Edycja kontrahenta

image_print

Edycja danych kontrahenta możliwa jest z poziomu:

Przycisk [Edytuj] na liście kontrahentów
Przycisk [Edytuj] na liście kontrahentów
Modyfikacja danych kontrahenta wymaga:

  • odpowiednich uprawnień operatora (Dodawanie i edycja kontrahenta)
  • centrum, do którego podpięte jest stanowisko POS posiadające uprawnienie do modyfikowania danego kontrahenta
Uwaga
Szczegółowa historia zmian kontrahenta jest przechowywana w bazie danych i synchronizowana do systemu ERP.

Okno Edycja kontrahenta biznesowego/detalicznego podzielone jest na dwie zakładki:

  • Szczegóły kontrahenta
  • Adresy
Zakładka Szczegóły kontrahenta w oknie Edycja kontrahenta detalicznego
Zakładka Szczegóły kontrahenta w oknie Edycja kontrahenta detalicznego

W zakładce Szczegóły kontrahenta prezentowane są pola:

  • Kod – pole obowiązkowe
  • Tytuł – dotyczy kontrahenta detalicznego
  • Imię – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta detalicznego.
  • Nazwisko – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta detalicznego.
  • Nazwa – pole obowiązkowe. Dotyczy kontrahenta biznesowego.
  • Data urodzenia – dotyczy kontrahenta detalicznego
  • NIP – dotyczy kontrahenta biznesowego. Dla wybranego kodu kraju PL aplikacja weryfikuje sumę kontrolną oraz unikalność numeru. Jeżeli w bazie istnieje kontrahent o takim samym numerze NIP, użytkownik zostanie o tym poinformowany i będzie musiał zdecydować, czy pomimo to system ma zapisać takiego kontrahenta na liście.
    Organ wydający – dotyczy kontrahenta biznesowego
  • Telefon
  • Adres e-mail
  • Atrybuty
  • Zgody
  • Odwrotne obciążenie – jeżeli uruchomiona jest taka funkcjonalność w systemie ERP

Oraz domyślnie ukryte pola:

  • Kod kraju
  • PESEL – dla wybranego kodu kraju PL aplikacja kontroluje ilość wprowadzanych cyfr oraz poprawność cyfry kontrolnej numeru.
  • REGON
  • Dokument tożsamości – pole wymagane w przypadku generowania dokumentu TAX FREE
  • Opis

W zakładce Adresy prezentowane są pola:

  • Kraj
  • Kod pocztowy
  • Miasto
  • Lokalna nazwa
  • Ulica
  • Nr domu
  • Uzupełnienie adresu 1
  • Uzupełnienie adresu 2
  • Pozostałe adresy
  • Zgody – dotyczące kanału komunikacji

Oraz pola domyślnie ukryte:

  • Typ adresu
  • Nr mieszkania
  • Gmina
  • Powiat
  • Poczta
  • Województwo
Przykład
Pani Iwona przeprowadziła się do większego mieszkania, w tym samym mieście. W związku z tym, przy wykonywaniu kolejnych zakupów w sklepie meblowym prosi obsługującego transakcję o zmianę swojego adresu dostawy. Operator wyszukuje na liście kontrahentów Panią Iwonę i wybiera przycisk [Edytuj]. Następnie przechodzi na zakładkę Adresy oraz naciska dotychczasowy adres dostawy klienta. W formularzu wprowadza odpowiednie zmiany i zatwierdza.

Czy ten artykuł był pomocny?