeba wprowadzać żadnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Poniższy raport jest istotny dla aplikacji Raport: Wyniki planowania, którą można wykorzystać np. do nadawania uprawnień.

Wyniki planowania:

Com.cisag.app.production.aps.rpt.APSResultMaterial

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji.
O koncepcji autoryzacji można przeczytać w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Artykuły w widoku Raport: Wyniki planowania.

Przypisania organizacji

Aby użytkownik mógł korzystać z aplikacji Raport: Wyniki planowania, musi być przypisany do organizacji, która jest połączona z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Wyniki planowania nie ma dostępnych żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Wyniki planowania nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?