Komputer Klienta musi mieć możliwość komunikacji z siecią Internet za pomocą protokołów HTTPS i RDP w przypadku usług Comarch ERP Optima Chmura Standard, na standardowych numerach portów tych protokołów. O ile Klienci zazwyczaj mogą korzystać z protokołów HTTPS, to port TCP 3389 wykorzystywany przez protokół RDP może być blokowany na urządzeniach sieciowych Klienta.
Klienci do usługi logowani są na dwa sposoby:
- przez bramę usługi pulpitu zdalnego
Do poprawnej pracy potrzebna jest komunikacja z adresem gw1.online.comarch.pl na porcie TCP 443.
Można to sprawdzić wykonując w wierszu poleceń:
telnet gw1.online.comarch.pl 443
Dodatkowo można odblokować port UDP 3391.
- przez protokół RDP. Jeśli połączenie nie zostanie ustanowione oznacza to, że Klient ma zablokowane połączenia na porcie TCP 3389 z siecią Internet.
Można to sprawdzić wykonując w wierszu poleceń:
telnet ts4.online.comarch.pl 3389
Do czasu odblokowania komunikacji po porcie TCP 3389, usługi Comarch ERP Optima Chmura Standard oparte o usługi terminalowe nie będą działały na komputerze Klienta. Odblokowana powinna być komunikacja z następującymi adresami:
ts.online.comarch.pl
ts1.online.comarch.pl
ts2.online.comarch.pl
ts3.online.comarch.pl
ts4.online.comarch.pl
Łącze do sieci Internet powinno zapewnić przepustowość co najmniej 2 Mbps na jednego użytkownika pracującego w systemie Comarch ERP Optima Chmura Standard oraz musi charakteryzować się wysoką sprawnością (>99%) oraz krótkimi czasami odpowiedzi (do 50 ms) terminali systemu Comarch ERP Optima Chmura Standard. Czas odpowiedzi terminali można sprawdzić za pomocą narzędzia PING w wierszu poleceń np.:
ping gw1.online.comarch.pl -t