Moduł rabatowy jako zewnętrzna usługa (ERP: Enterprise)

Moduł rabatowy jako zewnętrzna usługa sieciowa umożliwia ujednolicenie metod kalkulacji promocji. Dzięki temu, inne aplikacje (system ERP, POS, e-sklep itp.) mogą korzystać z zalet modułu rabatowego. Funkcjonalność modułu rabatowego jest dostosowana, tak aby mogła działać jako oddzielna usługa sieciowa umożliwiająca wyliczanie rabatów na pozycjach dokumentu sprzedaży w dowolnym systemie w taki sam sposób.

Moduł rabatowy jako usługa sieciowa zawiera dwa główne moduły z dedykowanymi usługami:

  • usługa synchronizacji
  • usługa obliczeniowa, obejmująca:
    • moduł rabatowy
    • moduł cenowy

Usługi instalowane są przez narzędzie Comarch Auto Update. Dla produktu Comarch Retail dodane zostały nowe komponenty związane z obsługą modułu rabatowego:

  • Discount Engine Service – Discount Service
  • Discount Engine – Synchronization Service

Komponenty instalowane są wyłącznie z poziomu agenta nadrzędnego i profilu głównego.

Komponenty produktu Comarch Retail

Wszystkie niezbędne informacje o rabatach, cenach oraz obiektach wymaganych do obliczenia koszyka są przechowywane w oddzielnej bazie danych m.in.:

  • definicje rabatów
  • warunki rabatów
  • grupy kontrahentów i ich relacje
  • typy cen i cenniki
  • waluty i kursy wymiany walut

W celu uruchomienia dowolnej aplikacji np. sklepu internetowego z modułem rabatowym jako oddzielną usługą w integracji z Comarch ERP Enterprise, należy wykonać kilka kroków konfiguracyjnych:

  • w aplikacji Konfiguracja aktywować funkcję Mechanizm rabatów
  • utworzyć kanał sprzedaży z wybranym adapterem: Mechanizm rabatów jako usługa webservice
  • w aplikacji Kanały sprzedaży na zakładce Mechanizm rabatów jako usługa webservice należy uzupełnić pola Limit czasu (s) dla synchronizacji oraz Czas oczekiwania (s) na synchronizację
Uwaga
Pole Limit czasu (s) dla synchronizacji określa limit używany do przesyłania danych w paczkach, pole Czas oczekiwania (s) na synchronizację określa bufor opóźnienia między eksportem danych a najwcześniejszą synchronizacją z modułem rabatowym.
  • utworzyć przyporządkowanie kanału sprzedaży z adapterem Mechanizm rabatów jako usługa webservice do kanału sprzedaży z adapterem Cloud. Przyporządkowania należy dokonać w aplikacji Mechanizm rabatów przyporządkowania.

Konfiguracja komponentu Discount Engine – Synchronization Service (DES)

Konfiguracja komponentu Discount Engine – Synchronization Service wymaga uzupełnienia następujących danych:

  • konfiguracja bazy danych– konfiguracja wymaga podania nazwy serwera, nazwy nowej bazy danych oraz danych użytkownika SQL. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych należy wybrać przycisk [Testuj połączenie].
  • konfiguracja synchronizacji– konfiguracja synchronizacji wymaga podania:
    • Systemu– systemu ERP z jakim mechanizm rabatowy jako zewnętrzna usługa jest zintegrowana: Comarch ERP Enterprise
    • Kod– unikalny kod kanału sprzedaży z adapterem Mechanizm rabatów jako usługa webservice
    • Host– adres usługi modułu rabatowego w systemie Comarch ERP Enterprise
    • Port– port usługi modułu rabatowego w systemie Comarch ERP Enterprise
    • Baza danych – adres bazy danych systemu Comarch ERP Enterprise na jakim utworzony został kanał sprzedaży z adapterem Mechanizm rabatów jako usługa webservice PRESENTA630PL10
    • Nazwa certyfikatu– nazwa certyfikatu użytkownika Comarch ERP Enterprise
Konfiguracja nowego komponentu Discount Engine – Synchronization Service
Konfiguracja nowego komponentu Discount Engine – Synchronization Service

Konfiguracja komponentu Discount Engine – Discount Service

Konfiguracja komponentu Discount Engine – Discount Service zawiera następujące właściwości:

  • konfiguracja bazy danych – konfiguracja wymaga podania nazwy serwera, nazwy nowej bazy danych oraz danych użytkownika SQL. Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych należy wybrać przycisk [Testuj połączenie].
Konfiguracja nowego komponentu Discount Engine – Discount Service

Czy ten artykuł był pomocny?