Krok 1 – Tworzenie kanału sprzedaży

Kanał sprzedaży umożliwia komunikację z mechanizmem pośredniczącym w komunikacji pomiędzy systemem CEE i aplikacją Comarch Mobile.

W celu utworzenia Kanału sprzedaży należy przejść do aplikacji [Kanały Sprzedaży] i uzupełnić następujące pola dla Nagłówka:

  • Kanał sprzedaży – identyfikator Kanału sprzedaży. Może on się składać z kombinacji maksymalnie trzech znaków (cyfr, liter lub obu) i znaków specjalnych: _.-
  • Opis – dodatkowa nazwa dla kanału sprzedaży, ułatwiająca jego późniejsze wyszukiwanie w systemie ERP
  • Organizacja sprzedaży – w polu należy wskazać numer organizacji, w której wykorzystywany będzie tworzony kanał sprzedaży
  • Adapter – z rozwijanej listy należy wybrać IBUS, który jest mechanizmem pośredniczącym między aplikacją Comarch Mobile i systemem CEE. Lista dostępnych adapterów zależna jest od tego, które adaptery zostały zainstalowane i aktywowane w aplikacji [Konfiguracja]
  • Typ sklepu – pole pozwalające na wskazanie typu tworzonego kanału sprzedaży (obecnie adapter IBUS obsługuje tylko Sklep pojedynczy)
  • Typ klienta – z listy rozwijalnej należy wybrać jakiego typu procesy będą obsługiwane przez kanał sprzedaży (obecnie adapter IBUS obsługuje tylko B2B)
  • Kategoria artykułów kanału sprzedaży (nieaktywne dla adaptera IBUS, uzupełniane automatycznie przy zapisie kanału sprzedaży) – drzewa kategorii pobierane są z aplikacji [Kategorie artykułów kanału sprzedaży], a następnie uzupełniane w funkcji [Comarch ERP Integration BUS] w aplikacji [Konfiguracja]
  • Waluta – wybór waluty stosowanej dla wszystkich cen w ramach tworzonego kanału sprzedaży. Wskazana w tym polu waluta będzie wykorzystywana w systemie zewnętrznym. Do prawidłowej obsługi walut należy wskazać jedną niezmienną walutę systemową
  • Wykazy asortymentu – należy wskazać listę towarów, które będą sprzedawane poprzez tworzony kanał sprzedaży. Lista definiowana jest w aplikacji [Wykazy asortymentu]
  • Pochodzenie ceny – obecnie adapter IBUS obsługuje „Rodzaj zamówienia sprzedaży”. Cena każdej pozycji ustalana jest na podstawie pochodzenia ceny dla danego rodzaju zamówienia sprzedaży
  • Rynek sprzedaży – pozwala na zdefiniowanie obszaru działania sprzedaży: krajowy lub międzynarodowy
  • Aktywne – parametr określa, czy możliwe będzie przesyłanie danych poprzez kanał sprzedaży, parametr ten musi zostać zaznaczony

 

Konfiguracja Kanału sprzedaży: Nagłówek

Obszar roboczy, zakładka B2B zawiera specyficzne ustawienia konfiguracyjne do obsługi procesów typu business–to–business, czyli sprzedaży dla firmy:

  • Lista cenników sprzedaży – lista cenników sprzedaży zawierająca ceny artykułów oferowanych w danym kanale sprzedaży. Okresy obowiązywania cen dla artykułów i cennika muszą być aktualne. Listy pobierane są z aplikacji [Listy cenników sprzedaży]
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – określa szablon dla importowanych zamówień sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji [Rodzaje zamówień sprzedaży]. Rodzaj należy wybrać z rozwijanej listy
  • Rodzaj oferty sprzedaży – dla typu klienta B2B w wybranym kanale sprzedaży będzie miał zastosowanie rodzaj oferty zdefiniowany w tym polu. Wartości pobierane są z aplikacji [Rodzaje ofert sprzedaży]. Rodzaj należy wybrać z rozwijanej listy
  • Domyślne warunki płatności – w polu należy określić domyślne warunki płatności, które będą miały zastosowanie dla importowanych zamówień sprzedaży. Dane pobierane są z aplikacji [Warunki płatności]
  • Domyślna forma płatności – określa formę płatności (np. płatność kartą, przelew bankowy, czek, gotówka), która jest domyślnie używana dla importowanych zamówień sprzedaży. Formy płatności pobierane są z aplikacji [Formy płatności]
  • Szablon partnera – w tym miejscu należy przypisać szablon osób kontaktowych, które związane będą z kontrahentami importowanymi z Comarch Mobile. Szablony można tworzyć w aplikacji [Szablony partnerów]
  • Szablon partnera dla partnera dla organizacji z numerem VAT – w polu należy przypisać szablon partnera, który powinien zostać użyty w przypadku tworzenia partnera dla kanału sprzedaży jako organizacji z własnym numerem identyfikacji podatkowej. Szablony można tworzyć w aplikacji [Szablony partnerów]
  • Szablon partnera dla organizacji bez numeru VAT – w polu należy wskazać szablon partnera, który powinien zostać użyty w przypadku tworzenia partnera dla kanału sprzedaży jako organizacji bez własnego numeru identyfikacji podatkowej. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji [Szablony partnerów]
  • Potwierdzenie klienta – parametr decyduje o tym, czy funkcja potwierdzania klientów ma zostać aktywowana w kanale sprzedaży. Zaznaczenie parametru powoduje, że konieczne będzie dodatkowe potwierdzenie kontrahentów importowanych z Comarch Mobile w aplikacji [Przyporządkowania partnerów kanału sprzedaży]
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: B2B
Uwaga
W celu poprawnej obsługi cen w Comarch Mobile należy na jednym cenniku sprzedaży w systemie CEE dodawać tylko jedną cenę dla konkretnego towaru.

Obszar roboczy, zakładka B2B, sekcja Rabaty zawiera specyficzne ustawienia konfiguracyjne dotyczące rabatów

  • Rodzaje składników ceny sprzedaży dla pozycji – pole należy uzupełnić zgodnie z wymaganą konfiguracją w systemie Comarch ERP Enterprise. Wymagane jest, aby wybrany rodzaj miał zaznaczony parametr Rabaty nagłówka. Więcej informacji znajduje się TUTAJ
  • Maksymalny rabat użytkownika – wartość procentowa określająca maksymalny rabat użytkownika jaki może zostać ustawiony dla profilu użytkowników w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: B2B, sekcja Rabaty

Obszar roboczy, zakładka Ewidencja stanów magazynowych zawiera specyficzne ustawienia dotyczące obliczania dostępności towaru oraz określania magazynów:

  • Pochodzenie właściciela stanów magazynowych – w polu określa się pochodzenie właściciela stanów magazynowych. Dla adaptera IBUS należy z listy rozwijalnej wybrać Firma organizacji sprzedaży
  • Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży – zaznaczenie parametru pozwala na zarządzanie dostępnością magazynów i aktywuje pola: Reguła dostępności, Zezwól na ujemną dostępność, Czas trwania dostępności, Ilość minimalna, Sposób obliczania dostępności i Magazyny do obliczania dostępności
  • Sposób obliczania dostępności – w polu określa się sposób, który ma umożliwić wyliczanie dostępności dla wskazanych magazynów. Z rozwijanej listy należy wybrać Ręcznie ustalone magazyny, które aktywuje pole: Magazyny do obliczania dostępności
  • Magazyny do obliczania dostępności – należy określić jeden lub więcej magazynów (kolejne magazyny można wprowadzać za pomocą ikony rombu po lewej stronie wiersza), które mają być uwzględnione do obliczania dostępności i będą udostępnione w Comarch Mobile Zarządzanie. Pole aktywne tylko w przypadku, gdy Sposób obliczania dostępności została zdefiniowana jako Ręcznie ustalone magazyny. Magazyny definiowane są w dedykowanej aplikacji [Magazyny].
  • Metoda wyboru dla magazynu wysyłki – określa sposób, który ma zostać użyty do wyboru magazynu wysyłki dla zamówień sprzedaży (np. Magazyn stały, Według odległości od klienta – kraj). Wartości dostępne są po rozwinięciu listy.
  • Magazyn wysyłki– w polu należy określić magazyn, który ma zostać użyty jako magazyn wysyłki. Pole jest aktywowane, gdy Metoda wyboru dla magazynu wysyłki przyjmuje wartość: Magazyn stały, Domyślny magazyn artykułu, magazyn stały lub Hierarchia magazynów, magazyn stały. Magazyny definiowane są w dedykowanej aplikacji [Magazyny].
  • Eksportuj dostępność na magazyn – parametr określa, czy kalkulacje dostępności mają być wykonywane dla każdego z magazynów.
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: Ewidencja stanów magazynowych

Obszar roboczy, zakładka Comarch Integration BUS:

  • Klasyfikacja podatku należnego – określa poprawną obsługę podatków VAT. Przyporządkowanie podatku w CEE zostało opisane TUTAJ
  • Eksport historycznych zamówień sprzedaży / Eksport historycznych ofert sprzedaży – parametry określają późniejszą możliwość konfiguracji eksportu historycznych dokumentów do aplikacji Comarch Mobile. Funkcjonalność została opisana TUTAJ
Konfiguracja Kanału sprzedaży. Zakładka: Comarch Integration BUS
Ustawione dane należy zapisać przyciskiem .

Uwaga
Za pomocą adaptera IBUS nie można stworzyć więcej niż jednego kanału sprzedaży.

 

Czy ten artykuł był pomocny?