Jak dodać pracownikowi umowę zlecenie?

image_print

Jeśli w swojej firmie zatrudniasz także pracowników w ramach umów cywilnoprawnych, zobacz jak w kilku krokach dodać pracownikowi umowę zlecenie.

  1. Z poziomu modułu Płace i Kadry wybierz Kadry.
  2. Ustaw się na wybranym pracowniku, a następnie rozwiń menu dostępnych opcji przy przycisku Listy umów pracownika , wybierając Umowy cywilnoprawne.  
  3. Za pomocą ikony  dodajesz nowy Formularz umowy.
  4. Na zakładce [Ogólne] określ: Rodzaj umowy, Datę zawarcia, Datę rozpoczęcia, Datę zakończenia oraz wartość.
  5. Jeśli zleceniobiorca podlega jakiemukolwiek ubezpieczeniu to przejdź na zakładkę [2 Ubezpieczenia] i uzupełnij zgłoszenie.
  6. Zapisz Formularz umowy posługując się ikoną .
  7. Z poziomu Formularza umowy możesz wydrukować zawartą umowę wybierając z menu dostępnych opcji przy ikonie   Wydruki kadrowe/ Umowa zlecenie (sPrint). Przed wydrukiem program proponuje wypełnienie kilku dodatkowych informacji tak, aby wydrukować kompletny dokument. Z poziomu wydruków Wydruki do Worda (XML), po wybraniu Uruchom pojawia się okno Ustalenie wartości parametrów wydruku na którym ustawiamy parametry zgodnie z własnymi preferencjami. Następnie zatwierdzamy parametry przyciskiem Zatwierdź . Na otwartym formularzu umowy można zmodyfikować jej treść i dostosować do własnych potrzeb.

Jeśli zleceniobiorca podlega ubezpieczeniom, informację o kodzie tytułu ubezpieczenia oraz datach podlegania pod ubezpieczenia (społeczne, zdrowotne i dobrowolną składkę chorobową) należy odnotować również bezpośrednio na formularzu danych kadrowych pracownika, na zakładce [4 Ubezpieczenie (etat)].

Zapoznaj się z filmem instruktażowym pokazującym jak dodać pracownikowi umowę zlecenie:

Czy ten artykuł był pomocny?