Lista reklamacji

Lista reklamacji

Na stanowisku POS możliwe jest obsłużenie procesu reklamacji artykułów, między innymi:

  • przyjęcie, uznanie, odrzucenie lub zamknięcie reklamacji
  • weryfikacja statusu reklamacji
Kafel [Reklamacja]
W celu przejścia na listę wszystkich reklamacji zgłoszonych na danym stanowisku POS należy w menu głównym wybrać kafel [Reklamacje].

Lista reklamacji

Na liście prezentowane są kolumny:

  • Numer
  • Kontrahent
  • Data utworzenia
  • Termin rozpatrzenia
  • Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, Anulowany, Zamknięty, Zrealizowany
  • Status – przyjmuje wartości: Uznana, Do rozpatrzenia, Odrzucona, Anulowana, Zrealizowana

W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego, umożliwiające przeszukiwanie listy reklamacji na podstawie numeru systemowego dokumentu.

Uwaga
W zależności od parametru Sposób wyszukiwania dokumentów w konfiguracji stanowiska POS z poziomu systemu ERP dokumenty mogą być wyszukiwane:

  • lokalnie w bazie danych stanowiska POS
  • lokalnie oraz w systemie ERP

Wyszukiwanie reklamacji można również zawęzić przy pomocy rozwijalnych filtrów:

  • Stan
  • Status
  • Data

Z poziomu listy reklamacji można:

Po wysłaniu RLS do Comarch ERP XL, reklamacja może być nadal uznawana bądź odrzucana na stanowisku POS. Po wykonaniu tej akcji informacja o zmianie stanu jest przesyłana do bazy XLa. Stany i statusy są odpowiednio aktualizowane; na pozycji reklamacji a na zakładce Realizacja pojawia się nowa pozycja: uznanie lub odrzucenie.

Reklamacja, która jest rozpatrzona może zostać zamknięta przez operatora POS, po czym następuje aktualizacja stanu reklamacji w Xlu na Zamknięta.

Reklamacja złożona w Comarch POS nie może być anulowana ani na stanowisku POS, ani z poziomu XLa. Jedyna droga to odrzucenie i zamknięcie reklamacji.

Do POS przesyłane są następujące akcje wykonane systemie Comarch ERP XL:

  • Uznanie
  • Odrzucenie
  • Zamknięcie
  • Otwarcie

Na reklamacjach pochodzących z POS w systemie Comarch ERP XL możliwe jest wykonywanie innych akcji oraz generowanie dokumentów takich jak korekta do PA/FS, RLZ czy dokumenty magazynowe, jednak informacja o tym nie jest synchronizowana do POS.

Aktualizacja reklamacji w Comarch POS następuje po naciśnięciu przycisku [Odśwież] na liście reklamacji.

W XLu możliwe jest również Otwarcie zamkniętej wcześniej reklamacji. Po otwarciu reklamacji, jest ona aktualizowana w POS i otrzymuje stan zgodny ze stanem w XLu czyli W realizacji. Po otwarciu reklamacja może być na powrót rozpatrywana.

Reklamacje aktualizowane w systemie Comarch ERP XL są przekazywane tylko na stanowisko, na którym zostały wystawione. Nie ma możliwości pobrania reklamacji na innym stanowisku POS. Taka funkcjonalność będzie realizowana w kolejnych wersjach systemu.

Czy ten artykuł był pomocny?