Raport: Klienci

Aplikacji Raport: Klienci można użyć, aby wyświetlić klientów dostępnych w systemie.

Niniejszy artykuł zawiera w szczególności informacje na temat parametrów aplikacji, których można użyć do zdefiniowania zawartości dokumentu raportu, który ma zostać wydrukowany. Użytkownik znajdzie tu również informacje na temat wyniku wyjściowego. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia.

Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w Instrukcji obsługi.

Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w artykule Instrukcje: Drukowanie dokumentów raportów.

Definicje terminów

  • Partner – partner to osoba fizyczna lub organizacja. Partner może mieć relację (relację partnerską) zarówno z własną firmą (klient przypisany do aktualnie używanej bazy danych OLTP), jak i z innymi partnerami. Oznacza to, że partner może występować w różnych funkcjach partnera i być zaangażowany w różne procesy biznesowe (zastosowania partnera).
  • Przynależność – przynależność rozróżnia między partnerem wewnętrznym, takim jak pracownik, a partnerem zewnętrznym, który nie należy do firmy (partner przypisany do bieżącej bazy danych OLTP jako klient), takim jak klient, dostawca itp.
  • Relacje między partnerami – relacje między partnerami to połączenie między partnerem a innym partnerem. Rozróżnia się relacje wychodzące i przychodzące. Relacje wychodzące są nowo tworzone w partnerze, a zatem odnoszą się do innego partnera. Relacje przychodzące są wyszukiwane za pomocą funkcji listy w celu określenia, gdzie ten partner jest nadal używany. Relacje między partnerami mają określony typ relacji.
  • Nazwa partnera – nazwa partnera to imię i nazwisko lub nazwa firmy partnera. Nazwa partnera ma zastosowanie do każdej funkcji partnera przypisanej do partnera.
  • Numer partnera – numer partnera jednoznacznie identyfikuje partnera. Numer partnera ma zastosowanie do każdej funkcji partnera i użycia partnera. Numer partnera można przypisać automatycznie za pomocą schematu numeracji lub ręcznie.
  • Pseudopartner – pseudopartner reprezentuje partnera, z którym istnieje unikalna relacja biznesowa. Pseudopartner może być używany w zamówieniach jako klient lub dostawca, dla którego nie utworzono danych partnera w systemie i nie ma potrzeby ich tworzenia. Automatycznie wyświetlane informacje w zamówieniu, które zwykle pochodzą od partnera, takie jak nazwa i adres, mogą być zmieniane dla pseudopartnera zgodnie z wymaganiami dla każdego zamówienia. Gdy dane są przesyłane do księgowości finansowej, odpowiednie nazwy i adresy są przesyłane wraz z numerem pseudopartnera. Pseudopartnera można utworzyć tylko jako typ partnera Organizacja. Wymaga to numeru partnera i nazwy proforma.
  • Rola partnera – podobnie jak różne relacje biznesowe mogą istnieć między partnerami, istnieją również różne funkcje partnera dla każdego partnera. Na przykład dostawca jest zarządzany w funkcji partnera Dostawca. Partner może mieć kilka funkcji, przykładowo partner w roli sprzedawcy może być również zarządzany w roli partnera Klient, jeśli nie tylko coś dostarcza, ale także dokonuje zakupów od organizacji. Funkcja partnera określa rodzaj transakcji. Na przykład zamówienie sprzedaży można wprowadzić tylko dla partnerów, którzy są zarządzani w funkcji partnera Klient. W przypadku niektórych funkcji partnera rozróżnia się również zastosowania partnerów, dzięki czemu na przykład sprzedawca może być również używany jako partner dostawy w zamówieniu.
  • Typ partnera – partner w systemie Comarch ERP Enterprise jest typu Osoba lub typu Organizacja
  • Zastosowanie partnera – w ramach funkcji partnera, partner może być używany do różnych celów w dokumencie. Na przykład partner zarządzany jako dostawca jest wykorzystywany jako odbiorca zapytań.

Opis aplikacji

Aplikacji Raport: Klienci można użyć, aby wyświetlić dane klienta partnera. Wyświetlane dane odpowiadają widokowi Klient w aplikacji Partnerzy.

Sekcja Parametry

Parametrów należy użyć, aby zdefiniować charakterystykę wyszukiwania i wynikowy wynik. Parametry są zatem używane do wyboru zestawów danych.

Sekcja składa się z następujących pól:

  • Tytuł raportu – parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu bazowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie. W tym celu należy wprowadzić żądany tytuł lub zmienić wartość domyślną.
  • Partner – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie za pomocą identyfikatorów. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do partnerów.
  • Status – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według statusu. Jeśli parametr zostanie pozostawiony z wartością domyślną (wszystkie), nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących statusu.
  • Nazwa – tego parametru można użyć, aby ograniczyć klientów wyświetlanych w raporcie według nazwy. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących nazwy.
  • Hasło wyszukiwania – tego parametru można użyć, aby ograniczyć klientów wyświetlanych w raporcie według wyszukiwanego hasła. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do wyszukiwanego terminu.
  • Kod pocztowy – tego parametru można użyć, aby ograniczyć klientów wyświetlanych w raporcie według kodu pocztowego. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do kodu pocztowego.
  • Miejscowość – tego parametru można użyć, aby ograniczyć liczbę klientów wyświetlanych w raporcie według miasta. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących miasta.
  • Kraj – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według kraju. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących kraju.
  • Region – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według regionu. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do regionu.
  • Właściwa organizacja – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według odpowiedzialnej organizacji. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących odpowiedzialnej organizacji.
  • Klasyfikacja ABC – tego parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według klasyfikacji ABC. Jeśli parametr pozostanie ustawiony na (wszystkie), nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do klasyfikacji ABC.
  • Klasyfikacja 1 – 9 – za pomocą odpowiedniego parametru klasyfikacji klientów można ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie według klasyfikacji klientów od 1 do 9 przypisanej do klienta. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do klasyfikacji klientów.
  • Numer zewnętrzny – parametru można użyć, aby ograniczyć dane wyjściowe klientów w raporcie za pomocą numeru zewnętrznego. Jeśli parametr pozostanie pusty, nie będzie żadnych ograniczeń w odniesieniu do numeru zewnętrznego.
  • Raport Osoba kontaktowa – jeśli parametr zostanie aktywowany, osoby kontaktowe z klasyfikacji Sprzedaż są wyprowadzane dla danych wyjściowych klientów w raporcie
  • Wydruk szablonów dokumentów – jeśli ten parametr jest aktywny, szablony dokumentów są wyprowadzane dla klientów w raporcie
Uwaga
Wyświetlane są tylko szablony dokumentów zdefiniowane dla klienta. Ustawienia z aplikacji Konfiguracja nie są wyprowadzane.
  • Wydanie tekstów – jeśli ten parametr jest aktywny, w raporcie wyświetlane są teksty dla klientów
  • Teksty we wszystkich językach – jeśli ten parametr jest aktywny, teksty są wyświetlane we wszystkich językach, w których zostały wprowadzone
Uwaga
Ten parametr ma znaczenie tylko wtedy, gdy parametr Wydanie tekstów jest aktywny.

Wynik wyjściowy

Odpowiednie dane partnera w roli Klient są wprowadzane w widoku Klient aplikacji Partnerzy. Dane z widoku Klient są wyprowadzane w tym raporcie. Widok składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Dane identyfikacyjne
  • (bez nazwy) – w tym polu wyświetlany jest numer partnera, wyszukiwane hasło, jego nazwa oraz adres. Opis pola nie jest wyświetlany.
  • Obowiązujący od – w tym polu wyświetlana jest data, od której wersja partnera jest ważna
  • Właściwa organizacja – to pole wskazuje organizację, która zarządza danymi partnera. Tylko ta organizacja może na przykład przypisywać nowe role.
  • Organizacja opracowująca dane – to pole wskazuje, która organizacja przetwarza dane
Sekcja danych klienta
  • Status – w tym polu wyświetlany jest status roli Możliwe wartości to:
    • Udostępniony
    • Zablokowane
  • Zablokowany do – w tym polu wyświetlana jest data, do której klient jest zablokowany. Jeśli status danych klienta to Udostępniony, nie jest wyświetlana żadna data.
    Jeśli status to Zablokowane i nie jest wyświetlana żadna data, oznacza to, że klient został zablokowany z powodu braku danych do faktury.
  • Klasyfikacja 1 – 9 – w tych polach wyświetlane są klasyfikacje typu Klasyfikacja klienta 1 – 9
  • Klasyfikacja ABC – w tym polu wyświetlana jest klasyfikacja ABC. Możliwe są następujące klasyfikacje:
    • A
    • B
    • C
  • Rodzaj terminu – w tym polu wyświetlany jest rodzaj terminu klienta
  • Przedstawiciel – w tym polu wyświetlane są przedstawiciele. Pierwszy numer partnera to przedstawiciel z najniższym numerem w polu Kolejność w aplikacji Partnerzy, widok Klient.
  • Możliwa rejestracja zlecenia – jeśli ta funkcja nie jest aktywna, nazwa pola jest przekreślona
  • Wymagane potwierdzenie – jeśli ta funkcja nie jest aktywna, opis pola jest przekreślony
  • Nr zewnętrzny – w tym polu wyświetlany jest numer zewnętrzny. Jest to identyfikacja klienta, co do której dostawca oczekuje, że będzie inna niż identyfikacja partnera, np. na dokumentach końcowych.
  • Szablon zamówienia – w tym polu wyświetlany jest szablon zamówienia. Szablon zamówienia może być używany na przykład do dostarczania wymienionych towarów od klienta w celu uproszczenia wprowadzania zamówień i przetwarzania powtarzających się podobnych zamówień.
  • Sortowanie pozycji faktury – to pole wskazuje, w jaki sposób system powinien sortować pozycje faktur dla faktur sprzedaży dla tego klienta. Można wybrać pomiędzy następującymi wartościami:
    • Zamówienie
    • Dowód dostawy
    • Zgodnie z ustawieniami użytkownika
  • Wykaz asortymentu – w tym polu wyświetlana jest lista asortymentowa przypisana do klienta. Ta lista asortymentu jest używana do sprawdzenia, czy dany artykuł może zostać sprzedany klientowi podczas tworzenia dokumentów sprzedaży dla klienta. Jeśli brakuje wykazu asortymentu, używany jest wykaz asortymentu z konfiguracji.
Sekcja danych dostawy
  • Odbiorca dostawy – w tym polu wyświetlany jest odbiorca dostawy. W procesie sprzedaży odbiorcą dostawy jest partner, który ma otrzymać towary. Do klienta można przypisać kilku różnych odbiorców dostawy. Pierwszy numer partnera jest preferowanym odbiorcą dostawy, jeśli wpis został oznaczony jako preferowany.
  • Odbiorca dokumentu dostawy – w tym polu wyświetlany jest odbiorca dokumentu dostawy. Odbiorca dokumentu dostawy może być użyty do określenia alternatywnego partnera do przesyłania awiz wysyłki i kopii dokumentów dostawy.
  • Spedytor – w tym polu wyświetlany jest spedytor (spedytorzy). Pierwszy numer partnera jest preferowanym spedytorem, jeśli wpis został oznaczony jako preferowany.
  • Warunki wysyłki – w tym polu wyświetlany jest warunek wysyłki, który ma zostać przyjęty jako wartość domyślna w dokumentach sprzedaży. Warunek wysyłki to umowa między kupującym a sprzedającym, która może być również częścią umowy. Są to specjalne informacje, które określają sposób wysyłki produktów. Warunek wysyłki może być zdefiniowany wraz z warunkiem dostawy i służy jako decydujące kryterium dla wszelkich kosztów wysyłki, które mają zostać określone.
  • Warunki dostawy – w tym polu wyświetlane są warunki dostawy. Warunki dostawy opisują umowy między kupującym a sprzedającym. Mogą być używane do określenia rodzaju dostawy i miejsca realizacji, np. bezpłatne miejsce zamieszkania lub odbiór. W przypadku terminu INCO jako terminu dostawy należy określić odniesienie do lokalizacji. Skrót INCO oznacza międzynarodowy termin handlowy. Terminy INCO zawierają znormalizowane międzynarodowe przepisy dotyczące handlu i transportu. Wybrany termin dostawy jest przenoszony do dokumentów sprzedaży jako wartość domyślna.
  • Klasyfikacja kosztów transportu – w tym polu wyświetlana jest klasyfikacja kosztów transportu. Klasyfikacja kosztów transportu służy do grupowania partnerów, dla których mają być stosowane te same definicje kosztów transportu.
  • Priorytet dostawy – w tym polu wyświetlany jest priorytet dostawy. W aplikacji Obliczanie alokacji zasobów priorytet dostawy kontroluje, które zamówienia mają być priorytetowo traktowane do dostawy, jeśli nie ma wystarczającej ilości towarów dostępnych w określonym dniu dostawy.
  • Blokada dostawy – jeśli ta funkcja nie jest aktywna, nazwa pola jest przekreślona
  • Ograniczenia dot. dostawy – to pole wyświetla ograniczenie dostawy. Jest ono przenoszone do dokumentów zamówienia jako wartość domyślna. Możliwe są następujące ograniczenia:
    • Brak
    • Dostawa całości zamówienia
    • Dostawa całości pozycji
  • Termin ponownego złożenia – to pole jest dostępne tylko wtedy, gdy w danych klienta aktywowano opcję określenia terminu ponownego zamówienia. W dokumentach sprzedaży data ponownego złożenia zamówienia może być określona jako wartość domyślna, w której czas ten jest odejmowany od daty wysyłki. Data wysyłki z kolei zależy od daty dostawy określonej dla pozycji dokumentu i wprowadzonego czasu transportu.
  • Czas transportu – to pole jest dostępne tylko wtedy, gdy pole Podaj czas transportu zostało aktywowane w danych klienta. W dokumentach sprzedaży czas transportu jest obliczany wstecz od daty dostawy pozycji dokumentu i wprowadzany jako wartość domyślna dla daty wysyłki.
  • Port (lotniczy) – w tym polu wyświetlany jest wprowadzony port wskazany w ramach Intrastat
  • Rodzaj transakcji – w tym polu wyświetlany jest rodzaj transakcji wskazany w ramach Intrastat
  • Środek transportu – w tym polu wyświetlany jest rodzaj transportu wskazany w ramach Intrastat
  • Metoda statystyczna – w tym polu wyświetlana jest metoda statystyczna wskazana w ramach Intrastat
Sekcja danych faktury
  • Odbiorca faktury – w tym polu wyświetlany jest odbiorca faktury przypisany do klienta. Odbiorca faktury jest partnerem z funkcją partnera Klient. Do jednego klienta można przypisać kilku różnych odbiorców faktur.
    Jeśli przypisanych jest kilku odbiorców faktur, jako pierwszy wyświetlany jest odbiorca oznaczony jako preferowany.
  • Odbiorca dokumentu faktury – identyfikator partnera, który ma otrzymać dokumenty faktury, jest wyświetlana w tym polu, jeśli ma to zastosowanie.
  • Płatnik – w tym polu może być wyświetlany partner płatności. Partner płatności to partner z funkcją partnera Klient, który rozlicza należności, tj. faktycznie płaci za otrzymane pozycje. Partner płatności może być inny niż odbiorca faktury i klient.
  • Klasyfikacja cen klienta – w tym polu wyświetlana jest klasyfikacja cenowa klienta. Klasyfikacja cen klientów służy do podsumowania partnerów, dla których mają obowiązywać te same definicje cen sprzedaży.
  • Lista cenników – w tym polu wyświetlana jest lista cenników. Lista cenników może zawierać kilka cenników i cenników promocyjnych, których kolejność jest kontrolowana przez priorytety. Cenniki z kolei zawierają rzeczywiste definicje cen sprzedaży.
  • Symbol faktury zbiorczej – w tym polu wyświetlany jest wskaźnik faktury zbiorczej. Wskaźnik ten może być używany na przykład do wybierania zamówień sprzedaży, z których następnie generowana jest faktura zbiorcza.
  • Data ustalenia ceny – to pole może być używane do wyświetlania daty dla tego partnera, która mieści się w okresie ważności cennika, np. w celu dalszego przyznawania temu klientowi cen z poprzedniego roku, które zasadniczo nie są już ważne
  • Prezentacja ceny – to pole określa sposób wyświetlania cen, w jakim mają być tworzone dokumenty sprzedaży dla tego partnera. Dostępne są następujące opcje:
    • (puste) – oznacza to, że prezentacja ceny jest przenoszona z typu oferty sprzedaży do oferty i poprzez utworzenie zamówienia z tej oferty lub poprzez rodzaj zamówienia do zamówienia
    • Brutto – oznacza to, że prezentacja brutto, tj. ceny sprzedaży oraz wszystkie rabaty i dopłaty, powinna być zawsze wyświetlana we wszystkich dokumentach sprzedaży dla tego partnera
    • Netto – oznacza to, że prezentacja netto, tj. prezentacja ceny sprzedaży po odjęciu wszystkich rabatów i narzutów na poziomie pozycji, jest zawsze używana dla tego partnera
  • Klasyfikacja prowizji – to pole pokazuje klasyfikację prowizji klienta przypisaną do partnera. Klasyfikacja prowizji klienta służy do zawierania umów prowizyjnych dla klientów, których prowizje mają być określane przy użyciu tej samej zasady, nie na poziomie indywidualnego klienta, ale przy użyciu klasyfikacji prowizji.
  • Klasyfikacja premii – w tym polu wyświetlana jest klasyfikacja premii przypisana do partnera. Klasyfikacja premii służy do zawierania umów premiowych dla klientów, których premie mają być określane przy użyciu tej samej reguły, nie na poziomie indywidualnego klienta, ale na podstawie klasyfikacji premii.
  • Uwzględniaj kaucję na fakturach sprzedaży – to pole pokazuje, czy kaucja i opróżnienia dla urządzenia załadowczego są automatycznie rozliczane dla tego partnera w ramach fakturowania.
Sekcja danych wysyłki
  • Magazyn – w tym polu wyświetlane jest miejsce przechowywania, do którego odbiorca dostawy będzie preferował dostawę
  • Lokalizacja – w tym polu wyświetlana jest lokalizacja, do której odnoszą się pozostałe pola w tej sekcji
  • Wybór trasy – to pole wskazuje, w jaki sposób ma zostać określona trasa dla odbiorcy dostawy. Trasy są zarządzane w zależności od lokalizacji w ramach Logistyki magazynowej. Trasa może być typu regularna lub na żądanie. Dostępne są następujące opcje:
    • Automatycznie
    • Ręcznie
    • Brak
  • Trasa – w tym polu wyświetlana jest wybrana trasa. Trasa zależy od lokalizacji.
Sekcja danych statystycznych
  • Uwzględnienie/Wykluczenie – dane wyjściowe tego pola określają, czy fakty (faktury sprzedaży) są uwzględniane w statystykach klientów OLTP:
    • Uwzględnienie – fakty klienta są uwzględniane w statystykach OLTP
    • Wykluczenie – fakty klienta nie są uwzględniane w statystykach OLTP

Z dziedziczenia (wartość domyślna): Używany jest albo wpis węzła hierarchii statystyk klientów bezpośrednio powyżej, albo odpowiedni wpis zgodnie z konfiguracją. Jeśli jedna z wartości powyższego węzła (jeśli jest dostępna) zostanie uwzględniona lub wykluczona, wyszukiwanie zostanie zakończone, w przeciwnym razie uzyskany zostanie dostęp do domyślnego ustawienia klasyfikacji statystyk klientów w funkcji konfiguracji Hurtownia danych i statystyki.

  • Klasyfikacja – dane wyjściowe tego pola służą z jednej strony do kontrolowania, czy fakty (faktury sprzedaży) są uwzględniane w statystykach OLTP. Pod warunkiem, że są one przesyłane, fakty mogą być organizowane i agregowane w odpowiednich statystykach na tym poziomie hierarchii.
Sekcja szablonów dokumentów

Ta sekcja jest wyświetlana tylko wtedy, gdy parametr Wydruk szablonów dokumentów jest aktywny. Wyświetlane są tylko szablony, które są bezpośrednio przypisane do klienta.

  • Typ dokumentu – w tym polu wyświetlany jest typ dokumentu z struktury Zakup, dla którego mają obowiązywać ustawienia w tym wierszu. Do wyboru są następujące dokumenty:
    • Oferta
    • Potwierdzenie kontraktu
    • Potwierdzenie zamówienia
    • Faktura proforma
    • Faktura sprzedaży
    • Zlecenie dystrybucji
  • Medium – ta kolumna określa nośnik, na którym ma zostać wydrukowany typ dokumentu w tym wierszu. Do wyboru są następujące nośniki wyjściowe:
    • Drukarka
    • E-mail
    • Faks
  • Szablon – szablon dokumentu końcowego dla typu dokumentu w tym wierszu i dla wybranego nośnika jest wyświetlany w tej kolumnie. Szablony dokumentów końcowych określają między innymi, który raport jest używany do tworzenia dokumentu końcowego i gdzie dokumenty końcowe mają być przechowywane, jeśli zarządzanie dokumentami jest włączone.
  • Adres odbiorcy – jeśli jest to wymagane, adres odbiorcy jest wyświetlany w tym polu. Jeśli jako adres odbiorcy wybrano E-mail lub Faks, w tym miejscu wyświetlane są łącza komunikacyjne dla odpowiedniego medium.
  • Preferowane – ta kolumna wskazuje, które wyjście jest preferowane dla danego typu dokumentu
Sekcja tekstów

Jeśli parametr Teksty we wszystkich językach jest aktywny, teksty są wysyłane w zapisanych językach, w przeciwnym razie tylko w języku wyjściowym. Ta sekcja jest wyświetlana tylko wtedy, gdy parametr Wydanie tekstów jest aktywny.

  • Numer – w tym polu wyświetlany jest numer tekstu
  • Typ dokumentu – w tym polu wyświetlane są wybrane typy dokumentów
  • Typ tekstu – w tym polu wyświetlany jest rodzaj tekstu. Dostępne są następujące typy:
    • Tekst nagłówka
    • Stopka
    • Tekst artykułu
  • Element tekstowy – jeśli wybrano element tekstowy, w tym polu wyświetlana jest identyfikacja modułu
  • Tekst – w tym polu wyświetlany jest tekst lub fragment tekstu.
Sekcja osoby kontaktowej

Sekcja osoby kontaktowej jest wyświetlana tylko wtedy, gdy parametr Raport Osoba kontaktowa jest aktywny.

  • Partner – w tym polu wyświetlany jest identyfikator osoby kontaktowej
  • Klasyfikacja – w tej kolumnie wyświetlana jest klasyfikacja przypisana do osoby kontaktowej
  • Funkcja – jeśli do osoby kontaktowej przypisano funkcję, jest ona wyświetlana w tym polu
  • Preferowane – jeśli do klienta przypisanych jest kilka osób kontaktowych z tą samą klasyfikacją, jedna z tych osób może zostać oznaczona jako preferowana. Jest to widoczne w tym polu.

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Klienci nie wymaga definiowania ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Poniższy raport dotyczy aplikacji Raport: Klienci.

Dane klienta:

com.cisag.app.sales.rpt.Customer

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Specjalne możliwości

Aplikacja Raport: Klienci nie posiada specjalnych możliwości.

Przypisywanie organizacji

Aby dana osoba mogła korzystać z aplikacji Raport: Klienci musi mieć przypisaną organizację w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Klienci nie posiada funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Klienci nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?