Niniejszy dokument zawiera instrukcje dotyczące tworzenia i edycji listy asortymentów oraz efekty tych działań w aplikacji Listy asortymentu.
Tworzenie listy asortymentu
Aby utworzyć listę asortymentu, należy:
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Zalogować się do organizacji, dla której ma zostać utworzona lista asortymentu.
3. Wybrać przycisk [Dodaj] na standardowym pasku przycisków.
4. W polu Lista asortymentu wprowadzić identyfikator listy.
5. W polu Okres obowiązywania ustalić okres obowiązywania tworzonej listy asortymentu.
6. W polu Oznaczenie wprowadzić opis listy
7. W obszarze roboczym należy wprowadzić artykuły sprzedażowy wybranej organizacji, które mają zostać włączone do listy lub z niej wyłączone. W celu dodania artykułu do listy asortymentu, trzeba wybrać przycisk [Dodaj] lub [Wyszukaj i dodaj artykuł].
8. W celu zapisania dodanych artykułów na liście asortymentu należy nacisnąć przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Dla klientów z przypisanym wykazem asortymentu na zamówieniu sprzedaży można przypisać tylko te artykuły, które są zawarte w wykazie asortymentu.
Otwieranie i edytowanie listy asortymentu
Oznaczenie oraz inne dane mogą zostać zmienione, nawet jeśli lista asortymentu jest już używana.
Aby edytować listę asortymentu, należy:
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Za pomocą identyfikatora wyszukać istniejącą listę asortymentu. W razie potrzeby należy wykorzystać pomoc przy wprowadzaniu danych.
3. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku przycisków.
Wyświetlona zostanie lista asortymentu zgodnie z zadanymi kryteriami.
4. Najechać kursorem na pole, które ma zostać edytowane i zmień dane.
5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Usuwanie listy asortymentu
Warunek wstępny: Lista asortymentu nie jest wykorzystywana w systemie.
Aby usunąć listę asortymentu, należy:
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Otworzyć listę asortymentu, która ma zostać usunięta.
3. Wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków.
4. Potwierdzić usunięcie wybierając przycisk [Tak]
5. Lista asortymentu została usunięta.
Tworzenie listy asortymentu
Aby utworzyć listę asortymentu, należy
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Otworzyć listę asortymentu, dla której mają zostać utworzone składniki listy asortymentu.
3. Wybrać widok, w którym mają zostać utworzone składniki listy asortymentu. Dostępne widoki: Artykuł lub Klasyfikacja asortymentu.
4. Na standardowym pasku przycisków, w obszarze roboczym wybrać przycisk [Dodaj].
W widoku Artykuł dodatkowo można użyć przycisku [Wyszukaj i dodaj artykuł] wybrać jeden lub kilka artykułów i dodać je do tabeli.
5. Dodać identyfikator artykułu, włączenie/wyłączenie oraz ewentualnie okres obowiązywania.
6. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Edytowanie składnika listy asortymentu
Aby edytować składnik listy asortymentu, należy:
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Otworzyć listę asortymentu, której składniki mają być edytowane.
3. Wybrać widok, w którym mają zostać edytowane składniki.
4. Zmienić dane składników listy asortymentu w obszarze roboczym.
5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
Usuwanie składnika listy asortymentu
Aby usunąć składnik listy asortymentu, należy:
1. Otworzyć aplikację Listy asortymentu.
2. Otworzyć listę asortymentu, z której usunięty ma zostać składnik listy asortymentu.
3. Wybrać widok, w którym ma zostać usunięty składnik listy asortymentu.
4. Zaznaczyć składnik listy asortymentu, który ma zostać usunięty.
5. Wybrać przycisk [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków w obszarze roboczym.
Wybrany wiersz zostanie oznaczony znacznikiem usuwania.
6. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków. Przyporządkowanie składnika listy asortymentu zostanie usunięte i zaznaczony wiersz tabeli nie będzie już wyświetlany.
Zmiany list i wykazów asortymentu
Aby system mógł załadować zmianę list i wykazów asortymentu muszą one zostać przetworzone przez zlecenie przetwarzania. Proces ten można indywidualnie rozpocząć i zakończyć. Umożliwia on np. najpierw zakończenie zmian na liście asortymentów, a następnie uruchomienie procesów przetwarzania, dzięki czemu możliwe jest zredukowanie obciążenia przetwarzania.
Proces można rozpocząć dla każdej bazy danych OLTP, oddzielnie na serwerze aplikacji, do którego przyporządkowana jest kolejka przetwarzania. Procesu nie można uruchomić wielokrotnie dla tej samej bazy danych OLTP. Służy do tego aplikacja w tle Aktualizacja asortymentu. Aby ją uruchomić, należy:
1. Otworzyć aplikację w tle Aktualizacja asortymentu.
2. Na zakładce Ustawienia wybrać kolejkę przetwarzania.
3. Wybrać przycisk [W tle].
4. Proces zostanie uruchomiony i przetworzone zostaną zmiany wykazów i list asortymentu.