W przypadku błędów w funkcjonowaniu aplikacji Comarch Auto Update oraz błędów podczas instalacji i aktualizacji komponentów oraz dodatków i poprawek konieczne może być zweryfikowanie logów. W tym celu należy z poziomu głównego menu na wstążce wybrać przycisk [Logi].
Okno dzieli się na dwie zakładki:
- Logi – wpisy dotyczące lokalnej aplikacji Comarch Auto Update
- Zdarzenia zdalne – wpisy dotyczące zdalnej komunikacji między agentem nadrzędnym a agentami podrzędnymi
Dodatkowo po ustawieniu pól Data od i Data do oraz wybraniu przycisku [Filtruj] pod główną wstążką aplikacji, użytkownik ma możliwość filtrowania wpisów po wybranym przedziale czasowym.
Fizycznie logi zapisywane są w domyślnej lokalizacji: C:\Program Files (x86)\Comarch Auto Update\logs\.
W katalogu dostępne są logi z rozszerzeniem .txt i datą w nazwie pliku – są to logi interfejsu (UI). Znajdziemy w nich informacje o działaniach danego użytkownika w aplikacji, informacje o postępie instalacji, który jest wyświetlany, a także wszelkiego rodzaju błędy związane z interfejsem.
Ponadto, w powyższej lokalizacji znajdują się również logi usługi Comarch Auto Update Service. Są one zapisywane w pliku log.db. Zawierają informacje o:
- komunikacji aplikacji z serwerami Comarch,
- komunikacji z agentami podrzędnymi,
- komunikacji z agentem nadrzędnym (w przypadku agenta podrzędnego),
- postępie akcji lokalnych i zdalnych,
- komunikacji z usługą RabbitMQ
Zalecanym programem do ich podglądu jest DB Browser for SQLite dostępny do pobrania na stronie wydawcy: https://sqlitebrowser.org/.