Artykuł zawiera instrukcje obsługi widoku Planowanie klienta w aplikacji Artykuły, które mogą zostać użyte np. do wprowadzenia danych dyspozycji dla konkretnego klienta.
Dodawanie danych artykułu dotyczących planowania klienta
Warunki wstępne
Dane można wprowadzić wyłącznie w widoku Planowanie klienta, jeżeli artykuł posiada dane sprzedaży. W środowisku Multi-Site, artykuł musi zawierać informacje o sprzedaży dla wybranej organizacji.
Jeżeli artykuł jest typu Wariant artykułu to dane dla powiązanego artykułu referencyjnego muszą być już zapisane dla określonego klienta. Organizacje muszą być takie same w środowisku wielofirmowym.
W środowisku wielofirmowym lub jednofirmowym z aktywnymi Uprawnieniami do treści, wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy wybrać artykuł, dla którego wprowadzone zostaną dane dotyczące planowania klienta.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Należy wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
- W polu Klient, użytkownik wprowadza klienta, dla którego wprowadzone zostaną dane dyspozycyjności klienta.
- W razie potrzeby można wypełnić pozostałe pola danymi sprzedaży.
- Aby zakończyć zmiany należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Usuwanie danych artykułu dotyczących planowania klienta
Dane artykułu odnoszące się do planowania klienta nie są usuwane bezpośrednio, ale są wyposażone w znacznik usuwania. Tylko te wersje danych planowania klienta, których okres ważności jest całkowicie w przyszłości można bezpośrednio usunąć, ponieważ nie są jeszcze używane.
Wstawianie znacznika usuwania danych dotyczących planowania klienta
Warunki wstępne
Dane artykułu dotyczące planowania klienta nie mają jeszcze znacznika usuwania.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego zostaną wprowadzone dane dyspozycyjności klienta.
- Należy otworzyć klienta, dla którego danych dotyczących dyspozycyjności ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
Dane planowania klienta zostaną wyposażone w znacznik usuwania, a następnie zapisane.
Usuwanie znacznika usuwania dla danych dotyczących planowania klienta
Warunki wstępne
Dane artykułu dotyczące planowania klienta zawierają znacznik usuwania.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego zostanie usunięty znacznik usuwania danych planowania klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Należy wprowadzić klienta, dla którego zostanie usunięty znacznik usuwania.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
Znacznik usuwania został usunięty.
Usuwanie wersji danych planowania klienta
Warunki wstępne
Istnieje wersja danych planowania klienta, która będzie ważna tylko w przyszłości.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego ma zostać usunięta przyszła wersja danych planowania klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Należy otworzyć klienta, dla którego wersja ma zostać usunięta.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Za pomocą przycisków [Dalej] i [Wstecz] znajdujących się w polu Ważne od, można przejść do przyszłej wersji danych planowania klienta, która ma zostać usunięta.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków.
Wybrana wersja danych planowania klienta została usunięta.
Dodawanie nowej wersji danych dotyczących planowania klienta
Warunki wstępne
Artykuł posiada dane planowania klienta.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego ma zostać dodana przyszła wersja danych planowania klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Należy otworzyć klienta, dla którego ma zostać dodana przyszła wersja danych planowania klienta.
- Za pomocą przycisku [Nowa wersja], znajdującego się na standardowym pasku przycisków, zostanie dodana nowa wersja danych planowania klienta.
- W polu Ważne od konieczne jest wprowadzenie daty, od której będą obowiązywać dane planowania klienta.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Nowa wersja została zapisana.
Duplikowanie danych dotyczących planowania klienta
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy wybrać artykuł, dla którego planowanie klienta ma zostać zduplikowane.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Planowanie klienta.
- Należy otworzyć klienta, dla którego dane dyspozycyjności klienta mają zostać zduplikowane.
- Za pomocą przycisku [Duplikuj] na standardowym pasku przycisków, system tworzy nowy rekord danych.
- Nowy rekord danych umożliwia wybranie klienta.
- Na zakończenie należy zapisać nowe dane planowania klienta.