Aplikacja Raport: Kraje daje możliwość drukowania lub przesłania raportu w formie pliku z informacją na temat dostępnych krajów, zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami i ustawieniami. Za pomocą raportu, pobierane są wartości wprowadzone w aplikacji Kraje.
Aplikacja Raport: Kraje składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia.

Sekcja Parametry
Za pomocą parametrów dostępnych w sekcji można zawęzić kryteria wyszukiwania:
- Tytuł – w polu można nadać tytuł raportu. Tytuł domyślny: Kraje.
 - Kraj – w polu można wybrać kraje, o których informacje mają zostać pobrane na raport. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
 - Oznaczenie – pole pozwala na ręczne uzupełnienie opisu kraju, według którego będzie on pobierany do wydruku. Podczas wydruku system weryfikuje zgodność z polem Oznaczenie w aplikacji Kraje.
 - Znacznik usuwania – za pomocą tego pola można zdecydować, jakie kraje mają być wydrukowane na raporcie:
- Wszystkie (wartość domyślna)
 - Ze znacznikiem usuwania
 - Bez znacznika usuwania
 
 
Sekcja Ustawienia
- Język – wartością domyślną jest oryginalny język raportu
 
- Zabarwienie tła (dotyczy tabel) – pole określa, czy wiersze w raporcie mają mieć naprzemiennie kolorowane tło. Używany kolor tła jest określany na podstawie bieżącego motywu wybranego w ustawieniach użytkownika.
 - Medium raportu (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy należy wybrać, czy raport ma zostać wydrukowany, wysłany faksem, czy mailem
 
Przy wybraniu opcji Drukarka, pojawiają się następujące pola:
- Drukarka – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać jedno z dostępnych urządzeń
 - Podajnik papieru 1 strona – w tym polu można zdefiniować podajnik do papieru dla pierwszej strony
 
- Podajnik papieru – za pomocą tego parametru można wybrać podajnik papieru, z którego drukarka będzie czerpać papier
 - Format – z listy rozwijanej można wybrać format, w którym raport zostanie wydrukowany. Domyślnie ustawiona jest wartość A4.
 - Dwustronnie – parametr określa, czy wydruk ma być jedno– (wartość zaznaczona domyślnie), czy dwustronny. Przy wydruku dwustronnym można zlecić wydruk przerzucony według dłuższej lub krótszej krawędzi.
 
- Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
 - Liczba kopii – liczba kopii wydruku. Pole należy wypełnić ręcznie.
 - Sortowanie – pole określa, czy wydruk ma być realizowany według kopii, czy według strony.
 
- Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranej drukarki. Dostępne są opcje:
- Normalny
 - Pion
 - Projekt
 - 200×1.200 dpi
 - 600×600 dpi
 
 - Kolor – umożliwia wybór wydruku w kolorze (jeśli drukarka posiada taką możliwość) lub pozostawienia go w kolorystyce czarno–białej
 - Priorytet raportu – parametr określa kolejność wydruku według nadanego priorytetu. Z rozwijanej listy można wybrać parametry od 1 (najwyższy), do 9 (najniższy)
 - Przekierowanie raportu – pole umożliwiające przekierowanie raportu. Dostępne są opcje:
- Nie – raport nie zostanie przekierowany
 - Do pliku – raport zostanie zapisany w pliku
 - Do pliku i na drukarkę kliencką – raport zostanie zapisany w pliku i przesłane na drukarkę klienta
 
 
- Folder – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Daje możliwość wyboru folderu, w którym ma zostać zapisany raport
 - Nazwa pliku – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. W tym polu należy wprowadzić nazwę pliku raportu.
 - Typ pliku – parametr dostępny po wybraniu wartości Do pliku w polu Przekierowanie wydania. Za jego pomocą z rozwijanej listy można wybrać format, w jakim raport zostanie zapisany. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
 - Okno dialogowe wydruku klienta – wyświetla okno dialogowe dla wydruku raportu
 - Drukarka kliencka – pozwala określić drukarkę klienta
 
Po wybraniu wartości Faks, wyświetlane są ustawienia:
- Faks (pole obowiązkowe) – wybór jednego z dostępnych urządzeń
 - Identyfikator nadawcy – dane nadawcy faksu
 - Sekwencja znaków sterowania – ciąg znaków, który będzie miał zastosowanie podczas sterowania faksem. Numer ten będzie przeniesiony bezpośrednio do systemu.
 - Nr faksu – w tym polu należy wpisać numer urządzenia odbiorczego
 - Temat – w polu należy wpisać ręcznie tytuł faksu
 - Format – wybór rozmiaru papieru z rozwijanej listy. Domyślnie ustawioną wartością jest A4
 - Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu. Do wyboru z rozwijanej listy są możliwości od 1 (najwyższy), do 9 (najniższy).
 - Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranego faksu: Dostępne są opcje:
- Normalny
 - Pion
 - Projekt
 - 200×1.200 dpi
 - 600×600 dpi
 
 - Dwustronnie – określa, czy raport ma zostać wydrukowany jedno– (wartość domyślna), czy dwustronnie. Opcja dostępna w przypadku, gdy faks ma możliwość drukowania dwustronnego.
 - Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
 - Wysyłanie – należy wybrać, czy dokument ma zostać przesłany natychmiast, czy po odczekaniu określonego czasu (czas ten należy dodatkowo zdefiniować w polu poniżej)
 - Czas wysłania – czas, w jakim dokument ma zostać przesłany
 
Po wybraniu wariantu E–mail, pokazują się opcje:
- Bramka e–mail (pole obowiązkowe) – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać bramkę e–mail, poprzez którą odbędzie się wysłanie dokumentu.
 - Nadawca – adres mailowy nadawcy wiadomości. Pole to uzupełnione jest domyślnie adresem mailowym użytkownika.
 - Odpowiedź do – adres mailowy, na który ma zostać przesłana odpowiedź. Pole należy wypełnić tylko sytuacji, gdy odpowiedź ma zostać wysłana do innej osoby niż nadawca wiadomości
 - Odbiorca (pole obowiązkowe) – pole uzupełnia się adresem lub adresami mailowymi odbiorcy/odbiorców
 - DW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Adresaci wiadomości wprowadzeni w tym polu będą widoczni dla siebie nawzajem.
 - UDW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Te adresy nie będą widoczne dla innych odbiorców.
 - Temat – miejsce na temat wiadomości, pole do uzupełnienia ręcznie
 - Tekst – treść wiadomości (do wyboru jest tekst zwykły lub HTML). Aby uzupełnić pole należy nacisnąć ikonę rombu, która otworzy okno dialogowe umożliwiające wprowadzenie treści wiadomości.
 - Załącznik – przycisk umożliwia dodanie do wiadomości załącznika, np. obrazu lub dokumentu
 - Typ pliku – z rozwijanej listy należy wybrać typ pliku. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
 - Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu: 1 (najwyższy), 9 (najniższy)
 
Wynik raportu
Po wydaniu raportu, wygląda on następująco:

Raport o budowie tabeli prezentuje następujące informacje:
- Kraj/Region – identyfikator kraju/regionu
 - Opis – oznaczenie kraju
 - Nazwa regionu – oznaczenie regionu
 - Waluta – waluta kraju
 - Kod ISO 3 – identyfikator kraju zgodny z normą ISO
 - Numer kierunkowy – numer kierunkowy kraju
 - Język – język kraju
 - Czas utworzenia – data i godzina utworzenia kraju w systemie
 - Członek UE – informacja, czy dany kraj należy do UE
 - Utworzone przez – identyfikator użytkownika, który utworzył kraj w systemie
 - Z kodami pocztowymi – informacja, czy kraj ma zaznaczony parametr Kod pocztowy (aplikacja Kraje -> zakładka Format adresu), który odpowiada za weryfikację kodów pocztowych zgodnie z formatem wprowadzonym w polu Format dla weryfikacji kodów pocztowych
 - Godzina zmiany – data i godzina ostatniej edycji kraju
 - Zmienione przez – identyfikator użytkownika ostatnio edytującego kraj
 
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Raport: Kraje istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.general.rpt.Country
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji.
Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Raport: Kraje.
Przyporządkowania organizacji
Aplikacja Raport: Kraje nie jest powiązana ze strukturą organizacyjną.
Funkcje specjalne
Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Raport: Kraje.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Kraje nie jest udostępniana partnerom biznesowym.
                        


