W aplikacji Mobile Sprzedaż istnieje możliwość ukrycia kwoty przyznanego i wykorzystanego limitu kredytowego kontrahenta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule Kontrola limitu kredytowego.
Na karcie kontrahenta prezentowane są dane dotyczą zdefiniowanych w systemie ERP limitów kredytowych.
W systemie Comarch ERP Altum istnieje możliwość ustalenia limitu kredytowego:
- Nieograniczonego (kwotowo ani czasowo; w tym przypadku informacja na temat listy limitów kredytowych nie jest pobierana do aplikacji Comarch Mobile Sprzedaż),
- Z karty innego kontrahenta (w tym przypadku informacja na temat listy limitów kredytowych jest pobierana do aplikacji z ustawień innego kontrahenta)
- Ograniczonego czasowo z konkretną datą zakończenia obowiązywania limitu, natomiast nieograniczonego kwotowo,
- Ograniczonego czasowo oraz kwotowo (Należy pamiętać aby strefa czasowa na urządzeniu mobilnym była zgodna ze strefa czasową na serwerze.)
Jeżeli kwota „Pozostała do wykorzystania” jest ujemna (czyli, kontrahent przekroczył kwotę limitu), wtedy zgodnie ze standardem aplikacji prezentowana jest w kolorze czerwonym.
Jeśli dla kontrahenta nie został przyznany żaden limit kredytowy (oraz nie ma zaznaczonego nieograniczonego limitu kredytowego), wówczas na karcie kontrahenta będzie wyświetlana informacja „Brak bieżącego limitu kredytowego” jak na rysunku poniżej:
Jeśli kontrahent posiada nieograniczony limit kredytowy, wówczas na karcie kontrahenta będzie wyświetlana informacja „Nieograniczony” jak na rysunku poniżej:
Jeśli kontrahent posiada zdefiniowany i obowiązujący limit kredytowy, to po przejściu w szczegóły limitów kredytowych będą wyświetlane informacje o kwotach:
- Limitu kredytowego
- Wykorzystanych,
- Pozostałych do wykorzystania
Na rysunku poniżej zostało zaprezentowane okno, w którym ukrywana jest informacja nt. limitów kredytowych.
Po naciśnięciu na przycisk zostanie wyświetlone okno w którym zaprezentowane są wszystkie limity kredytowe określone dla danego kontrahenta.
Do wyliczenia salda porównywanego z limitem uwzględniane są zobowiązania wobec kontrahenta oraz nierozliczone wpłaty. W przypadku, gdy saldo należności od kontrahenta przekroczy ustalony limit, wówczas przy próbie zarejestrowania transakcji sprzedaży (potwierdzenia dokumentu sprzedaży) aplikacja zareaguje stosownie do uprawnień użytkownika, a ściślej do ustawień w definicji dokumentu: uniemożliwi zarejestrowanie transakcji lub wyświetli ostrzeżenie.