Spis treści
Drukowanie etykiet
Wydrukowanie etykiet możliwe jest z poziomu:
- głównej listy zleceń, po zaznaczeniu wybranego numeru zlecenia lub wielu zleceń, pod symbolem drukarki po prawej stronie nad listą zleceń,
- z listy potwierdzenia wysyłki.
Etykiety mogą być drukowane w formacie PDF lub ZPL. dla zleceń w statusie potwierdzone, zlecone i wysłane. Dostępny format etykiety jest uzależniony od oferowanego formatu przez konkretny serwis kuriera.
![Lista zleceń - opcje związane z wydrukiem](https://pomoc.comarch.pl/shipping/wp-content/uploads/2022/04/lista.png)
Jeżeli kurier umożliwia przekazywanie wartości z pól: Uwagi i Zawartość per paczka, będą one prezentowane na etykiecie zgodnie z ograniczeniem wynikającym z ustawień dla konkretnego kuriera. W przeciwnym wypadku, na etykiecie dostępna będzie suma tych wartości oddzielona przecinkiem, prezentowana zgodnie z kolejnością dodawania paczek.
W przypadku niektórych kurierów wydruk etykiet determinuje wygenerowanie protokołu odbioru.
Protokół odbioru
Z poziomu listy zleceń dostępny jest przycisk Protokół odbioru, który umożliwia wygenerowanie potwierdzenia nadania dla przesyłek. Protokół odbioru generowany jest na podstawie określonej przez użytkownika Daty (nadania) oraz dla wybranego kuriera.
![Generowanie protokołu odbioru](https://pomoc.comarch.pl/shipping/wp-content/uploads/2022/04/gpo.png)
Po wybraniu daty, użytkownik ma możliwość:
- Zapisu – wybranie przycisku Pobierz PDF spowoduje pobranie protokołu od kuriera dla zleceń o wskazanej dacie nadania.
- Druku – wybranie przycisku pozwoli na wydruk protokołu
- Anulowania – protokół nie zostanie wygenerowany
Aktualizacja informacji o statusie przesyłek
Odświeżanie statusu umożliwia pobieranie informacji realizacji o statusie danego zlecenia bezpośrednio z aplikacji kuriera. Aktualne dane o statusie nadanej przesyłki są zapisana na ZNP oraz udostępniane na liście zleceń.
Funkcja Odśwież status przesyłki jest dostępna na liście zleceń po rozwinięciu przycisku trzykropka.
Z poziomu zakładki Ustawienia → Ogólne, istnieje również możliwość zdefiniowania harmonogramu aktualizacji statusów przesyłek. Po zaznaczeniu parametru Automatyczne odświeżanie statusów, prezentowane są dodatkowe pola:
- Wykonuj z częstotliwością (ilość minut/godzin)
- Zakres weryfikacji (ilość dni/tygodni/miesięcy)
![Harmonogram odświeżania statusów przesyłek](https://pomoc.comarch.pl/shipping/wp-content/uploads/2022/04/harm.png)
W oknie ZNP pod polem Status przesyłki prezentowana jest data aktualizacji statusu oraz wartość pola opis, który zawiera treść komunikatu aktualizacji przekazaną z aplikacji kuriera.
Po odebraniu przesyłki przez kuriera i aktualizacji statusu przesyłki na Odebrano od nadawcy, stan zlecenia zostaje zaktualizowany na: Wysłano.