Aplikacja Elementy tekstowe pozwala tworzyć szablony teksów, np. życzeń świątecznych, nagłówków, stopek, informacji o warunkach zamówienia lub pozycjach dokumentu. Takie elementy mogą być wykorzystane na dokumentach jako dodatkowe informacje lub stanowić dokumentację uzupełniającą.
Aplikacja Elementy tekstowe składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji możliwe jest wprowadzenie identyfikatora oraz opisu elementu tekstowego za pomocą pól:
- Element tekstowy (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić identyfikator elementu tekstowego. Może on składać się maksymalnie z 10 znaków (cyfr, liczb lub niektórych znaków szczególnych, np. kropki). Po zapisaniu identyfikatora nie ma możliwości ponownej jego edycji.
- Oznaczenie – w polu można dodatkowo wprowadzić opis elementy tekstowego w wielu językach za pomocą ikony flagi
Obszar roboczy
Obszar roboczy aplikacji zawiera edytor tekstowy wyposażony w ogólne funkcje programu do edycji tekstu. Edytor tekstowy składa się z menu oraz pola, w którym tworzony i edytowany jest tekst dla elementu tekstowego. Obszar roboczy wyświetla element tekstowy podany do wyszukania w nagłówku.
W menu edytora tekstowego znajduje się pole Język, za pomocą którego można wybrać język, w jakim ma zostać utworzony lub edytowany element tekstowy. Dostępne do wyboru są języki: główny i dodatkowy dla aktualnej bazy danych OLTP. Jeśli tekst jest dostępny w danym języku, do kodu języka dopisywany jest symbol gwiazdki (*). Tekst elementu tekstowego jest wówczas wyświetlany w wybranym języku. W przeciwnym razie pole w obszarze roboczym jest puste i można utworzyć nowy tekst.
Zastosowania elementów tekstowych
Elementy tekstowe przypisywane są do dokumentów obszaru Sprzedaż oraz Zakup, a także głównych danych partnera, gdzie są zatwierdzane. Ponadto w niektórych aplikacjach można tworzyć dowolne teksty (np. Artykuły -> widok Podstawowe -> zakładka Teksty).
Więcej informacji na temat zastosowania elementów tekstowych na dokumentach i w głównych danych partnera oraz tekstów dowolnych znajduje się w dokumentacji Teksty dotyczącej wszystkich obszarów.
Zastosowanie na dokumentach
Z poziomu edycji dokumentu sprzedaży i zakupu elementy tekstowe można stosować jako teksty nagłówka, stopki i/lub pozycji. W aplikacji Zlecenia dostawy dostępnej w obszarze Logistyka magazynowa elementy tekstowe można stosować jako teksty nagłówka i/lub stopki.
Na dokumentach można również modyfikować zatwierdzony tekst elementu tekstowego; taki tekst staje się wówczas specyficznym tekstem dokumentu.
Więcej informacji na temat zastosowania elementów tekstowych na dokumentach znajduje się w dokumentacji Teksty dotyczącej wszystkich obszarów.
Zastosowanie w głównych danych partnera
Elementy tekstowe można przypisać partnerom z poziomu danych dotyczących ich roli. W zależności od roli partnera elementy te są następnie zatwierdzane jako domyślne na odpowiednim dokumencie, jeśli partner został przypisany do dokumentu jako ten właściwy.
Więcej informacji na temat zastosowania elementów tekstowych w głównych danych partnera oraz tekstów dowolnych znajduje się w dokumentacji Teksty dotyczącej wszystkich obszarów oraz w dokumentach opisujących aplikację Partnerzy.
Konfiguracja
Aplikacja Elementy tekstowe nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Elementy tekstowe zastosowanie ma jednostka biznesowa com.cisag.app.general.obj.Text, należąca do grupy jednostek biznesowych com.cisag.app.general.MasterData.
Jest ona stosowana, na przykład do:
- przypisania uprawnień,
- określania definicji aktywności,
- importu i eksportu danych.
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przypisanie organizacji. Opis koncepcji uprawnień znajduje się w artykule Uprawnienia.
Przyporządkowywania organizacji
Dla aplikacji Elementy tekstowe nie jest wymagane przyporządkowanie organizacji.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Elementy tekstowe nie jest udostępniana partnerom biznesowym.