Lista reklamacji
Na stanowisku POS możliwe jest obsłużenie procesu reklamacji artykułów, między innymi:
- przyjęcie, uznanie, odrzucenie lub zamknięcie reklamacji
- weryfikacja statusu reklamacji


Na liście prezentowane są kolumny:
- Numer
- Kontrahent
- Data utworzenia
- Termin rozpatrzenia
- Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, Anulowany, Zamknięty, Zrealizowany
- Status – przyjmuje wartości: Uznana, Do rozpatrzenia, Odrzucona, Anulowana, Zrealizowana
W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego, umożliwiające przeszukiwanie listy reklamacji na podstawie numeru systemowego dokumentu.
- lokalnie w bazie danych stanowiska POS
- lokalnie oraz w systemie ERP
Wyszukiwanie reklamacji można również zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:
- Stan
- Status
- Data
Z poziomu listy reklamacji można:
- dodać nowy dokument RLS przy pomocy przycisku [Dodaj]
- wydrukować dokument RLS przy pomocy przycisku [Drukuj]
- wyświetlić do podglądu dokument RLS
- zamknąć dokument RLS, który ma status Uznana/Odrzucona
Po wysłaniu RLS do Comarch ERP XL, reklamacja może być nadal uznawana bądź odrzucana na stanowisku POS. Po wykonaniu tej akcji informacja o zmianie stanu jest przesyłana do bazy XLa. Stany i statusy są odpowiednio aktualizowane; na pozycji reklamacji a na zakładce Realizacja pojawia się nowa pozycja: uznanie lub odrzucenie.
Reklamacja, która jest rozpatrzona może zostać zamknięta przez operatora POS, po czym następuje aktualizacja stanu reklamacji w Xlu na Zamknięta.
Reklamacja złożona w Comarch POS nie może być anulowana ani na stanowisku POS, ani z poziomu XLa. Jedyna droga to odrzucenie i zamknięcie reklamacji.
Do POS przesyłane są następujące akcje wykonane systemie Comarch ERP XL:
- Uznanie
- Odrzucenie
- Zamknięcie
- Otwarcie
Na reklamacjach pochodzących z POS w systemie Comarch ERP XL możliwe jest wykonywanie innych akcji oraz generowanie dokumentów takich jak korekta do PA/FS, RLZ czy dokumenty magazynowe, jednak informacja o tym nie jest synchronizowana do POS.
Aktualizacja reklamacji w Comarch POS następuje po naciśnięciu przycisku [Odśwież] na liście reklamacji.
W XLu możliwe jest również Otwarcie zamkniętej wcześniej reklamacji. Po otwarciu reklamacji, jest ona aktualizowana w POS i otrzymuje stan zgodny ze stanem w XLu czyli W realizacji. Po otwarciu reklamacja może być na powrót rozpatrywana.
Reklamacje aktualizowane w systemie Comarch ERP XL są przekazywane tylko na stanowisko, na którym zostały wystawione. Nie ma możliwości pobrania reklamacji na innym stanowisku POS. Taka funkcjonalność będzie realizowana w kolejnych wersjach systemu.