Czym jest promocja pakietowa
Promocje pakietowe polegają na sprzedaży artykułów w określonych zestawach, gdzie wysokość naliczonego rabatu na dokumencie będzie uzależniona od ilości sprzedawanych artykułów lub wartości sprzedawanych artykułów. W ramach promocji pakietowej można również przyznać gratisy lub naliczenie rabatu na najtańszy/najdroższy produkt z pakietu.
Dostępne są dwa rodzaje promocji:
- Pakiet stały – klient musi zakupić wszystkie towary wchodzące w skład promocji według zdefiniowanych warunków, aby otrzymać stosowany rabat
- Pakiet elastyczny – klient może nabyć dowolne artykuły z pakietu, na które udzielony zostanie rabat, jeżeli zostanie spełniony określony próg (ilościowy lub wartościowy) dla pozycji dokumentu
Z poziomu systemu ERP dla dokumentów PAR, FS, OS i ZS można określić sposób naliczania promocji pakietowych:
- Automatyczny przy dodawaniu elementów – weryfikacja naliczanych pakietów odbywa się po dodaniu każdego elementu
- Ręczny – naliczanie rabatów pakietowych nastąpi dopiero po wybraniu przycisku [Nalicz promocje]
- Brak naliczania
- Dozwolone
- Ostrzeżenie
- Blokada
Prezentacja na dokumencie
O tym czy dany artykuł ma przypisaną promocję pakietową świadczy ikona koniczyny obok pozycji dokumentu. Ikona może mieć status:
- nieaktywny (ikona wyszarzona)– na danej pozycji nie została naliczona promocja pakietowa
- aktywny (ikona ciemnozielona) – na danej pozycji została naliczona promocja pakietowa
Po wskazaniu kursorem myszy na:
- nieaktywną ikonę koniczyny – wyświetlona zostaje lista wszystkich promocji pakietowych, w których dodana pozycja się zawiera
- aktywną ikonę koniczyny – wyświetlona zostaje nazwa promocji, która została naliczona
W przypadku próby usunięcia lub zmiany ilości artykułu, dla którego została naliczona promocja pakietowa, zostaje wyświetlony komunikat: „Pozycja należy do pakietu promocyjnego. Modyfikacja spowoduje usunięcie promocji pakietowej. Czy chcesz kontynuować?” z możliwymi opcjami:
- Tak – wprowadzona zmiana zostanie zastosowana na dokumencie, a jego pozycje zostaną ponownie przeliczone
- Nie – wprowadzona zmiana nie zostanie zastosowana
Naliczenie promocji pakietowej na pozycje dokumentu:
- uniemożliwia ręczną zmianę ceny początkowej tych pozycji
- uniemożliwia naliczenie rabatu użytkownika na te pozycje
- nie jest możliwe dla artykułów z ceną zerową
- w zależności od konfiguracji, umożliwia również naliczenie rabatu nagłówka na te pozycje (oprócz artykułów dodatkowych/gratisów
- Typ – Pakiet stały
- Nazwa – Kup dwie sztuki, trzecia za pół ceny
- Grupy artykułów – Torebki
- Kontrahent – Nieokreślonego
- 50% rabatu dla najtańszej torebki
- Próg ilościowy – 3
Na stanowisku POS, przy automatycznym naliczaniu promocji pakietowych, po dodaniu na paragon artykułów:
- Kopertówka biała za 60 PLN (należy do grupy artykułów Torebki),
- Kopertówka czarna za 75 PLN (należy do grupy artykułów Torebki),
- Torebka z łańcuszkiem za 50 PLN (należy do grupy artykułów Torebki)
zostanie naliczony rabat 50% na artykuł Torebka z łańcuszkiem.
Ręczne naliczanie
Ręczne naliczanie rabatów pakietowych dostępne jest dla nowo tworzonych oraz zapisanych dokumentów za pomocą przycisku [Nalicz promocje]. Natomiast po wybraniu przycisku [Promocje] dostępne są następujące akcje:
- [Nalicz promocje] – ponownie przelicza promocje pakietowe
- [Usuń promocje] – usuwa promocje pakietowe z dokumentu
Generowanie dokumentów
Podczas generowania dokumentów OS -> ZS lub ZS -> PAR/FS:
- dane o pakietach promocyjnych są przenoszone
- nie ma możliwości ręcznego zwiększenia ilości pozycji generowanego dokumentu należących do pakietu promocyjnego
- nie ma możliwości nadania rabatu użytkownika na pozycję generowanego dokumentu należących do pakietu promocyjnego.
W przypadku generowania dokumentu OS -> ZS istnieje możliwość ręcznego zwiększenia ilości elementów promocji pakietowej, przy czym taka modyfikacja powoduje usunięcie promocji pakietowej: „Pozycja należy do pakietu promocyjnego. Modyfikacja spowoduje usunięcie promocji pakietowej. Czy chcesz kontynuować?”.