Raport: Zastosowania kursów walutowych

Aplikacja Raport: Zastosowania kursów walutowych daje możliwość drukowania lub przesłania w formie pliku informacji na temat dostępnych zastosowań kursów walutowych, zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami i ustawieniami.

Do raportu pobierane są dane wprowadzone w aplikacji Zastosowanie kursu wymiany.

Wskazówka
Raport jest używany jako szablon. Można go dostosować według własnych preferencji w aplikacji Raporty.

Aplikacja Raport: Zastosowania kursów walutowych składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia.

Sekcja Parametry

Za pomocą parametrów dostępnych w sekcji można zawęzić kryteria wyszukiwania określając:

  • Tytuł raportu – nazwa raportu. Wartość domyślna: Zastosowanie kursu walutowego.
  • Zastosowanie – zastosowanie kursu wymiany, które zostanie pobrane do raportu. Dostępne zastosowania znajdują się na rozwijanej liście pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Oznaczenie – pole pozwala na ręczne uzupełnienie opisu zastosowania kursy wymiany. Podczas wydruku system weryfikuje zgodność z polem Oznaczenie w aplikacji Zastosowanie kursu wymiany.
  • Znacznik usuwania – określa jakie zastosowania mają zostać uwzględnione w raporcie:
    • Wszystkie (wartość domyślna)
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania
Uwaga
Brak określenia kryteriów wyszukiwania i pobierania zastosowań kursów wymiany skutkuje pobraniem do raportu wszystkich dostępnych elementów.

Sekcja Ustawienia

Uwaga
Domyślne ustawienia dotyczące wydruków można zdefiniować w aplikacji Ustawienia użytkownika, na zakładce Eksport danych.
  • Język – wartością domyślną jest oryginalny język raportu
Uwaga
Raporty mogą być tworzone we wszystkich językach licencjonowanych w systemie. Należy pamiętać, że nie wszystkie teksty, etykiety itp. są tłumaczone na wszystkie języki. Jeśli tekst nie zostanie znaleziony w wybranym języku, używany jest język zastępczy, definiowany w ustawieniach użytkownika.
  • Zabarwienie tła (dotyczy tabel) – pole określa, czy w raporcie wiersze mają mieć naprzemiennie kolorowane tło. Używany kolor tła jest określany na podstawie bieżącego tematu wybranego w ustawieniach użytkownika.
  • Medium wydania (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy należy wybrać, czy raport ma zostać wydrukowany, wysłany faksem, czy mailem

Po wybraniu opcji Drukarka pojawiają się następujące pola:

    • Drukarka – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać jedno z dostępnych urządzeń
    • Podajnik papieru 1 strona – określa podajnik do papieru dla pierwszej strony
Uwaga
Opcja Podajnik papieru 1 strona jest aktywna, gdy w ustawieniach drukarki istnieje możliwość wybrania podajnika papieru dla pierwszej strony.
    • Podajnik papieru – za pomocą tego parametru można wybrać podajnik papieru, z którego drukarka będzie czerpać papier
    • Format – z listy rozwijanej można wybrać format, w którym raport zostanie wydrukowany. Domyślnie ustawiona jest wartość
    • Dwustronnie – parametr określa, czy wydruk ma być jedno– (wartość podpowiadana domyślnie), czy dwustronny. Przy wydruku dwustronnym można zlecić wydruk przerzucony według dłuższej lub krótszej krawędzi.
Uwaga
Funkcja dostępna dla drukarek z możliwością drukowania dwustronnego.
    • Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
    • Liczba egzemplarzy – liczba kopii wydruku. Pole należy wypełnić ręcznie.
    • Sortowanie – pole określa, czy wydruk ma być sortowany według kopii (domyślnie zaznaczona opcja), czy według strony.
Przykład
Raport zawiera 5 stron i ma zostać wydrukowany w trzech kopiach. Po zaznaczeniu opcji Według strony wydruk będzie wyglądał następująco: 111,222,333,444,555. Po zaznaczeniu opcji Według kopii raport zostanie wydrukowany i posortowany w trzech egzemplarzach: 12345,12345,12345.
    • Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranej drukarki. Dostępne są opcje:
      • Normalny
      • Pion
      • Projekt
      • 200×1.200 dpi
      • 600×600 dpi
    • Kolor – umożliwia wybór wydruku w kolorze (jeśli drukarka posiada taką możliwość) lub w kolorystyce czarno – białej
    • Priorytet wydania – parametr określa kolejność wydruku według nadanego priorytetu. Z rozwijanej listy można wybrać parametry od 1–najwyższy do 9–najniższy
    • Przekierowanie raportu – pole umożliwiające przekierowanie raportu. Dostępne są opcje:
      • Nie – raport nie zostanie przekierowany
      • Do pliku – raport zostanie zapisany w pliku
      • Do pliku i na drukarkę kliencką – raport zostanie zapisany w pliku i przesłane na drukarkę klienta
Uwaga
Wartości Nie oraz Do pliku i na drukarkę kliencką dostępne są w zależności od rodzaju wybranej drukarki.
    • Folder – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Daje możliwość wyboru folderu, w którym ma zostać zapisany raport.
    • Nazwa pliku – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Nazwę dla pliku należy wpisać.
    • Typ pliku – pole dostępne po wybraniu wartości Do pliku w polu Przekierowanie wydania. Za jego pomocą z rozwijanej listy można wybrać format w jakim raport zostanie zapisany. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
    • Okno dialogowe wydruku klienta – wyświetla okno dialogowe dla wydruku raportu
    • Drukarka kliencka – pozwala wskazać drukarkę klienta
Uwaga
Pola Okno dialogowe wydruku klienta i Drukarka kliencka są widoczne, gdy w polu Przekierowanie raportu została wybrana wartość Do pliku i na drukarkę kliencką.

Po wybraniu wartości Faks wyświetlane są ustawienia:

    • Faks (pole obowiązkowe) – wybór jednego z dostępnych urządzeń
    • Identyfikator nadawcy – dane nadawcy faksu
    • Sekwencja znaków kontrolnych – ciąg znaków, który będzie miał zastosowanie podczas sterowania faksem. Numer ten będzie przeniesiony bezpośrednio do systemu.
    • Nr faksu – numer urządzenia odbiorczego
    • Temat – tytuł faksu
    • Format – wybór rozmiaru papieru z rozwijanej listy. Domyślnie ustawioną wartością jest A4.
    • Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu. Do wyboru z rozwijanej listy są możliwości od 1–najwyższy, do 9–najniższy.
    • Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranego faksu: Dostępne są opcje:
      • Normalny
      • Pion
      • Projekt
      • 200×1.200 dpi
      • 600×600 dpi
    • Dwustronnie – określa, czy raport ma zostać wydrukowany jedno– (wartość domyślna), czy dwustronnie. Opcja dostępna w przypadku, gdy faks ma możliwość drukowania dwustronnego.
    • Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
    • Wysyłanie – należy wybrać, czy dokument ma zostać przesłany natychmiast, czy po upływie określonego czasu (czas ten należy dodatkowo zdefiniować w polu poniżej)
    • Czas wysłania – czas w jakim dokument ma zostać przesłany

Po wybraniu wariantu E–mail pokazują się opcje:

    • Bramka e–mail (pole obowiązkowe) za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać bramkę e–mail, poprzez którą odbędzie się wysłanie dokumentu.
    • Od – adres mailowy nadawcy wiadomości. Pole to uzupełnione jest domyślnie adresem mailowym użytkownika.
      • Odpowiedź do – adres mailowy, na który ma zostać przesłana odpowiedź. Pole należy wypełnić tylko w sytuacji, gdy odpowiedź ma zostać wysłana do innej osoby niż nadawca wiadomości
      • Odbiorca (pole obowiązkowe) – pole uzupełnia się adresem lub adresami mailowymi odbiorcy/odbiorców
      • DW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Wprowadzone adresy będą widoczne dla wszystkich odbiorców.
      • UDW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Te adresy nie będą widoczne dla innych odbiorców.
      • Temat – miejsce na temat wiadomości, pole do uzupełnienia ręcznie
      • Tekst – treść wiadomości (do wyboru jest tekst zwykły lub HTML). Aby uzupełnić pole należy nacisnąć ikonę rombu, która otworzy okno dialogowe umożliwiające wprowadzenie treści wiadomości.
      • Załącznik – przycisk umożliwia dodanie do wiadomości załącznika, np. obrazu lub dokumentu
      • Typ pliku – z rozwijanej listy należy wybrać typ pliku. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
      • Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu: 1–najwyższy, 9–najniższy

Wynik raportu

Po wydaniu raport wygląda następująco:

Na raporcie znajdują się informacje o zastosowaniach kursów wymiany dostępnych w systemie. Kolumny prezentują następujące dane:

  • Zastosowanie kursu wymiany – identyfikator zastosowania kursu wymiany
  • Opis – dodatkowy opis zastosowania kursu wymiany
  • Data utworzenia – data i godzina utworzenia zastosowania w systemie
  • Zarejestrowany przez – identyfikator użytkownika, który utworzył zastosowanie w systemie
  • Data zmiany – data i godzina ostatniej edycji zastosowania kursu wymiany
  • Zmienione przez – identyfikator użytkownika, który ostatnio edytował zastosowanie

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Raport: Zastosowania kursów walutowych istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.general.rpt.ExchangeRateUse

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji.

Uprawnienia specjalne 

Nie istnieją żadne uprawnienia specjalne dla aplikacji Raport: Zastosowania kursów walutowych.

Przyporządkowania organizacji

Aplikacja Raport: Zastosowania kursów walutowych nie jest powiązana ze strukturą organizacyjną.

Funkcje specjalne

Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Raport: Zastosowania kursów walutowych

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Zastosowania kursów walutowych nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?