Terminal

Terminal

Terminal płatniczy służy do akceptacji kart płatniczych podczas dokonywania transakcji w punktach handlowo-usługowych. Widok Terminal uruchamiany jest z poziomu widoku ustawienia poprzez przycisk [Terminal].

1.1 Konfiguracja
Aby przejść do konfiguracji terminala, z poziomu widoku ustawienia należy wybrać przycisk [Terminal]. Widok podzielony jest na obszary, które wyświetlają obecne ustawienia:

  • Ustawienia sterownika
    • Plik sterownika
    • Typ połączenia – dostępne dwa typy:
      •  WiFi
      • Bluetooth
  • Dodatkowe ustawienia
    • Limit czasu operacji
    • Wysyłanie raportu z zamknięcia dnia
    • Logowanie komunikacji
Ekran ustawień terminala

Na dole widoku znajduje się przycisk [Edytuj], który przenosi do widoku Konfiguracja terminala z lista tych samych parametrów, które są dostępne w widoku Terminala z możliwością ich edycji.

Płatność

Na mPOS dostępne są aktualnie trzy typy płatności:

  • Karta kredytowa

W przypadku płatności kartą kredytową, użytkownik nie musi wprowadzać kwoty do pobrania, automatycznie cała kwota jest pobierana.

Ekran oczekiwania na odpowiedź terminala na płatność

W zależności od tego czy płatność przebiegła pomyślnie zostanie wyświetlony odpowiedni ekran z informacją.

Ekran powodzenia i niepowodzenia płatności

Integracja z terminalem SumUP

Aplikacja Comarch mPOS współpracuję z terminalem SumUP. SumUp to mobilny terminal do obsługi płatności zbliżeniowych oraz kart płatniczych z chipem. Pozwala akceptować płatności kartami Visa, vPay, MasterCard i Maestro.

Konfiguracja terminala SumUP

Do prawidłowego działania terminala SumUP z aplikacją mPOS należy:

1.Pobrać i zainstalować aplikację mobilną SumUP, dostępną w sklepie play.

Aplikacja SumUP dostępna w sklepie play

2. Utworzyć konto i zalogować się do aplikacji SumUP.

Ekran logowania aplikacji SumUP

3. Dodać rozszerzenie mPOS.Android.SumUpPayments.dll do katalogu mPOS/Modules, które znajduje się na urządzeniu z zainstalowanym mPOSem.

4. Sparować telefon z aplikacją mPOS z terminalem SumUP za pomocą bluetooth.

5. W ustawieniach mPOS (otwieranych z szuflady znajdującej się po lewej stronie) wprowadzić affiliateKey, odczytany z konta SumUp.

Okno do wprowadzenia affiliateKey w aplikacji mPOS

6. Zrestartować aplikację Comarch mPOS.

Czy ten artykuł był pomocny?