Lista: Historia stawek kosztowych

Aplikacja Lista: Historia stawek kosztowych umożliwia przegląd zmian stawek kosztów aktywności produkcyjnych w określonym przedziale czasowym.

Opis przycisków dostępnych w aplikacjach typu Lista oraz opis funkcji aplikacji (np. zarządzanie polami dostępnymi w nagłówku i sekcjach dodatkowych) znajduje się w artykule Listy

Aplikacja składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.

Aplikacja Lista: Historia stawek kosztowych

Nagłówek

Aplikacja umożliwia filtrowanie danych według poniższych danych:

  • Centrum kosztów – umożliwia filtrowanie wyników według miejsca powstawania kosztów
  • Rodzaj usługi – umożliwia filtrowanie wyników według wybranych rodzajów usług
  • Zastosowanie stawki kosztowej – umożliwia filtrowanie wyników według wybranego zastosowania stawki kosztowej. Dostępne są następujące wartości:
    • (wszystkie)
    • Plan
    • Fakt
    • Kalkulacja 1
    • Kalkulacja 2
    • Kalkulacja 3
  • Rodzaj kosztów – umożliwia filtrowanie wyników według wybranych rodzajów kosztów
  • Stawka kosztowa obowiązująca od – umożliwia zdefiniowanie dolnej granicy przedziału czasowego dla wyświetlanych danych, w którym obowiązuje zdefiniowana wcześniej w aplikacji Stawki kosztów wartość stawki kosztowej
  • Stawka kosztowa obowiązująca do – umożliwia zdefiniowanie górnej granicy przedziału czasowego, w którym obowiązuje zdefiniowana wcześniej w aplikacji Stawki kosztów wartość stawki kosztowej
  • Cena obowiązująca od – umożliwia zdefiniowanie dolnej granicy przedziału czasowego cen wyświetlanych stawek kosztowych
  • Cena obowiązująca do – umożliwia zdefiniowanie górnej granicy przedziału czasowego cen wyświetlanych stawek kosztowych
Wskazówka
Przycisk [Pomoc wyszukiwania wartości] pozwala na wybranie w danym polu kilku wartości.
Uwaga
Przy użyciu przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników] → [Ustaw pola wyszukiwania] dostępnego w tabeli, jest możliwe aktywowanie dodatkowych pól filtrowania.

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji zawiera tabelę, w której wyświetlane są stawki kosztów zgodnie ze zdefiniowanymi filtrami w nagłówku aplikacji.
W tabeli dostępne są następujące przyciski:

  • Ustaw właściwości zapytań i wyników – umożliwia zdefiniowanie widoku, dodanie/usunięcie kolumn z tabeli oraz modyfikację ustawień sortowania
  • Pokaż/Ukryj obszary – umożliwia modyfikację wyświetlania tabeli, do wyboru są poniższe opcje:
    • Ukryj/Pokaż nagłówek listy – ukrywa/wyświetla opis kolumn tabeli
    • Ukryj/Pokaż status wiersza – ukrywa/wyświetla kolumnę ze statusem wiersza
    • Pokaż obszar grupowania i sortowania – umożliwia przeniesienie nazwy kolumny na wyświetlony obszar i grupowanie danych według wybranego atrybutu
    • Ukryj obszar grupowania i sortowania – umożliwia ukrycie obszaru grupowania
    • Rozszerz wszystkie grupy – rozwija zgrupowane pozycje w tabeli. Przycisk jest dostępny jeżeli dane w tabeli zostaną zgrupowane zgodnie z wybraną kolumną
    • Redukuj wszystkie grupy – zwija wszystkie zgrupowane pozycje w tabeli. Przycisk jest dostępny jeżeli dane w tabeli zostaną zgrupowane zgodnie z wybraną kolumną.
    • Pokaż wszystkie obszary – wyświetla wszystkie kolumny oraz opisy
    • Ukryj wszystkie obszary – ukrywa wszystkie kolumny oraz opisy

Szczegółowy opis funkcji dostosowania widoku znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Kolumny w tabeli odpowiadają opisom pól dostępnych w nagłówku aplikacji. Dodatkowo są wyświetlane kolumny:

  • Koszty – wyświetlana jest wartość przypisana dla danej stawki kosztowej
  • Obowiązywanie – w tej kolumnie ikona wskazuje, czy stawka kosztowa jest aktualnie obowiązująca

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Historia stawek kosztowych nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa com.cisag.app.costing.obj.CostCentreCostRateHistory wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Historia stawek kosztowych między innymi w celu:

  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu i eksportu danych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Historia stawek kosztowych nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Aby dana osoba mogła wyszukiwać lub przetwarzać dane w aplikacji Lista: Historia stawek kosztowych, należy za pomocą ról uprawnień:

  • Zezwolić na możliwość otwierania aplikacji Lista: Historia stawek kosztowych,
  • Zezwolić na możliwość korzystania z funkcji jednostki biznesowej com.cisag.app.costing.obj.CostCentreCostRateHistory.

Więcej informacji i kompleksowy przegląd uprawnień można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do treści. Aby skonfigurować role autoryzacji, należy zapoznać się z artykułem Role autoryzacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Historia stawek kosztowych nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Historia stawek kosztowych nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?