Przegląd tematu
Niniejsza dokumentacja opisuje procedury postępowania w aplikacji Kredyt odbiorcy. Procedury zawierają instrukcje, np. jak wprowadzić lub edytować saldo kredytowe bądź jakie są warunki wstępne i skutki danego działania.
Opis aplikacji Kredyt odbiorcy, który zawiera również opisy pól i akcji, można znaleźć w dokumentacji Kredyt odbiorcy.
Działania standardowe
Procedury korzystania z aplikacji Kredyt odbiorcy odpowiadają ogólnym procedurom dla aplikacji z dokumentami, które można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Dokumenty.
Działania związane z aplikacją
Utwórz i drukuj potwierdzenie wpłaty zaliczki
Ta akcja służy do generowania i wysyłania dokumentu Potwierdzenie zaliczki dla kredytu odbiorcy typu Zaliczka. Parametry Ustawienie daty wydania i Data wydania są dostępne w oknie dialogowym do wykonania tej akcji. Ta akcja jest oferowana tylko wtedy, gdy kredyt klienta typu Zaliczka ma zarówno status Zwolnione, jak i status Nie wydano.
Wymagania wstępne
- Dokument zostanie zapisany i zwolniony.
- Ustawienie Typ kredytu to Zaliczka.
- Dokument nie został jeszcze wygenerowany i wydany.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać wygenerowane i wystawione potwierdzenie wpłaty zaliczki.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem Akcje wybierz akcję [Utwórz i drukuj potwierdzenie wpłaty zaliczki].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić Ustawienia daty wydania i Daty wydania w zakładce Parametry.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System generuje dokument Potwierdzenie wpłaty zaliczki z opóźnieniem lub natychmiast i wysyła go na określone medium wydania lub określony nośnik wyjściowy w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Drukuj kopię potwierdzenia wpłaty zaliczki
Ta akcja służy do wystawienia kopii potwierdzenia zaliczki dla kredytu klienta typu Zaliczka, dla którego został już wygenerowany i wystawiony dokument Potwierdzenie zaliczki. Ta akcja jest oferowana tylko wtedy, gdy kredyt klienta typu Zaliczka ma status Wydano.
Wymagania wstępne
- Dokument zostanie zapisany i zwolniony.
- Typ kredytu jest ustawiony jako Zaliczka.
- Dokument został już wygenerowany i wydany.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać wystawiona kopia potwierdzenia wpłaty zaliczki.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] należy wybrać akcję [Drukuj kopię potwierdzenia wpłaty zaliczki].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System generuje opóźnioną lub natychmiastową kopię dokumentu Potwierdzenie zaliczki i wysyła go na określone medium wydania lub określony nośnik wyjściowy w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Utwórz i drukuj potwierdzenie salda
Ta akcja służy do generowania i wysyłania dokumentu Potwierdzenie kredytu dla kredytu klienta typu Inny. Parametry Ustawienie daty wydania i Data wydania są dostępne w oknie dialogowym akcji. Ta akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy kredyt klienta typu „Inny” ma zarówno status „Zwolniony”, jak i status „Nie wystawiony”.
Wymagania wstępne
- Dokument zostanie zapisany i zwolniony.
- Typ kredytu jest ustawiony na Inny.
- Dokument nie został jeszcze wygenerowany i wydany.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać wygenerowane i wystawione potwierdzenie kredytu.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] należy wybrać akcję [Utwórz i drukuj potwierdzenie salda].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić Ustawienia daty wydania i Daty wydania w zakładce Parametry.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System generuje dokument Potwierdzenie salda kredytowego z opóźnieniem lub natychmiast i wysyła go na określone medium wydania lub określony nośnik wyjściowy w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Drukuj kopię potwierdzenia salda
Ta akcja służy do wystawienia kopii potwierdzenia salda dla kredytu klienta typu Inny, dla którego dokument Potwierdzenie kredytu został już utworzony i wystawiony. Ta akcja jest oferowana tylko wtedy, gdy kredyt klienta typu Inny ma status Wystawiony.
Wymagania wstępne
- Dokument zostanie zapisany i zwolniony.
- Typ kredytu jest ustawiony jako Inny.
- Dokument został już wygenerowany i wydany.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać wygenerowana kopia potwierdzenia salda.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] należy wybrać akcję [Drukuj kopię potwierdzenia salda].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System generuje opóźnioną lub natychmiastową kopię dokumentu Potwierdzenie salda kredytowego i wysyła go na określony lub określony nośnik wyjściowy oraz w formacie zgodnym z zapisanym lub wybranym szablonem dokumentu.
Rezerwuj automatycznie
Akcja [Rezerwuj automatycznie] może być używana do automatycznego tworzenia rezerwacji dla kredytu klienta, który ma status W opracowaniu lub Zwolnione i dla którego nie istnieją jeszcze żadne rezerwacje. Warunkiem wstępnym jest odniesienie do zamówienia sprzedaży lub pozycji, która została wygenerowana na podstawie żądania przedpłaty lub dokumentu gotówkowego. W tym celu rezerwowana jest pełna kwota kredytu klienta.
Wymagania wstępne
- Dokument jest zapisywany i ma status W opracowaniu lub Zwolnione.
- Nie ma zastrzeżeń do salda należności.
- Dokument odnosi się do zamówienia sprzedaży lub pozycji, która została wygenerowana na podstawie żądania przedpłaty lub paragonu kasowego.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać automatycznie wygenerowana rezerwacja.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] należy wybrać akcję [Rezerwuj automatycznie].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienie Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia w zakładce Parametry.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System generuje rezerwacje dla kredytu klienta z opóźnieniem lub natychmiast.
Zmniejsz nieprzyporządkowane rezerwacje środków
- Można użyć akcji [Zmniejsz nieprzyporządkowane rezerwacje środków], aby zmniejszyć zarezerwowany kredyt, który nie został przydzielony. System sprawdza z wyprzedzeniem, czy przypisany dokument, np. zamówienie sprzedaży, ma status Zakończone. Tylko w takim przypadku wykonywane jest następujące działanie:
- Zarezerwowane saldo kredytowe zostanie zredukowane do przydzielonego salda kredytowego, jeśli jest ono wyższe.
- Saldo zarezerwowanego kredytu jest zmniejszane do zera, jeśli nic nie zostało przydzielone.
Jeśli funkcja Usuwanie rezerwacji środków jest również aktywna, rezerwacja kredytowa zostanie usunięta pod następującymi warunkami:
- Zarezerwowane saldo kredytowe zostało zmniejszone do zera lub już wynosiło zero.
- Saldo zarezerwowanych środków nie obejmuje alokacji ani anulowania alokacji.
Wymagania wstępne
- Dokument jest zapisywany i ma status W opracowaniu lub Wydano.
- Istnieją rezerwy na saldo należności.
- Przypisany dokument (np. zamówienie sprzedaży) ma status Zakończone.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Kredyt odbiorcy.
- Następnie należy wybrać kredyt klienta, dla którego ma zostać zmniejszona rezerwacja kredytowa.
- Na standardowym pasku narzędzi pod przyciskiem [Akcje] należy wybrać akcję [Zmniejsz nieprzyporządkowane rezerwacje środków].
- Otworzone zostanie okno dialogowe.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienie Usuwanie rezerwacji środków w zakładce Parametry.
- W razie potrzeby należy zmienić ustawienia tła i wyjścia.
- Następnie należy wybrać jeden z przycisków na dole okna, aby wykonać akcję.
- System zmniejsza nieprzydzielone rezerwacje kredytowe z opóźnieniem lub natychmiast.