Aplikacja Lista: Historia stawek kosztowych umożliwia przegląd zmian kosztów aktywności produkcyjnych dla zdefiniowanego obrębu czasu.
Opis przycisków dostępnych w aplikacjach typu Lista oraz opis możliwości aplikacji (np. zarządzanie polami dostępnymi w nagłówku i sekcjach dodatkowych) znajduje się w dokumencie Listy.
Aplikacja składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.
Nagłówek
Aplikacja umożliwia filtrowanie danych według poniższych danych:
- Centrum kosztów – umożliwia filtrowanie po stawkach kosztowych należących do wybranych centrów kosztowych
- Rodzaj usługi – umożliwia filtrowanie po stawkach kosztowych dla wybranych rodzajów usług
- Zastosowanie stawki kosztowej – umożliwia filtrowanie po wybranym zastosowaniu. Dostępne są następujące wartości:
- (wszystkie)
- Planowane
- Rzeczywiste
- Kalkulacja 1
- Kalkulacja 2
- Kalkulacja 3
- Rodzaj kosztów – umożliwia filtrowanie po stawkach kosztowych dla wybranych rodzajów kosztów
- Stawka kosztowa obowiązująca od – umożliwia zdefiniowanie dolnej granicy przedziału czasowego dla wyświetlanych danych, w którym obowiązuje zdefiniowana wcześniej w aplikacji Stawki kosztów wartość stawki kosztowej
- Stawka kosztowa obowiązująca do – umożliwia zdefiniowanie górnej granicy przedziału czasowego, w którym obowiązuje zdefiniowana wcześniej w aplikacji Stawki kosztów wartość stawki kosztowej
- Cena obowiązująca od – umożliwia zdefiniowanie dolnej granicy przedziału czasowego cen wyświetlanych stawek kosztowych
- Cena obowiązująca do – umożliwia zdefiniowanie górnej granicy przedziału czasowego cen wyświetlanych stawek kosztowych
Obszar roboczy
Obszar roboczy aplikacji zawiera tabelę, która wyświetla dane zgodnie ze zdefiniowanymi filtrami w nagłówku aplikacji.
W tabeli dostępne są następujące przyciski:
- Ustal właściwości zapytań i wyników – umożliwia zdefiniowanie widoku, dodanie/usunięcie kolumn z tabeli oraz modyfikację ustawień sortowania.
- Wyświetl/Ukryj obszary – umożliwia modyfikację wyświetlania tabeli, do wyboru są poniższe opcje:
- Ukryj/Wyświetl nagłówek listy – ukrywa/wyświetla opis kolumn tabeli.
- Ukryj/Pokaż status wiersza – ukrywa/wyświetla kolumnę ze statusem wiersza.
- Pokaż obszar grupowania i sortowania – umożliwia przeciągnięcie nazwy kolumny na wyświetlony obszar i grupowanie danych według wybranego atrybutu.
- Ukryj obszar grupowania i sortowania – umożliwia ukrycie obszaru grupowania.
- Rozszerz wszystkie grupy – rozwija zgrupowane pozycje w tabeli. Przycisk jest dostępny jeżeli dane w tabeli zostaną zgrupowane zgodnie z wybraną kolumną.
- Redukuj wszystkie grupy – zwija wszystkie zgrupowane pozycje w tabeli. Przycisk jest dostępny jeżeli dane w tabeli zostaną zgrupowane zgodnie z wybraną kolumną.
- Pokaż wszystkie obszary – wyświetla wszystkie kolumny oraz opisy.
- Ukryj wszystkie obszary – ukrywa wszystkie kolumny oraz opisy.
Szczegółowy opis funkcji dostosowania widoku znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.
Kolumny w tabeli odpowiadają opisom pól dostępnych w nagłówku aplikacji. Dodatkowo jest wyświetlana kolumna zawierające stawki:
- Koszty – wyświetlana jest wartość przypisana dla danej stawki kosztowej