Szablony wizyt

Definiowanie nowego lub edytowanie już istniejącego szablonu wizyty dostępne jest w zakładce [Szablony wizyt].

Szablony wizyt są wzorcami, według których będą organizowane spotkania z klientami. Szablony umożliwiają określenie dokładnych elementów wizyty, które zostaną uzupełnione przez przedstawiciela handlowego, na przykład: przeprowadzenie ankiety, wystawienie dokumentu czy dodanie informacji o przejeździe.

Lista szablonów wizyt zawiera następujące informacje:

  • Nazwa szablonu
  • Elementy – nazwy elementów przypisanych do danego szablonu, przedstawione w kolejności, w jakiej zostały przypisane w szablonie
  • Status – wskazuje, czy szablon jest aktywny
    • Jeśli szablon jest aktywny, wyświetlana jest informacja     
    • Jeśli szablon jest nieaktywny, wyświetlana jest informacja   

Przy każdym szablonie spotkania dostępne jest menu kontekstowe zawierające następujące opcje:

  • Edytuj – pozwala na edycję szablonu terminu wizyty
  • Kopiuj – pozwala użytkownikowi na skopiowanie szablonu wizyty
  • Usuń – pozwala użytkownikowi na usunięcie szablonu spotkania. Opcja jest możliwa tylko wtedy, gdy do danego szablonu nie jest dołączony żaden pracownik
Lista szablonów wizyt

Listę szablonów wizyt można filtrować, wpisując nazwę w polu [Szukaj szablonów].

Dodanie nowego szablonu

Przycisk [+ Nowy szablon] dostępny w prawym górnym rogu aplikacji umożliwia dodanie nowego szablonu wizyty.

Proces definiowania nowego szablonu wizyty składa się z trzech następujących etapów:

  1. Parametry szablonu
  2. Wybór elementów
  3. Przypisanie do pracowników
Opcja [+ Nowy szablon] na zakładce Szablony wizyt

Parametry szablonu

W pierwszym etapie użytkownik może ustawić podstawowe parametry dla szablonu wizyty:

  • Tytuł szablonu (obowiązkowy)
  • Kod szablonu (obowiązkowy)
  • Typ szablonu – zawiera listę rozwijaną z możliwymi wartościami
  • Aktywny – przełącznik określający, czy dany element ma być aktywny czy nieaktywny
  • Wizyta niecałodniowa – w przypadku wizyty niecałodniowej dodatkowo możliwe jest określenie czasu trwania wizyty w oddzielnym oknie po wybraniu opcji [Czas trwania]. Przełączenie na wizytę całodniową umożliwia umówienie się na wizytę bez określania konkretnego czasu trwania wizyty.
  • Dowolna kolejność realizacji elementów – po odznaczeniu tego parametru elementy będą musiały być przetwarzane w zdefiniowanej wcześniej kolejności, lub nie.
  • Opis szablonu – informacja dodatkowa dotycząca szablonu wizyty
Pierwszy krok definiowania szablonu wizyty – parametry szablonu

Wybór elementów

W drugim etapie możliwe jest przypisanie elementów do szablonu wizyty, które mają zostać zrealizowane podczas wizyty. Aby dodać element do szablonu użytkownik musi wybrać opcję [+ Dodaj elementy].

Drugi krok definiowania szablonu wizyty – wybór elementów

Okno [Dodaj elementy szablonu] zawiera filtr [Szukaj elementów] umożliwiający wyszukiwanie według nazwy elementu. Dodatkowo we wspomnianym oknie prezentowane są następujące informacje:

  • Nazwa elementu
  • Rodzaj – informacja o rodzaju elementu. Obecnie w aplikacji dostępne są elementy: Rejestracja dokumentu, Przejazd i Inny
  • Informacja dodatkowa – prezentuje opis z elementu szablonu
  • Wymagany – wskazuje, czy dany element jest wymagany

Użytkownik może wybrać wiele elementów na liście. Po zaznaczeniu checkboxa przy danym elemencie należy kliknąć przycisk [Dodaj], aby dodać elementy do szablonu.

Dodawanie elementów szablonu

Jeżeli elementy szablonu zostały już przypisane do szablonu wizyty, aplikacja prezentuje wraz ze statusem wymagalności oraz opcję [+ Dodaj kolejne]. W celu usunięcia przypiętego elementu szablonu wizyty, należy wybrać opcję, dostępną po prawej stronie wiersza danego elementu wizyty.

Nowy szablon: Elementy szablonu
Wskazówka
Bezpośrednio z poziomu elementów przypisanych do szablonu można zmienić wymagalność danego elementu podczas dodawania działania.

Przypisanie do pracowników

W ostatnim kroku istnieje możliwość przypisania pracowników, którzy powinni mieć dostęp do szablonu wizyty. W tym celu należy wybrać przycisk [Przypisz pracowników]. Jeżeli pracownicy zostali już przypisani do szablonu, aplikacja prezentuje ich listę oraz opcję [+ Dodaj kolejne]. Tylko pracownicy dodani do szablonu będą mogli zaplanować wizytę z takim schematem.

Trzeci krok definiowania szablonu wizyty – przypisywanie do pracowników

Lista pracowników zawiera następujące szczegóły:

  • Pracownik – pełne imię i nazwisko pracownika; jeżeli nie jest zdefiniowane zastępowane jest przez akronim pracownika
  • Telefon – numer telefonu komórkowego zdefiniowany na formularzu pracowniczym, z możliwością wykonania połączenia
  • Adres e-mail – adres pobierany z formularza pracownika; umożliwia otwarcie poczty elektronicznej w celu wysłania nowej wiadomości na wybrany adres e-mail
  • Miasto – miasto określone na formularzu pracowniczym

Dostępny filtr [Szukaj pracowników] umożliwia wyszukiwanie pracownika po imieniu, nazwisku, akronimie i mieście.

Nowy szablon: Wybór pracowników

W celu odłączenia pracownika od szablonu wizyty, należy wybrać opcję, dostępną po prawej stronie wiersza tego pracownika.

Nowy szablon: Przypisani pracownicy

Edycja szablonu

Wybranie opcji [Edycja] w menu kontekstowym umożliwia edycję utworzonego szablonu. Proces edycji wygląda podobnie jak proces dodawania nowego szablonu.

Kopiowanie szablonu

Wybranie opcji [Kopiuj] w menu kontekstowym otwiera okno umożliwiające dodanie nowego szablonu. Wszystkie parametry zostaną wypełnione automatycznie na podstawie oryginalnego szablonu, za wyjątkiem tytułu i kodu szablonu.

Usuwanie szablonu

Wybranie opcji [Usuń] w menu kontekstowym umożliwia użytkownikowi usunięcie szablonu. Opcja ta jest dostępna tylko wtedy, gdy dany szablon nie został udostępniony żadnemu użytkownikowi.

Czy ten artykuł był pomocny?