Niniejszy dokument zawiera instrukcje dotyczące pracy w widoku Sprzedaż w aplikacji Artykuły. Zawierają one opis kroków, np. tworzenia i edycji danych sprzedaży. Dokumentacja dodatkowo informuje o oczekiwanych warunkach wstępnych i wynikach działań, które można osiągnąć w tej aplikacji.
Opisane w dokumencie instrukcje dotyczą tylko widoku Sprzedaż. Pozostałe instrukcje, takie jak np. tworzenie nowego artykułu poprzez duplikację, nie są przedmiotem niniejszego dokumentu. Więcej informacji na ich temat znajduje się w dokumencie Instrukcje: Artykuły.
Tworzenie artykułu sprzedaży
- nie jest możliwe tworzenie aliasów artykułów, ponieważ wykorzystują one tylko dane podstawowe,
- nie jest możliwe tworzenie artykułów produkcji obcej.
Warunki wstępne
W środowisku wielo- lub jednofirmowym wybrana organizacja musi być organizacją sprzedaży. Oprócz tego w aplikacji Konfiguracja, w sekcji Podstawowe dla danej organizacji należy aktywować parametr Uprawnienia do treści. Ponadto, tylko użytkownicy przyporządkowani do organizacji odpowiedzialnej za dany artykuł mogą generować nowe zastosowania artykułu.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy otworzyć artykuł, który ma zostać wprowadzony jako artykuł sprzedażowy.
- W razie potrzeby można zmienić status zastosowania artykułu sprzedaży w obszarze roboczym na zakładce Ogólne. Dostępne do wybory statusy to Udostępniony oraz Zablokowany.
- Należy wybrać rodzaj klasyfikacji w polu Klasyfikacja 1 (w sekcji Klasyfikacje).
- W razie potrzeby można wprowadzić inne dane sprzedaży w pozostałych polach.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] dostępny na standardowym pasku przycisków.
Usuwanie artykułu sprzedaży
Przed usunięciem, artykuły sprzedażowe muszą zostać najpierw oznaczone do usunięcia. Bezpośrednio usunięte mogą zostać tylko te wersje artykułów sprzedażowych, których okres obowiązywania przypada w przyszłości, ponieważ nie zostały one jeszcze użyte.
Oznaczanie artykułu sprzedażowego do usunięcia
Warunki wstępne
Artykuł sprzedażowy nie został jeszcze oznaczony do usunięcia.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy otworzyć artykuł sprzedaży, który ma zostać usunięty.
- W przypadku środowiska wielofirmowego, użytkownik wybiera organizację, w ramach której artykuł ma zostać oznaczony do usunięty.
- Należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
- Okno dialogowe z ostrzeżeniami wyświetla się również wtedy, gdy akcja ta dotyczy innych danych niż aktualnie otwarte dane sprzedaży.
- Użytkownik musi potwierdzić ostrzeżenie, aby oznaczyć artykuł sprzedaży do usunięcia.
Usuwanie znacznika usuwania artykułu sprzedaży
Warunki wstępne
Artykuł sprzedaży jest oznaczony do usunięcia. W przypadku wariantów artykułów sprzedażowych znacznik usuwania może zostać usunięty tylko wtedy, gdy dane sprzedaży powiązanego artykułu referencyjnego nie zostały oznaczone do usunięcia.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy otworzyć artykuł sprzedaży, dla którego ma zostać usunięty znacznik usuwania.
- W przypadku środowiska wielofirmowego, użytkownik wybiera organizację, w ramach której artykuł ma zostać oznaczony do usunięcia.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
- Znacznik usuwania zostanie usunięty z artykułu sprzedażowego.
Usuwanie wersji artykułu sprzedaży
Warunki wstępne
Występuje wersja artykułu sprzedażowego, która obowiązuje wyłącznie w przyszłości.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy wybrać artykuł sprzedaży, którego przyszła wersja ma zostać usunięta.
- W środowisku wielofirmowym, użytkownik wybiera organizację, w ramach której artykuł ma zostać oznaczony do usunięcia.
- Używając przycisków [Wstecz] i [Dalej], użytkownik może wyszukać w polu Obowiązuje od przyszłą wersję artykułu sprzedaży, która ma zostać usunięta.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Usuń] dostępny na standardowym pasku przycisków. Wybrana wersja artykułu sprzedaży zostanie usunięta.
Tworzenie nowej wersji artykułu sprzedaży
Warunki wstępne
Aby wygenerować nową wersję, artykuł musi posiadać dane sprzedaży. W środowisku wielofirmowym wybrana organizacja powinna zastosować opracowanie danych. Wykonuje się to poprzez użycie przycisku [Zastosuj edycję pobranych danych przez wybraną organizację] dostępną na standardowym pasku przycisków. Widok Sprzedaż umożliwia generowanie nowych wersji artykułów o następujących typach materiału:
- Artykuł magazynowy
- Środek załadunku
- Wariant artykułu
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy wybrać artykuł, dla którego zostanie utworzona nowa wersja.
- W środowisku wielofirmowym, użytkownik wybiera organizację, dla której artykuł jest edytowany.
- Należy wybrać przycisk [Nowa wersja] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wygenerowana nowa wersja artykułu sprzedażowego.
- W polu Obowiązuje od, użytkownik musi wskazać datę w przyszłości, od której będzie obowiązywał artykuł sprzedaży
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
- Nowa wersja artykułu sprzedaży zostanie zapisana.
Zmiana statusu artykułu sprzedaży
Status artykułu sprzedaży można zmienić poprzez jego udostępnienie lub zablokowanie.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Artykuły w widoku Sprzedaż.
- Następnie należy wybrać artykuł sprzedaży, którego status zastosowania ma zostać zmieniony.
- W środowisku wielofirmowym, użytkownik wybiera organizację, dla której artykuł jest edytowany.
- Należy zmienić wartość w polu Status artykułu na Udostępniony lub Zablokowany. W przypadku blokady, w polu Zablokowany do użytkownik wprowadza datę, do której artykuł sprzedaży nie będzie mógł być wykorzystywany.
- Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.