Podgląd kontrahenta (Altum, Enterprise, XL)

Po wybraniu z poziomu listy kontrahentów przycisku [Podgląd] zostaje otwarte okno Szczegóły kontrahenta biznesowego/detalicznego.

Okno Szczegóły kontrahenta biznesowego

Okno podzielone jest na sekcje:

  • Podstawowe dane kontrahenta – prezentuje podstawowe informacje dotyczące kontrahenta takie jak: ikona typu kontrahenta (detaliczny, biznesowy), nazwa, adres główny. Z tego poziomu operator ma możliwość przejścia do okna Edycja kontrahenta biznesowego/detalicznego. W integracji z Comarch ERP Altum, przy włączonej obsłudze KSeF, dostępny jest również parametr Obsługa KSeF, który informuje czy dany klient akceptuje otrzymywanie faktur przez KSeF.
  • Adresy/Atrybuty – pierwsza zakładka prezentuje zdefiniowane adresy kontrahenta z możliwością przejścia do weryfikacji szczegółów danego adresu (i jego edycji). Z poziomu tej sekcji operator ma również możliwość dodawania kolejnego adresu. Natomiast druga zakładka prezentuje atrybuty.
  • Opis – prezentuje informacje o kliencie wprowadzone w systemie ERP. Dane te są wyświetlane w trybie tylko do odczytu, nie można edytować opisu klienta.
  • Grupy – prezentuje przyporządkowane grupy zdefiniowane w systemie ERP. Dzięki grupom kontrahent może otrzymywać specjalne rabaty/bonusy, poprzez przynależność do danej grupy kontrahentów.
Uwaga
Zakładka Grupy dostępna jest tylko we współpracy z Comarch ERP Enterprise.
  • Limit kredytowy/Szczegóły karty – pierwsza zakładka prezentuje pozostałą do wykorzystania kwotę limitu kredytowego. Druga zakładka wyświetla informacje o karcie lojalnościowej dostępnej dla tego kontrahenta z możliwością jej zablokowania lub w przypadku braku takiej karty umożliwia jej powiązanie.
  • Kupony/Statystyki/Osoba kontaktowa/Członek rodziny – pierwsza zakładka wyświetla aktywne oraz aktualne kupony rabatowe kontrahenta z możliwością przejścia na pełną listę kuponów. Druga zakładka prezentuje podstawowe statystyki dla kontrahenta. Pozostałe dwie zakładki wyświetlają osoby kontaktowe/członków rodziny danego kontrahenta.
Uwaga
Jeżeli w systemie ERP, stanowisko POS nie ma uprawnień do modyfikacji danego kontrahenta (mimo posiadanych uprawnień przez operatora), to przy próbie edycji tego kontrahenta wyświetli się komunikat: „Brak uprawnień do edycji kontrahenta [Nazwa kontrahenta]”.

Z poziomu podglądu kontrahenta dostępne są przyciski:

  • [Historia transakcji] – otwiera okno z listą historii transakcji danego kontrahenta, lista prezentuje artykuły zakupione, zwrócone, zamówione oraz reklamowane
  • [Dodaj wydanie zewnętrzne] – dostępny we współpracy z Comarch ERP Altum i Comarch ERP Enterprise, jeżeli włączona jest obsługa WZ. Po wybraniu przycisku bezpośrednio z poziomu karty kontrahenta zostanie otwarty formularz dokumentu WZ generowanego na wybranego wcześniej kontrahenta.

Czy ten artykuł był pomocny?