Spis treści
Przesunięcia wewnętrzne
W celu uproszczenia procesu przesunięć towarów pomiędzy magazynami z danego sklepu na stanowisku POS możliwa jest obsługa przesunięć wewnętrznych (MM-). Proces zakłada, że nie trzeba generować oddzielnie dokumentów wydania i przyjęcia z jednego magazynu na inny, bo odbywa się to automatycznie. Obsługa polega na:
- dyspozycji przyjęcia – przyjęciu zasobów z innego magazynu
- wydaniu towaru – tworzeniu dokumentów MM- pomiędzy magazynem centrali a magazynami oddziałowymi
Podczas zatwierdzania nowego przesunięcia wewnętrznego automatycznie generowane są dokumenty MM-, MM+ i PRP.
- do modyfikacji dokumentów przesunięć międzymagazynowych
- w przypadku przyjmowania dostaw, do tworzenia protokołu przyjęcia
W celu przejścia na listę przesunięć wewnętrznych należy w menu głównym wybrać kafel [Back office], a następnie [Przesunięcia wewnętrzne].
Na liście prezentowane są wszystkie dokumenty MM-, dla których magazynem źródłowym i docelowym są aktualne magazyny sklepu, a także dokumenty PRP z nimi powiązane.W górnej części okna znajduje się pole filtra tekstowego oraz filtry rozwijane:
- Status dokumentu – posiada następujące kategorie:
- Przyjęte – dokumenty w stanie Zatwierdzony powiązane z zatwierdzonym dokumentem MM+, gdzie magazyn docelowy jest magazynem przypisanym do centrum, do którego należy dane stanowisko POS
- Wydane – dokumenty w stanie Zatwierdzony nieposiadające dokumentów powiązanych, gdzie magazyn źródłowy jest magazynem przypisanym do centrum, do którego należy dane stanowisko POS
- Do przyjęcia – dokumenty w stanie Zatwierdzony nieposiadające dokumentów powiązanych lub posiadające niezatwierdzone lub anulowane dokumenty powiązane, gdzie magazyn docelowy jest magazynem dostępnym w centrum, do którego należy dane stanowisko POS
- Do wydania – dokumenty w stanie Niezatwierdzony nieposiadające dokumentów powiązanych, gdzie magazyn źródłowy jest magazynem przypisanym do centrum, do którego należy dane stanowisko POS
- Typ
- Data
- Stan
- Magazyn źródłowy
- Magazyn docelowy
- lokalnie w bazie danych stanowiska POS
- lokalnie oraz w systemie ERP
Na liście prezentowane są kolumny:
- Status – w formie ikon:
- [↓] (symbol strzałki skierowanej w dół) – dokumenty MM-, które są przyjęciami oraz mają stan Zatwierdzony
- [Ѵ] (symbol zatwierdzenia) – protokoły przyjęcia wygenerowane poprawnie
- [!] (symbol wykrzyknika) – protokoły przyjęcia dotyczące rozbieżności pomiędzy dokumentem systemowym MM- a przyjętą dostawą
- Numer
- Stan – przyjmuje wartości: Zatwierdzony, Niezatwierdzony, Anulowany
- Magazyn źródłowy
- Magazyn docelowy
- Data wystawienia
- Dokumenty powiązane – numery dokumentów skojarzonych z danym dokumentem. Przykładowo dla dokumentu MM- prezentowany jest numer protokołu przyjęcia (PRP) oraz numer MM+ wygenerowanego do tego dokumentu.
- Obsługa transakcji (domyślnie ukryta)
Z poziomu listy przesunięć wewnętrznych można:
- dodać nowy dokument MM- przy pomocy przycisku [Dodaj]
- wyświetlić do podglądu dokument MM-/PRP
- przyjąć dostawę przy pomocy przycisku [Przyjmij]
- przejść do listy niezatwierdzonych dokumentów MM- przy pomocy przycisku [P]
- anulować dokument PRP przy pomocy przycisku [Anuluj]
- przejść do listy dokumentów skojarzonych z danym dokumentem przy pomocy przycisku [Dokumenty powiązane]
Anulowanie całego procesu ruchów wewnętrznych w przypadku anulowania dokumentu PRP – przesunięcia wewnętrzne
Anulowanie wyłącznie dokumentu PRP uniemożliwia ustalenie, gdzie znajdują się artykuły, jeżeli firma chce anulować proces ruchu wewnętrznego, oznacza to, że towary wracają do magazynu źródłowego. D została dodana funkcjonalność anulowania całego procesu, w momencie gdy operator anuluje dokument PRP z listy przesunięć wewnętrznych. W takim przypadku zostanie wyświetlony komunikat informujący o anulowaniu dokumentu MM- i MM+ powiązanego z anulowanym przesunięciem.