Usługi BPM umożliwiają komunikację aplikacji Comarch ERP Altum BPM z systemem Comarch ERP Altum. Można je uruchomić poprzez rejestrację do serwisów systemu operacyjnego (przycisk [Uruchom]) lub jako program konsolowy.
Serwisy jako program konsolowy
W celu uruchomienia usług jako program konsolowy należy wybrać strzałkę znajdującej się z prawej strony przycisku [Uruchom], a następnie wybrać opcję Uruchom jako program konsolowy. Za pomocą tej funkcjonalności można podejrzeć logi serwera w czasie rzeczywistym.
Zamknięcie okna konsoli powoduje zatrzymanie pracy danej usługi.
Rejestracja usług
W przypadku zmiany konta usług, konieczne jest wyrejestrowanie i ponowne zarejestrowanie usług. W celu wyrejestrowania usług należy wybrać strzałkę po prawej stronie przycisku [Odśwież stan serwerów] i wybrać Odrejestruj usługi. Na przyciskach służących do ich uruchamiania i zatrzymywania pojawi się komunikat „Usługa niezarejestrowana”.
W celu zarejestrowania usług należy wybrać przycisk [Odśwież stan serwisów], a następnie wybrać [Tak] w oknie z poniższym komunikatem. Komunikat zostanie wyświetlony również podczas przejścia na zakładkę Usługi BPM jeśli usługi nie są zarejestrowane.
Następnie należy podać dane użytkownika systemowego, na którym będą zarejestrowane usługi. Z listy rozwijalnej w polu Użytkownik można wybrać również opcję Lokalne konto systemowe. W tym przypadku usługa zostanie zarejestrowana na konto, z którego w danej chwili korzysta użytkownik.
Logi serwera BPM
Serwer BPM zapisuje na bieżąco logi, które domyślnie można znaleźć w C:\ProgramData\Comarch ERP Altum\Logs\. Logi pozwalają prześledzić historycznie zdarzenia serwera BPM w celu weryfikacji jego działania, wykonywania procesów czy uruchamiania harmonogramów.
W powyższym katalogu można znaleźć również logi konfiguratora BPM, edytora procesów i usługi skrzynki zadań.