Instrukcje: widok Planowanie Klienta

Artykuł zawiera instrukcje obsługi widoku Planowanie klienta w aplikacji Artykuły, które mogą zostać użyte np. do wprowadzenia danych dyspozycji dla konkretnego klienta.

Uwaga
Za pomocą aplikacji Artykuły możliwe jest edytowanie danych artykułu, dotyczących dyspozycyjności klienta. Po przejściu do widoku Planowanie klienta, przyciski na standardowym pasku przycisków odnoszą się do danych artykułu dotyczących planowania klienta.

Dodawanie danych artykułu dotyczących planowania klienta

Warunki wstępne

Dane można wprowadzić wyłącznie w widoku Planowanie klienta, jeżeli artykuł posiada dane sprzedaży. W środowisku Multi-Site, artykuł musi zawierać informacje o sprzedaży dla wybranej organizacji.

Jeżeli artykuł jest typu Wariant artykułu to dane dla powiązanego artykułu referencyjnego muszą być już zapisane dla określonego klienta. Organizacje muszą być takie same w środowisku wielofirmowym.

W środowisku wielofirmowym lub jednofirmowym z aktywnymi Uprawnieniami do treści, wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. Następnie należy wybrać artykuł, dla którego wprowadzone zostaną dane dotyczące planowania klienta.
  3. W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
  4. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  5. Należy wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
  6. W polu Klient, użytkownik wprowadza klienta, dla którego wprowadzone zostaną dane dyspozycyjności klienta.
  7. W razie potrzeby można wypełnić pozostałe pola danymi sprzedaży.
  8. Aby zakończyć zmiany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Usuwanie danych artykułu dotyczących planowania klienta

Dane artykułu odnoszące się do planowania klienta nie są usuwane bezpośrednio, ale są wyposażone w znacznik usuwania. Tylko te wersje danych planowania klienta, których okres ważności jest całkowicie w przyszłości można bezpośrednio usunąć, ponieważ nie są jeszcze używane.

Wstawianie znacznika usuwania danych dotyczących planowania klienta

Warunki wstępne

Dane artykułu dotyczące planowania klienta nie mają jeszcze znacznika usuwania.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  3. Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego zostaną wprowadzone dane dyspozycyjności klienta.
  4. Należy otworzyć klienta, dla którego danych dotyczących dyspozycyjności ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
  5. W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
  6. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.

Dane planowania klienta zostaną wyposażone w znacznik usuwania, a następnie zapisane.

Uwaga
Dane planowania klienta dla artykułu zostają wyposażone w znacznik usuwania we wszystkich wersjach, nawet w środowisku Multi-Site nie ma to wpływu na dane innej niż wybranej organizacji.

Usuwanie znacznika usuwania dla danych dotyczących planowania klienta

Warunki wstępne

Dane artykułu dotyczące planowania klienta zawierają znacznik usuwania.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego zostanie usunięty znacznik usuwania danych planowania klienta.
  3. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  4. Należy wprowadzić klienta, dla którego zostanie usunięty znacznik usuwania.
  5. W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
  6. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.

Znacznik usuwania został usunięty.

Uwaga
W środowisku wielofirmowym, jeżeli Mandant zostanie wybrany jako organizacja, to działanie [Usuń znacznik usuwania] dotyczy tylko wybranej organizacji.

Usuwanie wersji danych planowania klienta

Warunki wstępne

Istnieje wersja danych planowania klienta, która będzie ważna tylko w przyszłości.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego ma zostać usunięta przyszła wersja danych planowania klienta.
  3. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  4. Należy otworzyć klienta, dla którego wersja ma zostać usunięta.
  5. W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
  6. Za pomocą przycisków [Dalej] i [Wstecz] znajdujących się w polu Ważne od, można przejść do przyszłej wersji danych planowania klienta, która ma zostać usunięta.
  7. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków.

Wybrana wersja danych planowania klienta została usunięta.

Uwaga
Usunięcie przyszłej wersji odpowiednio wydłuża okres ważności poprzedniej wersji.

Dodawanie nowej wersji danych dotyczących planowania klienta

Warunki wstępne

Artykuł posiada dane planowania klienta.

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego ma zostać dodana przyszła wersja danych planowania klienta.
  3. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  4. Należy otworzyć klienta, dla którego ma zostać dodana przyszła wersja danych planowania klienta.
  5. Za pomocą przycisku [Nowa wersja], znajdującego się na standardowym pasku przycisków, zostanie dodana nowa wersja danych planowania klienta.
  6. W polu Ważne od konieczne jest wprowadzenie daty, od której będą obowiązywać dane planowania klienta.
  7. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Nowa wersja została zapisana.

Duplikowanie danych dotyczących planowania klienta

Instrukcja

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
  2. Następnie należy wybrać artykuł, dla którego planowanie klienta ma zostać zduplikowane.
  3. W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
  4. Należy otworzyć klienta, dla którego dane dyspozycyjności klienta mają zostać zduplikowane.
  5. Za pomocą przycisku [Duplikuj] na standardowym pasku przycisków, system tworzy nowy rekord danych.
  6. Nowy rekord danych umożliwia wybranie klienta.
  7. Na zakończenie należy zapisać nowe dane planowania klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?