Instalacja

Uwaga

W związku ze zmianami w szyfrowaniu przed migracją do wersji Windows 11 należy wykonać poniższe kroki:

1) Wykonać aktualizację systemu Auto Update do najnowszej wersji

2) Zainstalować najnowszą poprawkę do odpowiedniej wersji systemu Comarch POS w której dodano dll szyfrującą (w celu uzyskania poprawki należy wysłać zgłoszenie w Systemie Obsługi Zgłoszeń)

Po wykonaniu powyższych zmian należy zweryfikować czy połączenie z bazą SQL dla POS oraz POS Agent jest prawidłowe w konfiguracji komponentów Comarch POS i Comarch POS Agent w Comarch Auto Update.

Comarch Auto Update służy do zarządzania produktami Comarch w środowisku produkcyjnym. Produkty dzielą się na komponenty, czyli poszczególne aplikacje dostępne dla użytkowników.  Za pomocą Comarch Auto Update można instalować, aktualizować i odinstalowywać komponenty oraz dedykowane dla nich poprawki oraz dodatki. Aplikacja posiada również szereg funkcjonalności takich jak: podział na agentów podrzędnych i nadrzędnych, akcje zdalne, profile czy też harmonogramy, które ułatwiają zarządzanie instalacjami w środowisku.

Produkty i komponenty obsługiwane przez aplikację to:

  • Comarch ERP Altum
    • Centrala Serwer, Centrala stanowisko
  • Comarch Retail
    • Comarch POS, Comarch POS Agent, Comarch POS Agent Broker, Comarch mPOS, Comarch Device Manager Service, Comarch Discount Engine – Discount Service, Comarch Discount Engine – Synchronization Service
  • Comarch ERP Narzędzia
    • Kreator Dodatków
  • Comarch Mobile Zarządzanie
    • Aplikacja, Dokumentacja
  • Comarch Mobile
    • Serwer synchronizacji, Aplikacja mobilna
  • Comarch Magazynier
    • Aplikacja
  • Comarch WMS
    • Zarządzanie, Magazynier
  • Comarch Monitoring Logów
    • Comarch Monitoring Logów

Minimalne wymagania

Agent nadrzędny Comarch Auto Update w zależności od ilości skonfigurowanych agentów podrzędnych wymaga odpowiedniej ilości zasobów sprzętowych. Minimalne wymagania zostały zaprezentowane poniżej:

 

Agent nadrzędny:

  • Do 20 agentów podrzędnych w strukturze

CPU: 2 rdzenie, Intel i3/AMD Ryzen 3

Pamięć RAM: 8GB

 

  • Od 21 do 200 agentów podrzędnych w strukturze

CPU: 4 rdzenie, Intel i5/AMD Ryzen 5

RAM: 16GB

 

  • Od 201 do 1000 agentów podrzędnych w strukturze

CPU: 8 rdzenie, Intel i7/AMD Ryzen 7

RAM: 24GB

 

  • Powyżej 1000 agentów podrzędnych w strukturze

Procesor: 16 rdzeni, Intel i7/AMD Ryzen 7 (lub odpowiedni procesor serwerowy)

RAM 32 GB

 

  • Powyżej 5000 agentów podrzędnych

Procesor: 32 rdzeni, Intel i7/AMD Ryzen 7 (lub odpowiedni procesor serwerowy)

RAM 32 GB

 

  • Powyżej 7000 agentów podrzędnych

Zalecamy podział sieci na 2+ osobne sieci z nie więcej niż 5000 agentów podrzędnych w jednej

 

Agent podrzędny:

  • Procesor: 2 rdzenie, Intel i3/AMD Ryzen 3
  • Pamięć RAM: 4 GB

 

Ponadto niezależnie od ilości agentów podrzędnych w strukturze aplikacja wymaga przynajmniej 1 GB przestrzeni dyskowej do samej instalacji. W zależności od instalowanych przez aplikację komponentów należy uwzględnić również zajmowaną przez nie przestrzeń. Wymagania dyskowe danego komponentu można znaleźć na odpowiadającej mu stronie z dokumentacją.

Comarch Auto Update może być zainstalowany na systemie operacyjnym Windows 10/Server 2016 lub wyższym.

Uwaga

Aplikacja Comarch Auto Update wymaga zainstalowanego .NET Framework co najmniej w wersji 4.7.2.

Prekonfiguracja środowiska

Do prawidłowej pracy aplikacji Comarch Auto Update wymagane jest otwarcie komunikacji na portach wskazanych poniżej.

Na agencie nadrzędnym:

  • Połączenia przychodzące: 5671, 5672, 11365, 12365 (port TCP)
  • Połączenia wychodzące: 9466 oraz 10466 (dla wersji PL i EN), 9460 oraz 10460 (dla wersji FR i ES), 9539 oraz 10539 (dla wersji DE)

Na agencie lokalnym nadrzędnym:

  • Połączenia przychodzące: 11365 (port TCP)
  • Połączenia wychodzące: 5672, 11365, 12365 (port TCP)

Na agencie podrzędnym:

  • Połączenia wychodzące: 5671, 5672,11365, 12365 (port TCP)

Proces instalacji (agent nadrzędny)

W celu instalacji aplikacji Comarch Auto Update należy skorzystać z pliku instalacyjnego dostępnego do pobrania na Indywidualnych Stronach Partnerów (https://www.erp.comarch.pl/partnerzy) na zakładce Aktualne wersje pod wybranym produktem Comarch.

Przed pobraniem należy wybrać odpowiedni typ instalatora dla agenta:

  • Nadrzędnego – jeden w całej instalacji, przeznaczony dla centrali środowiska np. systemu ERP, łączy się do serwerów Comarch i odpowiada za pobieranie oraz dystrybucję oprogramowania, poprawek i dodatków do agentów podrzędnych. Tylko dla agenta nadrzędnego zostanie automatycznie zainstalowana usługa RabbitMQ, która służy do komunikacji pomiędzy agentem nadrzędnym i podrzędnym.
  • Podrzędnego – wiele w całej instalacji, przeznaczony do stanowisk końcowych np. punktów sprzedażowych POS, łączy się do agenta nadrzędnego

Uruchomienie instalatora Comarch Auto Update spowoduje pojawienie się okna informującego o konieczności instalacji dodatkowych komponentów środowiskowych niezbędnych do poprawnej pracy programu. Po zaakceptowaniu komunikatu rozpocznie się ich instalacja.

Po zainstalowaniu wymaganych komponentów w kolejnym kroku pojawi się okno konfiguracji, pozwalające na uzupełnienie podstawowych parametrów aplikacji.

Instalator – okno konfiguracji

W tym oknie należy uzupełnić lub zmienić następujące pola:

    • Kod agenta – jest to unikalne Id klienta otrzymywane wraz z licencją na wybrany produkt Comarch. W wersji instalatora dla agenta podrzędnego w tym polu należy wprowadzić nazwę agenta zdefiniowaną w strukturze agentów na agencie nadrzędnym.
    • Folder pobierania – domyślny katalog do którego pobierane są wersje komponentów, aktualizacje, poprawki oraz dodatki
    • Adres agenta nadrzędnego – dla nadrzędnych jest to update.comarch.com, dla podrzędnych adres maszyny z zainstalowanym agentem głównym
    • Port agenta nadrzędnego – dla nadrzędnych jest to właściwy port serwera Comarch – 9466 dla wersji PL i EN, 9460 dla wersji FR i ES lub 9539 dla wersji DE. Dla agentów podrzędnych domyślnie 11365.
    • Folder kopii zapasowych – domyślny katalog tworzenia kopii zapasowych
    • Folder instalacji wersji – domyślny katalog instalacyjny aplikacji

Uwaga
ID Klienta jest unikalne i może być wykorzystane tylko w jednym agencie nadrzędnym. Jeśli ID zostało już użyte, a wystąpi konieczność reinstalacji lub przeniesienia Comarch Auto Update, należy się skontaktować z Asystą Techniczną wybranego produktu celem zresetowania lub dodania nowego ID klienta.

Po wypełnieniu pól i przejściu pozostałych kroków aplikacja samodzielnie dokończy instalacje i poinformuje nas o jej powodzeniu.

Okno zakończenia instalacji

Czy ten artykuł był pomocny?