Raport: Jednostki

Aplikacja Raport: Jednostki daje możliwość drukowania lub przesłania w formie pliku informacji na temat dostępnych jednostek, zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami i ustawieniami. Za pomocą raportu pobierane są wartości wprowadzone w aplikacji Jednostki.

Aplikacja Raport: Jednostki składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia.

Raport: Jednostki

Sekcja Parametry

Za pomocą parametrów raportu można zawęzić kryteria wyszukiwania artykułów. Poniżej znajdują się wyjaśnienia funkcji parametrów.

  • Tytuł raportu – nazwę dla raportu w tym polu można nadać ręcznie. Domyślną wartością jest Jednostki.
  • Jednostka – w tym polu należy zdefiniować jednostki, które mają być widoczne na raporcie. Wartości można wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]
  • Oznaczenie – pole pozwala na ręczne uzupełnienie opisu jednostki, według którego będą pobierane jednostki do wydruku. Podczas wydruku system weryfikuje zgodność z polem Oznaczenie w aplikacji Jednostki.
  • Typ – umożliwia ograniczenie jednostek drukowanych na raporcie za pomocą ich typu. Dostępne wartości:
    • (wszystkie) – wartość domyślna
    • Długość (np. m)
    • Powierzchnia (np. m2)
    • Objętość (np. m3)
    • Gęstość (np. kg/m3)
    • Masa (np. kg)
    • Czas (np. min)
    • Handlowy (np. sztuka, karton)
  • Szczególna właściwość – za pomocą tego pola można ograniczyć liczbę drukowanych na raporcie jednostek za pomocą ich właściwości. Dostępne opcje:
    • (wszystkie) – wartość domyślna
    • Jednostka wiodąca – jednostka podstawowa w innym układzie pomiarowym niż podstawowy
Wskazówka
Dla kategorii jednostek Długość określony został metryczny system miar, a jednostka Metr została zdefiniowana jako podstawowa jednostka systemu dla długości i ma oznaczenie System: długość. Anglo–amerykański system miar jest dodatkowym systemem pomiarowym. Podstawowa jednostka dodatkowego systemu, Cal, jest jednostką wiodącą.
    • Brak – jednostki nie posiadające specjalnej roli w konwersji lub przyporządkowaniu
Uwaga
Jednostki ze specjalną właściwością Brak można tworzyć i nimi zarządzać, gdy jednostki wiodące i systemowe zostaną już przyporządkowane.
    • System: gęstość
    • System: powierzchnia
    • System: długość
    • System: ciężar
    • System: objętość
Uwaga
Tylko jedna jednostka każdej kategorii: gęstość, powierzchnia, długość, ciężar, objętość może zostać przyporządkowana jako jednostka systemowa, czyli w podstawowym systemie pomiarowym i musi być utworzona jako pierwsza. Taka jednostka jest używana do konwersji pomiędzy dwoma systemami pomiarowymi tej samej kategorii.
    • Sekunda
    • Minuta
    • Godzina
    • Dzień
    • Miesiąc
    • Rok
Wskazówka
Szczególne właściwości dla jednostek są nadawane w aplikacji Jednostki, skąd pobierane są dane do wydruku.
  • Znacznik usuwania – za pomocą pola można zdecydować, w kontekście znaczników usuwania, które jednostki mają być wydrukowane na raporcie:
    • (wszystkie) – wartość domyślna
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania
Uwaga
Brak określenia kryteriów wyszukiwania i pobierania jednostek skutkuje pobraniem do raportu wszystkich dostępnych jednostek.

Sekcja Ustawienia

Uwaga
Domyślne ustawienia dotyczące wydruków można zdefiniować w aplikacji Ustawienia użytkownika, na zakładce Eksport danych.
  • Język – wartością domyślną jest oryginalny język raportu
Uwaga
Raporty mogą być tworzone we wszystkich językach licencjonowanych w systemie. Należy pamiętać, że nie wszystkie teksty, etykiety itp. są tłumaczone na wszystkie języki. Jeśli tekst nie zostanie znaleziony w wybranym języku, używany jest język zastępczy, definiowany w ustawieniach użytkownika.
  • Zabarwienie tła (dotyczy tabel) – pole określa, czy w raporcie wiersze maja mieć naprzemiennie kolorowane tło. Używany kolor tła jest określany na podstawie bieżącego motywu wybranego w ustawieniach użytkownika.
  • Medium raportu (pole obowiązkowe) –  z rozwijanej listy należy wybrać, czy raport ma zostać wydrukowany, wysłany faksem, czy mailem.

Po wybraniu opcji Drukarka, pojawiają się następujące pola:

    • Drukarka – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać jedno z dostępnych urządzeń. Wybór fizycznej drukarki uaktywnia pozostałe pola w tej sekcji.
    • Podajnik papieru 1 strona – w tym polu można zdefiniować podajnik do papieru dla pierwszej strony
Uwaga
Opcja Podajnik papieru 1 strona jest aktywna, gdy w ustawieniach drukarki istnieje możliwość wybrania podajnika papieru dla pierwszej strony.
    • Podajnik papieru – za pomocą tego parametru można wybrać podajnik papieru, z którego drukarka będzie czerpać papier
    • Format – z listy rozwijanej można wybrać format, w którym raport zostanie wydrukowany. Domyślnie ustawiona jest wartość A4.
    • Dwustronnie – parametr określa, czy wydruk ma być jedno– (wartość zaznaczona domyślnie), czy dwustronny. Przy wydruku dwustronnym można zlecić wydruk przerzucony według dłuższej lub krótszej krawędzi.
Uwaga
Opcja dostępna w sytuacji, gdy drukarka ma możliwość drukowania dwustronnego.
    • Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona kartki papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
    • Liczba egzemplarzy – liczba kopii wydruku, pole należy wypełnić ręcznie
    • Sortowanie – pole określa, czy wydruk ma być realizowany według kopii (domyślnie zaznaczona opcja), czy według strony.
Przykład
Raport zawiera 5 stron i ma zostać wydrukowany w trzech kopiach. Po zaznaczeniu opcji Według strony, wydruk będzie wyglądał następująco: 111,222,333,444,555. Po zaznaczeniu opcji Według kopii, raport zostanie wydrukowany i posortowany, w trzech egzemplarzach: 12345,12345,12345.
    • Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranej drukarki. Dostępne są opcje:
      • Normalny
      • Pion
      • Projekt
      • 200×1.200 dpi
      • 600×600 dpi
    • Kolor – umożliwia wybór wydruku w kolorze (jeśli drukarka posiada taką możliwość) lub pozostawienia go w kolorystyce czarno – białej
    • Priorytet raportu – parametr określa kolejność wydruku według nadanego priorytetu. Z rozwijanej listy można wybrać parametry od 1–najwyższy, do 9–najniższy
    • Przekierowanie raportu – pole umożliwiające przekierowanie raportu. Dostępne są opcje:
      • Nie – raport nie zostanie przekierowany
      • Do pliku – raport zostanie zapisany w pliku
      • Do pliku i na drukarkę kliencką – raport zostanie zapisany w pliku i przesłany na drukarkę klienta, jeśli taka jest dostępna
Uwaga
Wartości Nie oraz Do pliku i na drukarkę kliencką dostępne są w zależności od rodzaju wybranej drukarki.
    • Folder – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania -> Do pliku. Daje możliwość wyboru folderu, w którym ma zostać zapisany raport.
    • Nazwa pliku – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania -> Do pliku. Umożliwia nadanie nazwy dla pliku raportu.
    • Typ pliku – parametr dostępny po wybraniu wartości Do pliku w polu Przekierowanie wydania. Za jego pomocą, z rozwijanej listy można wybrać format, w jakim raport zostanie zapisany.
    • Okno dialogowe wydruku klienta – w momencie wydrukowania wyświetla okno dialogowe dla wydruku raportu
    • Drukarka kliencka – w polu należy określić drukarkę klienta
Uwaga
Pola Okno dialogowe wydruku klienta i Drukarka kliencka są widoczne, gdy w miejscu Przekierowanie raportu została wybrana wartość Do pliku i na drukarkę kliencką.

Po wybraniu wartości Faks, wyświetlane są ustawienia:

    • Faks – wybór jednego z dostępnych urządzeń za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]. Wybór faksu aktywuje pozostałe pola w tej sekcji.
    • Identyfikator nadawcy – dane nadawcy faksu
    • Sekwencja znaków sterowania – ciąg znaków, który będzie miał zastosowanie podczas sterowania faksem. Numer ten będzie przeniesiony bezpośrednio do systemu.
    • Nr faksu – w tym polu należy wpisać numer urządzenia odbiorczego
    • Temat – temat faksu, do uzupełnienia ręcznie
    • Format – wybór rozmiaru papieru z rozwijanej listy. Domyślnie ustawioną wartością jest A4.
    • Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu. Do wyboru z rozwijanej listy są możliwości od 1–najwyższy, do 9–najniższy
    • Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranego faksu. Dostępne są opcje:
      • Normalny
      • Pion
      • Projekt
      • 200×1.200 dpi
      • 600×600 dpi
    • Dwustronnie – określa, czy raport ma zostać wydrukowany jedno– (wartość domyślna), czy dwustronnie. Opcja dostępna w przypadku, gdy faks ma możliwość drukowania dwustronnego.
    • Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona kartki papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
    • Wysyłanie – należy wybrać, czy dokument ma zostać przesłany natychmiast, czy po odczekaniu określonego czasu (czas ten należy dodatkowo zdefiniować w polu poniżej)
    • Czas wysłania – czas w jakim dokument ma zostać przesłany

Po wybraniu wariantu E–mail, pokazują się opcje:

    • Bramka e–mail za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać bramkę e–mail, poprzez którą odbędzie się wysłanie dokumentu
    • Od – adres mailowy nadawcy wiadomości. Pole to uzupełnione jest domyślnie adresem mailowym użytkownika.
    • Odpowiedź do – adres mailowy na który ma zostać przesłana odpowiedź. Pole należy wypełnić tylko w sytuacji, gdy odpowiedź ma zostać wysłana do innej osoby niż nadawca wiadomości.
    • Odbiorca – pole uzupełnia się adresem lub adresami mailowymi odbiorcy/odbiorców
    • DW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Adresaci wiadomości wprowadzeni w tym polu będą widoczni dla siebie nawzajem.
    • UDW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Te adresy nie będą widoczne dla innych odbiorców.
    • Temat – miejsce na temat wiadomości, pole do uzupełnienia ręcznie
    • Tekst – treść wiadomości (do wyboru jest tekst zwykły lub HTML). Aby uzupełnić pole należy wybrać przycisk [Pokaż dodatkowe dane/Zmień dane] z ikoną rombu.
    • Załącznik – pole umożliwia dodanie do wiadomości załącznika, np. obrazu lub dokumentu, jeśli wybrana bramka e–mail posiada taką opcję
    • Typ pliku – z rozwijanej listy należy wybrać typ pliku. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
    • Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu: 1–najwyższy, 9–najniższy

Wynik raportu

Po wydrukowaniu, raport wygląda następująco:

Wynik raportu

Konfiguracja

W aplikacji Konfiguracja nie ma dostępnych ustawień dla aplikacji Raport: Jednostki.

Raport

Aplikacja Raport: Jednostki odnosi się do aplikacji Jednostki com.cisag.app.general.rpt.UnitOfMeasure

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przydzielane zarówno poprzez role uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Jednostki nie istnieją żadne funkcje specjalne.

Przyporządkowanie organizacji

Dla aplikacji Raport: Jednostki nie jest wymagane przyporządkowanie organizacji.

Specjalne możliwości

Dla aplikacji Raport: Jednostki nie istnieją żadne specjalne możliwości.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Jednostki nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

 

Czy ten artykuł był pomocny?