Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny

Za pomocą aplikacji Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny można wydrukować lub przesłać w formie pliku informacje na temat cen sprzedaży niepowiązanych z klientem wraz ze składnikami cen (ceny, rabaty, dopłaty i niewykazywana różnica cenowa) zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami i ustawieniami. Wartości na raport są pobierane z aplikacji Listy cenników sprzedaży.

Aplikacja Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia (opisanej w artykule Ustawienia aplikacji typu Raport).

Definicje pojęć

Raport
Raporty służą do generowania danych wyjściowych za pomocą Semiramis Output Manager (SOM) lub Crystal Reports. Raporty mogą być oparte na danych pojedynczego dokumentu (np. zamówienia sprzedaży) lub na różnych danych określonych za pomocą funkcji wyszukiwania. Raporty mogą zawierać listy obiektów, takie jak lista adresów lub dokumenty, takie jak zamówienie sprzedaży.

Plik raportu
Plik raportu definiuje wygląd dokumentu raportu. Pliki raportów są edytowane w Crystal Reports i mogą być zależne lub niezależne od języka.

Dokument raportu
Wyjście raportu na urządzenie wyjściowe (np. drukarkę) lub do pliku tworzy dokument raportu. Dokument raportu może zawierać listę obiektów (np. listę adresów) lub pojedynczy dokument (np. zamówienie sprzedaży). Dokumenty raportu mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnerów za pomocą faksu lub poczty elektronicznej.

Cennik
Składniki ceny (ceny, rabaty, dopłaty) są zdefiniowane w cenniku. Cennik zawiera różne poziomy, np. dla klientów lub kombinacji artykułów i klientów. Cenniki są grupowane w cennikach i priorytetyzowane, co wpływa na określenie ceny.

Rodzaje składników cen
Rodzaje składników ceny określają ustawienia składników ceny, które są używane do ustalania ceny. Mogą one zawierać ustawienia dotyczące rabatów, ilości opakowań oraz tego, czy składnik ceny jest używany dla zamówienia jako całości, czy tylko dla pozycji.

Lista cenników
Lista cenników grupuje kilka cenników z tą samą walutą i umożliwia ich przypisanie do jednego lub kilku partnerów lub zamówień. Cenniki są traktowane priorytetowo w ramach cennika, co wpływa na ustalanie ceny.

Typ cennika
Typ cennika rozróżnia cenniki standardowe i promocyjne. Cenniki promocyjne umożliwiają wprowadzanie tymczasowych zmian cen, takich jak wyprzedaże, bez modyfikacji standardowego cennika.

  • Cennik standardowy:
    Cennik standardowy zawiera zwykłe ceny sprzedaży lub zaopatrzenia dla artykułów. Ceny i rabaty w cenniku standardowym są zdefiniowane dla waluty i obowiązują przez określony okres.
  • Cennik promocyjny:
    Cennik promocyjny zawiera specjalne ceny, które obowiązują przez określony czas, np. podczas promocji lub wyprzedaży. W okresie obowiązywania cennika promocyjnego jego ceny mają pierwszeństwo przed cenami w cenniku standardowym.

Wymiar ceny:

Wymiar ceny określa liczbę jednostek, dla których cena jest ważna. Wymiar ceny jest definiowany w potęgach dziesięciu, np. 1, 10, 100 jednostek.

Sekcja Parametry

Za pomocą dostępnych parametrów raportu można zawęzić kryteria wyszukiwania rodzajów składników cen zakupu:

  • Tytuł raportu – pole umożliwia nadanie tytułu raportu. Nazwa ta będzie widoczna na wygenerowanym pliku raportu. Tytuł domyślny: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników cen.
  • Lista cenników – pole umożliwia wskazanie listy cenników, dla których prezentowane są ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników cen.
  • Okres obowiązywania – okres obowiązywania list cenników sprzedaży i cenników sprzedaży

Wynik raportu

Po wygenerowaniu raport będzie wyglądał następująco:  

Wynik raportu

Raport prezentuje podstawowe informacje o listach cenników oraz cennikach oraz dodanych do niego produktach w poszczególnych kolumnach:

  • Lista cenników/ Poziom/ Poziom definicji – kolumna prezentuje listy cenników, powiązane z nimi cenniki oraz przypisany poziom definicji cennika. W cennikach mogą występować następujące poziomy definicji cen zgodnie z ogólnymi składnikami ceny (w kolejności przetwarzania)
    • Klasyfikacja cenowa artykułów
    • Artykuł
      Jeśli cennik ma typ Promocyjny, w nawiasie obok jego nazwy pojawia się określenie Promocja. Jeśli cennik jest typu Standard, nie wyświetla się żadna dodatkowa informacja.
  • Próg – kolumna pokazuje dolną granicę, od której składnik ceny jest stosowany przy określaniu ceny. Wyróżnia się:
    • skalę ilościową (jednostką jest ilość),
    • skalę wartościową (jednostką jest waluta).
  • Rodzaj składnika ceny – kolumna zawiera rodzaj składnika ceny sprzedaży. Określa on, jakiego rodzaju jest to składnik: cena, rabat, dopłata, niewykazywana różnica cen. Rabaty i dopłaty muszą mieć ustawienie Pozycja lub Nagłówek i pozycje i działają jako rabaty lub dopłaty pozycji.
  • Ilość / Cena / Rabat – w zależności od rodzaju składnika ceny, kolumna zawiera:
    • rabaty ilościowe i dopłaty w jednostce sprzedażowej artykułu,
    • ceny, niewykazywane różnice cen, rabaty i dopłaty pieniężne w walucie cennika sprzedaży,
    • rabaty i dopłaty procentowe.
  • Wymiar ceny – pokazuje wymiar ceny, dla którego cena jest ważna. Kolumna jest widoczna tylko wtedy, gdy jednostka podstawowa artykułu występuje więcej niż raz.
  • Artykuł rabatowy – wyświetla artykuł rabatowy (np. w przypadku rabatu naturalnego). Może to być inny artykuł niż ten, którego dotyczy pozycja sprzedaży.
  • Podlega rabatom – informuje, czy dany składnik ceny sprzedaży jest objęty możliwością udzielania rabatu.
  • Okres obowiązywania – wyświetla okres ważności składnika ceny, jeśli różni się on od okresu ważności przypisanego cennika.

Konfiguracja

Aplikacja Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Raport

Aplikacja Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny odnosi się do aplikacji Listy cenników sprzedaży. Dla raportu istotna jest jednostka: com.cisag.app.sales.pricing.rpt.PriceListStandard.

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przypisanie organizacji.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny nie są dostępne żadne specjalne możliwości.

Przyporządkowania organizacji

Jeżeli w aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> Podstawowe aktywowana została funkcja Uprawnienia do treści, to użytkownik ma dostęp do aplikacji Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny tylko wtedy, gdy w danych podstawowych partnera jest on przypisany do organizacji, która jest przyporządkowana co najmniej do jednej z następujących struktur organizacyjnych:

    • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny nie są dostępne żadne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Ceny sprzedaży na podstawie ogólnych składników ceny nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?