Aplikacja Import danych służy do wykonywania transferu importu wybranych danych w formie np. pliku .xlsx, które mogą być wykorzystane np. do uwzględnienia podczas planowania zapotrzebowania materiałowego.
W niniejszym dokumencie została opisana współpraca z aplikacją Import danych
w odniesieniu do :
- danych artykułu klienta
- danych artykułu dostawcy
- klasyfikacji artykułów klienta
- planowania artykułów klienta
Poniżej opisane zostały kroki, jakie muszą być wykonane podczas importowania danych. W dokumencie znajduje się również dokumentacja dotycząca oczekiwanych warunków wstępnych i wyników.
Więcej informacji na temat aplikacji Import danych znajduje się w dokumentacji Import danych.
Instrukcje importu danych
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Import danych.
- Użytkownik wybiera Filtr dla odpowiedniej zdefiniowanej jednostki biznesowej przy użyciu przycisku [Pomoc uzupełnienia wartości].
- Pola wyboru atrybutów dla wybranego filtra jednostki biznesowej są już domyślnie zaznaczone w obszarze roboczym. W razie potrzeby na tym etapie można jeszcze dostosować atrybuty.
- Przycisk [Import danych] dostępny na głównym pasku przycisków otworzy okno dialogowe Import danych.
- W oknie dialogowym Import danych należy wybrać plik importu. Szczegółowy opis tych pól znajduje się w dokumentacji Import danych w rozdziale o tym samym tytule.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [W tle] w wyświetlanym oknie dialogowym, w celu rozpoczęcia importu.
Kolejność
W przypadku importowania danych, które są od siebie zależne, należy wykonać kroki w zdefiniowanej kolejności. Artykuł musi już istnieć.
Zalecana kolejność:
- Dane podstawowe artykułu.
- Import danych zakupu przed importem danych dostawcy.
- Import danych sprzedaży przed importem danych klienta, danych klasyfikacji klienta lub danych planowania klienta.
Dodatkowe warunki i kolejność w przypadku środowiska wielofirmowego:
W przypadku importowania danych artykułu dostawcy na określonym poziomie organizacji, artykuł musi już posiadać dane, które są uzupełniane w widoku Zakup na tym poziomie.
W przypadku importowania danych artykułu klienta, klasyfikacji klienta lub planowania klienta na określonym poziomie organizacji, artykuł musi już posiadać dane, które są uzupełniane w widoku Sprzedaż na tym poziomie.
- Import danych zakupu przed importem danych artykułu dostawcy.
- Import danych sprzedaży przed importem danych klienta, danych klasyfikacji klienta lub danych planowania klienta .
Import artykułów dostawcy
Warunki wstępne
- Artykuł posiada już dane zakupu na określonym poziomie organizacji.
- Dostępny jest filtr dla jednostki biznesowej cisag.app.purchasing.obj.SupplierPurchaseItem zawierającej atrybuty, które mają zostać zaimportowane.
Kolejne kroki
- Pierwszym krokiem jest weryfikacja, czy plik importu, który ma zostać wygenerowany, zawiera co najmniej jedno wskazanie artykułu, organizacji i dostawcy.
- Użytkownik powinien sprawdzić, czy wszystkie wymagane pola dotyczące danych artykułu dostawcy (patrz rozdział Opis pól identyfikacyjnych i obowiązkowych) są uzupełnione.
- Należy wykonać kroki opisane w rozdziale Import danych.
Import artykułów klienta
Warunki wstępne
- Artykuł posiada już dane sprzedaży na określonym poziomie organizacji.
- Dostępny jest filtr dla jednostki biznesowej cisag.app.sales.obj.CustomerSalesItem zawierający atrybuty, które mają zostać zaimportowane.
Kolejne kroki
- Pierwszym krokiem jest weryfikacja, czy plik importu, który ma zostać wygenerowany, zawiera co najmniej identyfikacje artykułu, organizacji i klienta.
- Użytkownik powinien sprawdzić, czy wszystkie wymagane pola dotyczące danych artykułu klienta (patrz rozdział Opis pól identyfikacyjnych i obowiązkowych) są uzupełnione.
- Należy wykonać kroki opisane w rozdziale Import danych.
Import danych artykułu klasyfikacji klienta
Warunki wstępne
- Artykuł posiada już dane sprzedaży na określonym poziomie organizacji.
- Dostępny jest filtr dla jednostki biznesowej cisag.app.sales.obj.CustomerClassificationItem zawierający atrybuty, które mają zostać zaimportowane.
Kolejne kroki
- Pierwszym krokiem jest weryfikacja, czy plik importu, który ma zostać wygenerowany, zawiera co najmniej identyfikacje artykułu, organizacji i klasyfikacji klienta.
- Użytkownik powinien sprawdzić, czy wszystkie wymagane pola dotyczące danych artykułu klasyfikacji klienta (patrz rozdział Opis pól identyfikacyjnych i obowiązkowych) są uzupełnione.
- Należy wykonać kroki opisane w rozdziale Import danych.
Import danych artykułu planowania klienta
Warunki wstępne
- Artykuł posiada już dane sprzedaży na określonym poziomie organizacji.
- Dostępny jest filtr dla jednostki biznesowej cisag.app.sales.obj.CustomerPlanningData zawierający atrybuty, które mają zostać zaimportowane.
Kolejne kroki
- Pierwszym krokiem jest weryfikacja, który ma zostać wygenerowany, zawiera co najmniej identyfikacje artykułu, organizacji i klienta.
- Użytkownik powinien sprawdzić, czy wszystkie wymagane pola dotyczące danych artykułu planowania klienta są uzupełnione.
- Należy wykonać kroki opisane w rozdziale Import danych.
Funkcje dodatkowe dotyczące danych artykułów referencyjnych
Artykuł referencyjny, czyli artykuł bezpośrednio związany z wariantami artykułu, nie podlega jednak procesowi kupna i sprzedaży. Służy jako nośnik informacyjny dla powiązanych z nim wariantów artykułu oraz jako szablon. Stosowany jest jako szablon wariantów. Zmiana istniejących lub nowych danych wprowadzona w aplikacji Artykuły zmienia odpowiednio dane powiązanych wariantów. W przypadku artykułów referencyjnych dotyczy to również danych artykułu dostawcy, klienta, klasyfikacji klienta oraz planowania klienta.
Funkcje dodatkowe dotyczące danych wariantów
Wariant dotyczy zawsze artykułu referencyjnego. W przypadku wariantów istnieje możliwość importowania tylko tych danych, które można wprowadzić ręcznie w aplikacji Artykuły. Operacji importu nie można stosować do zmiany atrybutów, których nie można edytować w wybranym widoku aplikacji.
Zmiany wprowadzane poprzez import
Funkcję importu można również użyć, aby wprowadzić zmiany w istniejących danych.
Na przykład, aby aktywować parametr Weryfikacja dla wszystkich danych artykułu klienta.
Kolejne kroki
- Pierwszym krokiem jest stworzenie filtra, zawierającego numer artykułu, kluczowe atrybuty określonego zastosowania oraz pola, które mają zostać zmienione.
- Następnie należy wyeksportować odpowiednie dane, na przykład w formacie CSV.
- W utworzonym pliku użytkownik zmienia wartość odpowiedniego pola.
- Na zakończenie należy zaimportować ponownie plik z utworzonym filtrem.
Poniższy przykład aktywuje parametr Weryfikacja dostępności w kontekście danych artykułu klienta.
Numer artykułu | Jednostka organizacyjna | Partner z rolą Klienta | Zaznaczony parametr Weryfikacja dostępności |
4711 | Organizacja 1 | Klient1 | tak |
4711 | Organizacja 1 | Klient2 | tak |
4711 | Organizacja 2 | Klient1 | tak |
4712 | Organizacja 1 | Klient3 | tak |
Analogicznie postępuje się z danymi artykułu dostawcy, danymi artykułu klasyfikacji klienta oraz danymi artykułu planowania klienta.
Opis pól identyfikacyjnych i obowiązkowych
Poniżej wymienione zostały pola obowiązkowe oraz kluczowe atrybuty (K) poszczególnych obiektów biznesowych. Pola identyfikacyjne i obowiązkowe podlegają zmianom.
Poniższe informacje można uzyskać również w odpowiednim widoku aplikacji Artykuły po wybraniu przycisku Weryfikuj. Wszystkie pola z czerwonym rogiem są polami obowiązkowymi.
Dane artykułu dostawcy
Pole wymagane/atrybut kluczowy (K) | Pole |
Numer.artykułu (K) | Artykuł |
JednostkaOrganizacyjna (K) | Organizacja |
PartnerZRolaDostawcy (K) | Dostawca |
Określenie organizacji wymagane jest tylko w przypadku środowiska wielofirmowego. Jeśli nie jest ona określona w środowisku jednofirmowym, wówczas zostanie ustawiona organizacja klienta (aktywnego klienta OLTP).
Poniższe pola są obowiązkowe, domyślnie ich wartości są pobierane z jednostek artykułu:
Pole wymagane | Jednostka |
Jm[0] | Jednostka zakupu |
WycenaJm | Cena jednostkowa |
Dane artykułu klienta
Pole wymagane/atrybut kluczowy (K) | Pole |
Numer.artykułu (K) | Artykuł |
JednostkaOrganizacyjna (K) | Organizacja |
PartnerZRolaKlienta (K) | Klient |
Określenie organizacji wymagane jest tylko w przypadku środowiska wielofirmowego. Jeśli nie jest ona określona w środowisku jednofirmowym, wówczas zostanie ustawiona organizacja klienta (aktywnego klienta OLTP).
Poniższe jednostki są polami obowiązkowymi, z domyślnie przypisaną podstawową jednostką artykułu:
Pole wymagane | Jednostka |
Jm[0] | Jednostka sprzedaży |
WycenaJm | Cena jednostkowa |
Dane artykułu klasyfikacji klienta
Pole wymagane/atrybut kluczowy (K) | Pole |
Numer.artykułu (K) | Artykuł |
JednostkaOrganizacyjna (K) | Organizacja |
KlasyfikacjaKlienta (K) | Klasyfikacja klienta |
Określenie organizacji wymagane jest tylko w przypadku środowiska wielofirmowego. Jeśli nie jest ona określona w środowisku jednofirmowym, wówczas zostanie ustawiona organizacja klienta (aktywnego klienta OLTP).
Poniższe jednostki są polami obowiązkowymi, z domyślnie przypisaną podstawową jednostką artykułu:
Pole wymagane | Jednostka |
Jm[0] | Jednostka sprzedaży |
Wycena.Jm | Cena jednostkowa |
Dane artykułu planowania klienta
Pole wymagane/atrybut kluczowy (K) | Pole |
Numery.artykułu (K) | Artykuł |
JednostkaOrganizacyjna (K) | Organizacja |
Klient (K) | Klient |
DomyślneMiejsceSkładowania | Magazyn |
Określenie organizacji wymagane jest tylko w przypadku środowiska wielofirmowego. Jeśli nie jest ona określona w środowisku jednofirmowym, wówczas zostanie ustawiona organizacja klienta (aktywnego klienta OLTP).