Artykuł zawiera instrukcje obsługi widoku Klasyfikacja klienta w aplikacji Artykuły, które mogą zostać użyte np. do zapisania danych sprzedaży dla określonej klasyfikacji klienta.
Dodawanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Warunki wstępne
Dane można wprowadzić tylko w widoku Klasyfikacja klientów, jeżeli artykuł posiada dane sprzedaży. W środowisku wielofirmowym artykuł musi zawierać informacje o sprzedaży dla wybranej organizacji.
Jeżeli artykuł jest typu Wariant artykułu, to dane dla powiązanego artykułu referencyjnego muszą być już zapisane dla określonego klienta. Organizacje muszą być takie same w środowisku wielofirmowym.
W środowisku wielofirmowym lub jednofirmowym z aktywnymi Uprawnieniami do treści wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy artykuł, dla którego mają zostać wprowadzone dane klasyfikacyjne klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
- W polu Klasyfikacja klientów użytkownik wprowadza klasyfikację, dla której mają zostać wprowadzone dane artykułu.
- W razie potrzeby można wypełnić pozostałe pola danymi sprzedaży.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Usuwanie danych artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Dane artykuły odnoszące się do klasyfikacji klienta nie są usuwane bezpośrednio, ale są wyposażone w znacznik usuwania. Tylko te wersje danych artykułu odnoszące się do klienta, których okres ważności jest całkowicie w przyszłości można bezpośrednio usunąć, ponieważ nie są jeszcze używane.
Wstawianie znacznika usuwania
Warunki wstępne
Artykuł nie ma jeszcze znacznika usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego mają zostać usunięte dane klasyfikacji klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy otworzyć klasyfikację klienta, dla której ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
Artykuł zostaje wyposażony w znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta i organizacji, następnie zapisany.
Usuwanie znacznika usuwania
Warunki wstępne
Artykuł zawiera znacznik usuwania dla wybranej klasyfikacji klienta.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy wybrać artykuł, dla którego należy usunąć znacznik usuwania dla klasyfikacji klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy otworzyć klasyfikację klienta, dla której należy usunąć znacznik usuwania.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
Znacznik usuwania został usunięty.
Usuwanie wersji
Warunki wstępne
Istnieje wersja danych artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta, która będzie ważna tylko w przyszłości.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy wybrać artykuł, dla którego należy usunąć przyszłą wersję klasyfikacji klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy otworzyć klasyfikację klienta, dla którego należy usunąć przyszłą wersję.
- W środowisku wielofirmowym należy wybrać organizację, dla której zostanie wykonane działanie.
- Za pomocą przycisków [Dalej] i [Wróć], znajdujących się w polu Obowiązuje od, można przejść do przyszłej wersji danych artykułu, które mają zostać usunięte.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków.
Wybrana wersja danych klasyfikacji klienta została usunięta.
Dodawanie nowej wersji artykułu w widoku Klasyfikacja klientów
Warunki wstępne
Aby dodać nową wersję, ważne jest, żeby artykuł posiadał już dane klasyfikacyjne klienta.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego należy dodać przyszłą wersję danych klasyfikacji klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy otworzyć klasyfikacje klienta, dla którego należy wprowadzić nową wersję.
- Za pomocą przycisku [Nowa wersja] na standardowym pasku przycisków, użytkownik może dodać nową wersję danych klasyfikacji klienta.
- W polu Obowiązuje od konieczne jest wprowadzenie daty, od której będą obowiązywać dane klasyfikacji klienta.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Nowa wersja została zapisana.
Duplikowanie danych artykułu klasyfikacji klientów
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły.
- Następnie należy otworzyć artykuł, dla którego mają zostać zduplikowane dane artykułu klasyfikacji klienta.
- W celu wprowadzenia zmian, niezbędna jest zmiana widoku na Klasyfikacja klientów.
- Należy otworzyć klasyfikację klienta, która ma zostać zduplikowana.
- Za pomocą przycisku [Duplikuj] na standardowym pasku przycisków, system tworzy nowe dane artykułu dla wybranej klasyfikacji klienta.
- Nowe dane umożliwiają wprowadzenie wybranej klasyfikacji klienta.
- Na zakończenie należy zapisać nowe dane klasyfikacji klienta.